Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

Lille Lance

Sitat fra: krister461 på mandag 02. desember 2013, klokken 21:00
Synes det var overraskende mange som har ført seg opp jeg. Det store flertallet av kjøpere har nok, i motsetning til oss, andre ting å gjøre på enn å henge på forumet her! ;)

Sant nok  ::)  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

rsy

Bekreftet 26.09 - antatt ferdig produsert 19. januar (VIN 24550)

RSy

Hyperstress

Sitat fra: rsy på mandag 09. desember 2013, klokken 12:45

RSy

Fikk du vite det nylig? Ble du kontaktet?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

krister461

Ser det er noen få som har fått vite at bilene deres produseres i disse dager selv om My Tesla ikke er oppdatert, men bortsett fra det har det vært veldig rolig for norske biler i noen uker nå. Ellers virker som det er en drøss som skal produseres første uken i januar og leveres rundt månedskiftet februar/mars.

Det nærmer seg om ikke annet. :)

rsy

Sitat fra: Hyperstress på mandag 09. desember 2013, klokken 12:51
Sitat fra: rsy på mandag 09. desember 2013, klokken 12:45

RSy

Fikk du vite det nylig? Ble du kontaktet?

Jeg ringte Alna og oppga RN-nummeret, så sjekket de i systemet. Den sto i pre-production og foreløpig antatt produksjon ferdig var 19. januar, men det var bare et estimat. Sourcing parts på MyTesla.

RSy

Lille Lance

Bare 48 dager til starten av mitt leveringsvindu (27.jan - 6.feb). Fortsatt leter de etter deler, men My Tesla er kanskje ikke helt oppdatert ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Lille Lance

Alnabru 4.desember: Leveringsvindu 27. jan - 6.feb. De er positive og sier at dette går veien.
Skøyen 13.des: Leveringsvindu overgangen feb / mars. De er veldig vage mht tidspunkt og sier det er umulig å gi riktige estimater.

Tipper de ser på de samme dataprogrammene, men det er antagelig rom for tolkning og personlige meninger om nå biler kan forventes. Noen DS er optimistiske på vegne av kundene, andre er kanskje mer realistisk, derfor blir det disse store forskjellene.

X75D med alt utstyr
TOCN medlem

krister461

Hmm. Du havner vel i den tilsynelatende store bolken med norske biler som skal produseres første uken i januar...

Lille Lance

Sitat fra: krister461 på fredag 13. desember 2013, klokken 15:50
Hmm. Du havner vel i den tilsynelatende store bolken med norske biler som skal produseres første uken i januar...
Yes, antagelig helt riktig. Får prøve "å gå av nett" og begynne å tenkte på innkjøp julegaver til unga  :o  Tesla-tenking tar jo halve døgnet  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

krister461

Det er flott å se at statusarket blir brukt. Men:

Ikke bruk filter og ikke endre sortering!!! Dette påvirker alle!

Om du ønsker å filtrere eller endre sortering så lag en kopi av arket. F.eks. inn i Excel eller i ditt eget Google Docs.

Takk for oppmerksomheten. ;)

Lille Lance

Da bygges det!  ;D
Tesla-fabrikken bygger din Model S

.... og det bygges en "2014 modell" i følge VIN  ::)
.... og så håper jeg det ikke blir så mye akevitt på gutta som skrur sammen bilen, det er jo jula nå og det er vel kanskje noen drammer i lunsjen hos Tesla også  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

jalias

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 21. desember 2013, klokken 16:51
Da bygges det!  ;D
Tesla-fabrikken bygger din Model S

.... og det bygges en "2014 modell" i følge VIN  ::)
.... og så håper jeg det ikke blir så mye akevitt på gutta som skrur sammen bilen, det er jo jula nå og det er vel kanskje noen drammer i lunsjen hos Tesla også  8)

Det blir ikke noe problem, Tesla Motors er jo et innovativt foretak og monterte roboter til å bygge bilene våre. De trenger verken julelunsj eller akevitt  ;D

Kagex

tja var kanskje akevitten som var i bilde da høgis fikk bil med dører i annen farge
P29687

cairnz

Sitat fra: krister461 på torsdag 07. november 2013, klokken 01:02
Hallais.

Det kommer mye fin informasjon i tråden Når får vi bilene våre ?. Jeg tenkte å prøve å få organisert denne enda litt bedre slik at det blir lettere for oss å estimere våres egne leveranser.

Jeg har samlet en del info fra trådens siste sider i følgende regneark:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing

Her kan hvem som helst redigere og fylle på med sin info. Evt. kan dere legge til kommentarer her så skal jeg oppdatere. :)

Jeg vil prøve å holde regnearket sortert på P-nummer for de som har det. Og deretter bekreftet-dato. Men, de som vil gjøre det enkelt kan legge seg til i bunn så vil jeg sortere en gang i blandt.
Drar det via quote så du kanskje får en notification - men :
Kan du splitte estimert og faktisk levering-kolonnene og la kolonne for levering KUN være utfylt der det er en faktisk levering - det vil være enklere da å se hvor "i løpet" de er. Pr nå er det masse med estimert og faktisk blandet, slik at det er vanskelig å se nøyaktig hvor ting er.. :)
Elbilist

krister461

Sitat fra: cairnz på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:45
Drar det via quote så du kanskje får en notification - men :
Smart. ;)
Sitat
Kan du splitte estimert og faktisk levering-kolonnene og la kolonne for levering KUN være utfylt der det er en faktisk levering - det vil være enklere da å se hvor "i løpet" de er. Pr nå er det masse med estimert og faktisk blandet, slik at det er vanskelig å se nøyaktig hvor ting er.. :)
Hmm. Tanken var å holde regnearket minst mulig slik at folk kunne f.eks. ha alle kolonnen fremme. Og, enten har man et estimert leveringstidspunk - eller så har man et faktisk leveringstidspunkt - dvs. ingen trenger å ha begge deler utfylt. Videre så kan man ved å se på datoene se at alle som er frem i tid er estimert og alle som er tilbake i tid er levert (så sant folk holder regnearket oppdatert). Det var altså tanken.

Men, jeg gjør et forsøk på å splitte i to kolonner så ser vi ting tydeligere. Gi meg 2 minutter. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA