Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: MyMuffin på mandag 25. august 2014, klokken 13:18
Sitat fra: RonnyØ på mandag 25. august 2014, klokken 13:13
Sitat fra: Richard på mandag 25. august 2014, klokken 13:02
Og min gikk fra sent oktober til desember nå nettopp! Men dette er vel bare automatisert beregning som kan endre seg når den går til faktisk produksjon. Sitter nok ikke noen på fabrikken og endrer dette nå kl 04 om morgenen der borte.. Bare å lese litt bakover i denne tråden så skjønner man at vi ikke skal stole så mye på statusen på "My Tesla"  :-\
Ut i fra tidligere innlegg så ser det ut som det stemmer ja.. Men hadde vært greit om det var sånn ca riktig, mtp at man ofte må selge en bil eller annen adm som må gjøres.

Er nøyaktig i denne situasjonen, hadde planlagt å selge unna bilen min ca en måned før jeg får teslaen og kjøre leiebil i mellomtiden.
Så akkurat nå at min beregnet leveringstid har gått fra sent i oktober til November :/
Samme her! :)
Husqvarna Automower 320

F_P

Nå ble jeg nervøs. Måtte inn å sjekke, og ser at heldigvis står min med levering i oktober enda. Men stemmer estimert leveringstid fra produksjon til utlevering begynner de så smått å få dårlig tid. Bil bør gå i produksjon denne eller neste uke  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

hmm lurer på om endring på estimert levering tidspunkt som noen har fått her, er pga av fabrikken måtte stenger 2 uker i begynnelse av august.

Pompel

Det kan godt være at det er relatert, men nå har de jo også jobbet lørdager siden stoppen for å hente seg inn igjen. Selv krysser jeg fremdeles fingrene for at det kan bli produksjon snart...
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

snappy

Når jeg bestilte stod det en eller annen plass i dialogen at levering var "sent december" ( med skrivefeil ja ) , mens det på My Tesla hele tiden har stått desember - noen som har hatt det samme og vet om det er grunn til optimisme ? Dvs mer advents enn julegave scenario.

(Dersom jeg kommer til å bruke like mye tid på meningsløs sjekking av forum og My Tesla helt frem til levering blir jeg jaggu litt skremt ::) )
2014 e-UP
2015 85D

RonnyØ

The Tesla factory is building your Model S!!!!!!
:) :) :D :D
Husqvarna Automower 320

MyMuffin

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 26. august 2014, klokken 07:40
The Tesla factory is building your Model S!!!!!!
:) :) :D :D

Lucky!
Ser nå at statusen min har forandret seg igjen, til sent i november.
To utsettelser på to dager, nice...
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

F_P

Skulle du sett  ;D

«Under produksjon
Tesla-fabrikken bygger din Model S.»

Får oppdatere regnearket da  :D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

RonnyØ

Sitat fra: F_P på tirsdag 26. august 2014, klokken 09:44
Skulle du sett  ;D

«Under produksjon
Tesla-fabrikken bygger din Model S.»

Får oppdatere regnearket da  :D
Stas! Da satser vi på at våre biler kommer med hurtigbåt over dammen!!
Husqvarna Automower 320

MartinP

Dette ser ikke bra ut. Fra sent Oktober til sent november igår. Idag står det desember i My Tesla. Snart spør jeg om det er 2014 eller 2015  :(

Bushy

Ringte tesla nå. Og desverre hørtes det ut som disse nye datoene var reelle gitt... Lufter favoritisering av Kina markedet for å få rullende reklame i et stort marked...:p

Viser seg at det er vanskelig å komme seg ut av kontrakten og gitt. Enten 15k tapt. Eller så må bestiller kjøpe ut bilen og selge den utenfor døra videre.... Men dette er vel viden kjent...
S75D sept. 17

RonnyØ

Sitat fra: Bushy på tirsdag 26. august 2014, klokken 13:49
Ringte tesla nå. Og desverre hørtes det ut som disse nye datoene var reelle gitt... Lufter favoritisering av Kina markedet for å få rullende reklame i et stort marked...:p

Viser seg at det er vanskelig å komme seg ut av kontrakten og gitt. Enten 15k tapt. Eller så må bestiller kjøpe ut bilen og selge den utenfor døra videre.... Men dette er vel viden kjent...
Rart det har blitt så store endringer i leveringsdato. Hva står det i papirene iht leveringstid?
Husqvarna Automower 320

Bushy

har lett igjennom alle di arkene som fulgte med. og det står ikke en dato nevnt noen sted. så har bare fulgt med på Mytesla. der sto det oktober på estimert levering. senere ble den forskyvet til sent i oktober. da sendte jeg en mail om jeg måtte regne med mer forskyvning mtp nåværende bil status. da fikk jeg til svar medio oktober. og tesla skulle produsere den nå denne uken ca. sendte mail i forige uke om snøkjetting. samtidig om det var noe nytt å melde. det var det ikke. og planlagt levering var fortsatt medio oktober. igår ble det plutselig sent november... så jeg ringte idag. og fikk bekreftet at den nye datoen stemmer... :(

det er et samlebånd... med x antall biler som blir produsert vær uke. kan ikke skjønne at man kan bomme så groft... så nå sitter jeg her uten bil... og lettere fortvilet
S75D sept. 17

afitch80

Sitat fra: Bushy på tirsdag 26. august 2014, klokken 16:45

det er et samlebånd... med x antall biler som blir produsert vær uke. kan ikke skjønne at man kan bomme så groft... så nå sitter jeg her uten bil... og lettere fortvilet

Det har nok med omprioritering å gjøre. Musk sa jo til Aftenbladet i går at Kina nå var land nr 2 og at Norge hadde ramlet til tredjeplass. Kan jo være at de har fått inn så mange bestillinger fra Kina at de blir prioritert siden det er et større marked som du selv skriver. Det er jo lommeboken som styrer. Om noen få personer i Norge får bilen senere bryr de seg vel ikke om hvis de får solgt flere hundre eller tusen flere til Kina fordi der fikk bilene sine tidligere.
Før amerikansk, nå tysk.

tonl

Hmmm endret estimert levering fra november til sent november. Håper ikke sent november medfører desember...  :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA