Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

Olatho

Kikka litt på regnearket nå, og enten har noen lagt inn feil info, eller så er det mer uklarheter her enn jeg trodde.

VIN-nummer er ikke i stigende rekkefølge om man følger bestillingsdato.
Jeg bestilte 24. april og fikk VIN 445xx 12. mai.

Så er det to bestillinger fra hhv. 6. og 11. mai, som har fått VIN 436xx og 442xx - altså vesentlig lavere.  (Den ene er en P85, men den andre er S85 som min).
Begge disse har også fått VIN dagen etter bestilling, og begge er allerede på vei fra fabrikken.

Jeg _tror_ disse bare har feil bekreftet-dato, men det tøyser i alle fall til statstikken og beregningene litt.

akseln

VIN-nummer tildeles tilfeldig innenfor en bolk med nummer. Dette for at det ikke skal være mulig å lese salgstall utfra VIN (sier ryktene). Det er derfor korrekt at VIN ikke er i stigende rekkefølge etter bestillingsdato.

Når det er sagt blir ikke kvaliteten på regnearket bedre enn det som legges inn. Det mangler også en rekke oppdateringer på levert dato. Dette gjør at beregningene på antatt leveringstid ikke stemmer helt lenger.

jaycea

Er jeg som har bekreftet bestilling på S85 11.05. Fikk VIN dagen etter :-) Snakket med DS når jeg fikk mail, og den var visst ikke ferdig produsert enda. Men den var snart klar.. Vet ikke om noen DS'er er tidligere ute enn andre. Men tallene jeg har lagt inn stemmer ihvertfall ;-)
Model S85
Multicoat Red
Bekreftet 11.05, VIN 12.05
Levering august 2014

afitch80

Ja, noen DS'er er veldig tidlig ute. Jeg fikk mail sist onsdag fra DS der det sto: "din model S er nå på vei til Norge". Men det stemte ikke i det hele tatt. For bilen skal være ferdig produsert i dag i følge samme DS og en kar i Amsterdam som jeg snakket med på tlf etterpå.
Før amerikansk, nå tysk.

Olatho

Hm.

Jeg har ikke hørt et kløyva ord fra noen hos Tesla etter at vi la inn bestilling.  Og dere andre har fått både mail og telefoner?
Og fortsatt leter de etter deler i følge mytesla...

Får håpe de finner alt de trenger, da - og at den plutselig befinner seg på en båt et sted.

akseln

Normalt hører du ikke noe før bilen er ferdig produsert og på vei til Norge.

tjomswrx

Sitat fra: afitch80 på mandag 16. juni 2014, klokken 21:54
Ja, noen DS'er er veldig tidlig ute. Jeg fikk mail sist onsdag fra DS der det sto: "din model S er nå på vei til Norge". Men det stemte ikke i det hele tatt. For bilen skal være ferdig produsert i dag i følge samme DS og en kar i Amsterdam som jeg snakket med på tlf etterpå.

Ikke helt på track systemet til tesla. Fikk VIN 30.04. Har vært stilt helt fram til lørdag 14.06, hvor jeg fikk mail fra min kommende DS. Mailen så tilsynetalende veldig "personlig" ut først, med skissert levering medio august, men resten var autogenert tekst. Et tips til tesla må være å selv lese det man sender fra seg, spesielt når man omsider blir introdusert til en "personlig" leveringsekspert. Hehe. Som f.eks at jeg vil få utdelt VIN et par uker før produksjon. Iflg my tesla letes det etter deler fortsatt, estimert levering sent juli. DS ("auto") tipset også om å fylle inn info på my tesla, hvilket jeg allerede gjorde for 2 mnd siden. Jaja, hyggelig med mail fra tesla uansett ;)
S85

RuneBreiseth

Samme skjedde med meg. Forskjellen her var at jeg fikk mailen etter bilen var ferdigprodusert.  :)

iCar

Hei,

Fikk samma type Mail fra min DS ikveld om at min bil snart settes i produksjon.
Bekreftet 14.05 og fikk VIN 20.05.
Hvor mange dager tar det nå før bilen går i produksjon?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

jaycea

Spurte min DS i går hvordan det lå an. Var forventet å være ferdig produsert om ca 2 uker. Med andre ord i produksjon om 1 uke. Er nok litt tidlig ute :-)
Model S85
Multicoat Red
Bekreftet 11.05, VIN 12.05
Levering august 2014

tjomswrx

Sitat fra: jajaja på tirsdag 17. juni 2014, klokken 21:09
Samme skjedde med meg. Forskjellen her var at jeg fikk mailen etter bilen var ferdigprodusert.  :)

Hehe, enda bedre:)
S85

iCar

Sitat fra: jaycea på torsdag 19. juni 2014, klokken 08:22
Spurte min DS i går hvordan det lå an. Var forventet å være ferdig produsert om ca 2 uker. Med andre ord i produksjon om 1 uke. Er nok litt tidlig ute :-)

Spennende, jeg fikk VIN 8 dager etter deg og har blitt forspeilet levering August/september håper dog helst slutten av august :)
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Olatho

Da fikk jeg også standardmail fra DS.
En liten rekke spørsmål som i hovedsak allerede er besvart på MyTesla, og beskjed om at bilen er på vei til Europa.

MyTesla sier fortsatt "Vi har begynt å skaffe deler til din Model S."

Usikker på om jeg skal oppdatere regnearket - vet jo ingenting om når den evt. kom i produksjon eller var ferdig produsert (om den i det heletatt er det).

afitch80

Sitat fra: Olatho på onsdag 25. juni 2014, klokken 09:09
Da fikk jeg også standardmail fra DS.
En liten rekke spørsmål som i hovedsak allerede er besvart på MyTesla, og beskjed om at bilen er på vei til Europa.

MyTesla sier fortsatt "Vi har begynt å skaffe deler til din Model S."

Usikker på om jeg skal oppdatere regnearket - vet jo ingenting om når den evt. kom i produksjon eller var ferdig produsert (om den i det heletatt er det).

Jeg fikk samme mail for to uker siden, men i følge Tesla var ikke bilen i produksjon en gang da. Den skulle ikke være ferdig før en halv uke senere. Men på My Tesla står det fortsatt "vi leter etter deler". Så vet ikke om den er laget nå en gang.
Jeg snakket og med DS. Han sa at den mailen kom som standard når det var så og så lenge igjen til estimert levering uansett om bilen var laget eller ikke. Så mailen er ikke til å stole på. Det er heller ikke My Tesla. Så jeg vet i hvertfall ikke hva jeg skal tro.
Før amerikansk, nå tysk.

tjomswrx

Tjohooi, da er min i trykken iflg "my tesla".
S85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA