Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

Lille Lance

Sitat fra: krister461 på torsdag 21. november 2013, klokken 21:59
Og bare for å bekrefte at det går litt treigt med produksjonen av norske biler om dagen. Følgende statistikk er basert på de 55 som har ført inn "production complete"-dato.

Krister461 ... noe har skjedd med skjemaet ... finner ikke meg selv lenger ... har du en oppdatert kopi å legge ut?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

krister461

Det er trolig noen som har lagt på et filter. Jeg kan nok fikse når jeg kommer meg til en pc :-)

Øggen

Sitat fra: krister461 på søndag 24. november 2013, klokken 15:56
Det er trolig noen som har lagt på et filter. Jeg kan nok fikse når jeg kommer meg til en pc :-)

Jeg er tydeligvis x-kludert :-(

krister461

Nå er dere begge på plass igjen, og sorteringen er fikset.

Jeg ser det ofte er folk som roter med sortering og filtrering - men det er vanskelig å hindre. Jeg har slått av filtermuligheter, men folk slår det fort på igjen. :)

Lille Lance

Sitat fra: krister461 på søndag 24. november 2013, klokken 20:21
Nå er dere begge på plass igjen, og sorteringen er fikset.

Jeg ser det ofte er folk som roter med sortering og filtrering - men det er vanskelig å hindre. Jeg har slått av filtermuligheter, men folk slår det fort på igjen. :)
Godt jobba Krister 461! ... viktig at denne lista er up-to-date  :D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Lille Lance

Jeg har en følelse av at idag kommer mange av bilene våre i produksjon  :D November har vært en dårlig produksjonsmåned, føler at det snur idag ... Håper å kunne oppdatere Statusoversikt - regneark senere ikveld over et par glass rødvin  ::)

Regneark:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

krister461

Det er lov å håpe. Det har vært produsert svært få norske biler de siste par ukene, så januar-leveringer blir det få av. Får håpe de snart kommer i gang igjen slik at flest mulig av oss kan få bil i februar og ikke måtte vente til mars... :)

oroeltoro

Ja det er lov til å håpe. Utifra regnearket over de som har registrert seg, så ligger jeg som nummer 2 i køen over bestillinger som ikke er i produksjon, mens det er 4 stk bak meg som har biler i transit.
For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at bilen skulle være ferdig produsert innen 2. desember. På mandag denne uken var datoen endret til ca 12. desember. Så håper som Lance at de snart produserer noen norske igjen. Det blir for dumt at biler bestilt i USA 11. november har kommet i produksjon og er på vei til å bli utlevert.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Johnny

Ser ut at mine påstander, egentlig ikke mine siden jeg fikk vite det på dette forumet, er riktige. En bil er gjort ferdig etter 15.11, og det er sikkert en litt sein statusoppdatering.

Er det også riktig at det må forandre samlebåndet mellom produksjon av EU/US biler, så vil det ikke bli produsert flere EU biler før rundt juletider.
TMS og eGolf.

Lille Lance

Sitat fra: Lille Lance på fredag 29. november 2013, klokken 09:37
Jeg har en følelse av at idag kommer mange av bilene våre i produksjon  :D November har vært en dårlig produksjonsmåned, føler at det snur idag ... Håper å kunne oppdatere Statusoversikt - regneark senere ikveld over et par glass rødvin  ::)

Ennå bare lunsjtid i California, men jeg føler at produksjon norske biler ikke starter idag likevel  :'( Jeg droppa rødvinen, det må kun drikkes når man er glad  ;)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

krister461

Jaja, av regnearket ser det ut til at de som har bestilt etter 9.10 har fått e-post om forsinket levering (nå mars/april). Da kan kanskje vi andre håpe på februar-levering i alle fall. :)

Felice

Da har også jeg lagt meg inn.

Bekreftet 5. novmeber, kun to-tre dager før prisoppgangen. Snakk om flaks, hadde nok ikke blitt Performance om jeg hadde drøyd de dagene.

Når jeg kan jeg forvente å få VIN nummer?

Lille Lance

Sitat fra: Felice på mandag 02. desember 2013, klokken 13:23
Når jeg kan jeg forvente å få VIN nummer?
Vanskelig å si .... om du får VIN nå eller om to måneder, det skal uansett ikke påvirke leveringsdatoen
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Lille Lance

Ca 1400 TMS registrert så langt pluss en del biler under bestilling .... og så er vi bare 190 på statuslista ... det betyr at veldig mange ikke bryr seg så mye om forumet og statusoversikten. Det er litt synd, synes jeg  :-\
Mye info som da ikke fanges opp av oss ivrige forum-entusiaster  :P
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

krister461

Synes det var overraskende mange som har ført seg opp jeg. Det store flertallet av kjøpere har nok, i motsetning til oss, andre ting å gjøre på enn å henge på forumet her! ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA