Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Hmmmm. Hadde håpet å få se flere riper her inne...men er jo bare preik....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 05. mars 2017, klokken 23:02
Hmmmm. Hadde håpet å få se flere riper her inne...men er jo bare preik....

Brede

Så du blir med på gruppekjøpet av faceliftfront regner jeg med?  ;D :-X

Muffinman

Frister litt den unplugged saken ja, men dette er en forsikringssak og da regner jeg med plastreparasjon. Lurer jammen på at skadeverkstedene spekulerer i det så de kan fakturere timer istedet for å montere en ny del enkelt og greit?

Ikke har jeg tid til å fikle med montering og tilpasning heller, så dette går rett på verksted. Håper det ikke er noen strukturelle skader, for da må den til Drammen. Det jeg kan se er at skjermen har flyttet seg noen mm til siden, panseret har skade, frontlykt og alt bak er fullstendig smadret, kondenserbraketter er knekt og kondenseren er flyttet bakover og har fått en bulk, tilhørende vifte tar borti, nedre lykt har mistet linsa til tåkelys. I tillegg kan stålbjelken være skadet og det er vel ikke usannsynlig at diverse annet der bak har fått juling. Kabler og rør f.eks. Tipper et sted mellom 50-100k.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Noen mm ja. Ser det på spalteåpningene på sidene av panseret. Akkurat det blir nok ukomplisert å rette.
Kan ikke fri meg fra å synes synd på dyret. Bra det ikke måtte lide.

AirCanada

TMS 75D (levering oktober 2017)

Muffinman

Muffinman

Først 4-5 ukers ventetid på å få time på verksted, og nå har den stått ytterligere to uker der. Man venter på skumplastdelen som ligger mellom front og fanger som skulle sendes fra Nederland. Mon tro om den ble bestilt etter at jeg var innom og viste bilen for 5 uker siden,  eller først når den ble levert inn...

Uansett, søndag utløper tiden leiebil dekkes av forsikringsselskapet og jeg blir på jobbreise det meste av neste uke. Ikke spesielt fornøyd nå for å si det mildt.

Tror nesten jeg ville valgt utbetaling og fikset ting selv i eget tempo så jeg kunne brukt bilen i mellomtiden om jeg visste dette. Med ved å kombinere deler fra ebay/brukt og nytt tror jeg nok det ville blitt noen kroner til overs også. De antydet grovt 80k for denne skaden, men jeg tipper den blir dyrere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA