Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: Atore på fredag 29. august 2014, klokken 17:23
Nå har det kommet opp:
Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California.
Hvor lang tid bruker det å gå fra denne meldingen til bilen er i produktion?

Jeg tror dette er det dem kaller pre production. Hvis det er som på andre fabrikker, så kan man ikke gjøre endringer uten at det får konsekvenser.

Min sto i pre production i 2-3 uker før den gikk i produksjon. Jeg fikk høre at valg av farge kunne gjøre at man kom noen uker frem eller bakover i kø.

Dvs grå biler i en bolk, hvite, røde o.l.
Husqvarna Automower 320

Atore

snappy

Noen som vet noe om frekvensen på sending av biler til Norge?
Dersom denne er lav kan jo det forklare at enkelte får nye leveransedatoer av type + 1 måned ,mens for andre , som har god tid til shipping dato, ikke påvirkes av mindre forsinkelser i produksjonen.

( at jeg gidder å spekulere på dette er ikke et bra tegn..Tesla syken rår )
2014 e-UP
2015 85D

afitch80

Sitat fra: snappy på fredag 29. august 2014, klokken 19:38
Noen som vet noe om frekvensen på sending av biler til Norge?
Dersom denne er lav kan jo det forklare at enkelte får nye leveransedatoer av type + 1 måned ,mens for andre , som har god tid til shipping dato, ikke påvirkes av mindre forsinkelser i produksjonen.

( at jeg gidder å spekulere på dette er ikke et bra tegn..Tesla syken rår )
Det går tog flere ganger i uken fra Freemont til New Jersey og båt derfra til Rotterdam 1 gang i uken. Vanligvis søndag eller mandag. Og båt fra Rotterdam til Drammen minst 1(?) gang i uken.
Før amerikansk, nå tysk.

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

tonl

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

F_P

Tok tydeligvis mer tid å bygge bilen min :( De bygger fremdeles.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

B_Tesla

Hva sier statusen din da? I regnearket star det jo at de skaffer deler.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

F_P

Sitat fra: B_Tesla på mandag 01. september 2014, klokken 13:25
Hva sier statusen din da? I regnearket star det jo at de skaffer deler.

Er det meg du spør? I så fall glemte jeg å oppdatere kommentarfeltet i regnearket når jeg la inn dato for at bilen gikk i produksjon

Asarin

Jeg fikk også den nye "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California."-statusen i løpet av de siste par dagene. Samtidig ble utleveringsdatoen oppdatert fra "November" til "Sent i november".

DS-en min opplyste at det var "siste halvdel av November" allerede i starten av juli, så det var ikke så nytt for meg. Håper bare jeg ikke sklir over i desember .. eller skrekk, over til januar. :<
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

F_P

Da var bilen endelig ferdig produsert. Blir spennede om den kommer samtidig som de andre som fikk beskjed om "i produksjon" samme dag som meg, men der bilen i følge myTesla tok halve tiden av min å produsere  8)

RonnyØ

Sitat fra: F_P på torsdag 04. september 2014, klokken 22:43
Da var bilen endelig ferdig produsert. Blir spennede om den kommer samtidig som de andre som fikk beskjed om "i produksjon" samme dag som meg, men der bilen i følge myTesla tok halve tiden av min å produsere  8)
Jeg lurer på hvordan en bil på et form for samlebånd, kan ta så mye lengre tid enn en annen. Satser på at vi møtes i Drammen, F_P ;)
Husqvarna Automower 320

Pompel

Og da har estimert levering blitt flyttet enda en gang til "Sent i november" :(

Ser ut til at det blir bursdagsgave til meg selv den bilen her...
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

F_P

Sitat fra: RonnyØ på fredag 05. september 2014, klokken 21:30
Jeg lurer på hvordan en bil på et form for samlebånd, kan ta så mye lengre tid enn en annen. Satser på at vi møtes i Drammen, F_P ;)

Hva har du som beregnet levering i MyTesla nå? Ser at jeg har fått "sent oktober". Dette dukket opp etter at DS hadde ringte for å prate litt skit så som «nå er det snart din tur til å få bil», «husk forsikring», osv  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA