Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Parkeringsbulk bak. Ser omrisset av skiltholderen. Fangeren har ikke sprukket, så det er håp at den kan varmes opp og polert bort ripene. Uansett irriterende. Nå blir det Dashcam foran og bak på meg også...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Mippen

#376
På den sorte plasten kan der se verre ut enn det er. Dette bildet ble tatt etter vi tørket bort litt støv fra plasten. Egentlig er det bare en tynn stripe i midten.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

#377
Så var jeg i denne tråden igjen da. Har nå hatt den "beste" starten på sommerferien noen gang. Skulle kjøre av Danske båten og køen foran meg kjørte. Jeg fulgte på bilen foran meg. Lite viste jeg at det var en opphøyning rett foran bilen min. Klarte å røske av halve støtfangeren min foran på høyre side og skadet kjølingen til bilen. Bilen står nå på verksted i Danmark og det vil ta noen uker før den blir fikset da de ikke har delene inne. Blir spennende å se om bilen blir fikset her nede eller om den blir sendt hjem for å bli fikset der. Eneste som er sikkert er at vi ikke kommer til å reise hjem sammen med bilen da den ikke er anbefalt å kjøre med. Den blir sikkert sendt etter oss når den er fikset eller skal fikses i Norge.

Syns det var en lei episode. Mener dette kunne ha vært unngått dersom denne opphøyningen hadde vært merket og de som dirigerte bilene hadde gjort oss oppmerksom på denne. Vi hadde ikke mulighet til å se denne pga bilene sto så tett. Han som dirigerte sto også så langt unna at han ikke kunne stoppe oss. Forventer ikke å få noe dekket, men forventer at de kan merke slike hindringer bedre og at de som dirigerer bilene er aktive og advarer folk om slike hindringer. Slik bilene sto parkert hadde vi ikke noen mulighet til å oppdage denne hindringen, og den var for lav til at park sensoren foran registrerte denne, men høy nok til å gjøre stor skade. Har heldigvis god forsikring, men kjipt å tape bonus når dette kunne ha vært unngått.

Maks uflaks å ha to skader så kort tid etter hverandre. Det er vel slik at når en ulykke først skjer så kommer ikke den alene. Dagen før dette på båten klarte jeg også å gå på tryne på en fjelltur og brekke ribbeinet. Super ferie som halv invalid med smerter og ødelagt bil. :P

Fremtiden er elektrisk.

Ko_deZ

Jeg klarte å få ei lita ripe på støtfangeren bak da jeg skulle ha ut barnevogna, og tenkte å rapportere her siden det var mi første ripe. Med slike uhell som Mippen, Tai og andre her har, så føler jeg meg ikke verdig til å rapportere. Får bare kondolere! Håper det går i orden.

petersv

Sitat fra: Mippen på torsdag 30. juli 2015, klokken 22:26
Så var jeg i denne tråden igjen da. Har nå hatt den "beste" starten på sommerferien noen gang. Skulle kjøre av Danske båten og køen foran meg kjørte. Jeg fulgte på bilen foran meg. Lite viste jeg at det var en opphøyning rett foran bilen min. Klarte å røske av halve støtfangeren min foran på høyre side og skadet kjølingen til bilen. Bilen står nå på verksted i Danmark og det vil ta noen uker før den blir fikset da de ikke har delene inne. Blir spennende å se om bilen blir fikset her nede eller om den blir sendt hjem for å bli fikset der. Eneste som er sikkert er at vi ikke kommer til å reise hjem sammen med bilen da den ikke er anbefalt å kjøre med. Den blir sikkert sendt etter oss når den er fikset eller skal fikses i Norge.

Syns det var en lei episode. Mener dette kunne ha vært unngått dersom denne opphøyningen hadde vært merket og de som dirigerte bilene hadde gjort oss oppmerksom på denne. Vi hadde ikke mulighet til å se denne pga bilene sto så tett. Han som dirigerte sto også så langt unna at han ikke kunne stoppe oss. Forventer ikke å få noe dekket, men forventer at de kan merke slike hindringer bedre og at de som dirigerer bilene er aktive og advarer folk om slike hindringer. Slik bilene sto parkert hadde vi ikke noen mulighet til å oppdage denne hindringen, og den var for lav til at park sensoren foran registrerte denne, men høy nok til å gjøre stor skade. Har heldigvis god forsikring, men kjipt å tape bonus når dette kunne ha vært unngått.

Maks uflaks å ha to skader så kort tid etter hverandre. Det er vel slik at når en ulykke først skjer så kommer ikke den alene. Dagen før dette på båten klarte jeg også å gå på tryne på en fjelltur og brekke ribbeinet. Super ferie som halv invalid med smerter og ødelagt bil. :P

Hvis hindringen var umerket så har eier et ansvar. Ville hørt med NAFs jurist om det hvordan du skal gå fram.

Mippen

Siste status nå er at jeg får bilen fikset i Danmark. Skaden kommer på ca 40.000 dkk eks moms. Jeg har nå levert tilbake leiebilen jeg fikk fra verkstedet og har fått hentet meg ut en ny fra Avis. Planen er å levere denne på terminalen når vi skal hjem og hente ut en ny i Bergen. Det vil ta ca 2 uker før delene er på plass og bilen kan fikses. Har beldigvis dekning av leiebil til bilen min er fikset. Må visst ned igjen å hente bilen min selv når den er ferdig. Får dekket reisen da. Lurte på å ta det som en tur hjem igjen. Har noen feriedager til gode. Svært god service her nede. Sjefen på verkstedet kjørte oss personlig til Avis slik at vi kunne hente ut en ny bil hos konkurrenten.

Når det gjelder Fjordline holder jeg på å skrive en klage. Må bare få fram alt som er viktig å få med. Hvis umerket hindring er en av tingene som pliktes å merke eller opplyse om er akkurat det et godt poeng å få med. Takk for det ☺
Fremtiden er elektrisk.

Teslanewbie

#381
Sitat fra: Mippen på fredag 31. juli 2015, klokken 16:00
Siste status nå er at jeg får bilen fikset i Danmark. Skaden kommer på ca 40.000 dkk eks moms. Jeg har nå levert tilbake leiebilen jeg fikk fra verkstedet og har fått hentet meg ut en ny fra Avis. Planen er å levere denne på terminalen når vi skal hjem og hente ut en ny i Bergen. Det vil ta ca 2 uker før delene er på plass og bilen kan fikses. Har beldigvis dekning av leiebil til bilen min er fikset. Må visst ned igjen å hente bilen min selv når den er ferdig. Får dekket reisen da. Lurte på å ta det som en tur hjem igjen. Har noen feriedager til gode. Svært god service her nede. Sjefen på verkstedet kjørte oss personlig til Avis slik at vi kunne hente ut en ny bil hos konkurrenten.

Når det gjelder Fjordline holder jeg på å skrive en klage. Må bare få fram alt som er viktig å få med. Hvis umerket hindring er en av tingene som pliktes å merke eller opplyse om er akkurat det et godt poeng å få med. Takk for det ☺

Hei , kjipt og jeg føler med deg. Hvis opphøyningen ikke var markert så er dette en enkel sak i mine øyne . Da burde fergeselskapet betale for skaden , de bør jo også opplyse hvor mye klarerering du bør ha.

Når jeg kjørte en meget lav bil på danskebåten , ga jeg beskje og de ga meg en plass der jeg ikke trengte å kjøre opp en rampe. 

Spørsmål :

Satte du luftfjæringen  i "Very High" når du kjørte på/av fergen ?

Jeg har til vane å altid sette fjæringen til very high når jeg kjør på og av ferger da det er mange bratte opp og nedkjøringer, ramper og jeg ønsker ikke skrape i fronten eller hekken..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Espen Hugaas Andersen

Du har ikke bilde av forhøyningen? Vanskelig å skjønne om dette er noe som du burde ha sett eller om dette er noe de burde ha merket bedre.

Uansett er det forferdelig kjipt. Håper det ordner seg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mippen

Skal ta båten hjem igjen i morgen uten bil. Har planer om å ta  meg en tur ned på bildekket og ta bilde av hindringen. Bilen var hevet ja. Det var en plattform hvor mannskapet går inn og ut når de skal ut til bildekket. Et lite trinn opp i forhold til resten av dekket. Dette var ikke merket. Bilen foran oss må ha stått helt inn mot denne fordi den kjørte uten problem. Vi fulgte på bilen foran og da smalt det på høyre side. Jeg la meg også helt mot venstre så langt jeg kunne komme. Vi hadde ikke mulighet til å se hindringen pga vi ble pakket så tett sammen. Kom ikke rundt bilen på den siden. Burde satt opp en kjegle eller noe foran bilen vår for å gjøre oss oppmerksom eller si det til oss før de begynte å sende bilene ut. Det gjorde de ikke. Pga. det var så travelt med å stue bilene inn når vi skulle reise ble vi også bedt om å parkere utenfor oppmerket felt for å få plass til mest mulig biler. Hørte de diskuterte når vi skulle kjøre om bord at det var booket for mange biler. Alt dette hastverket kostet altså oss masse ekstra styr og en delvis amputert ferie. Fikk aldri dratt på utflukt til Tyskland eller Nederland slik vi hadde planlagt da det ikke var lov å ta leiebilen ut av landet. Nå må jeg også ta meg fri for å reise ned å hente bilen min igjen senere. Forsikringen transporterer ikke bilen hjem etter den er fikset, men de dekker reise for å hente den. Hadde den blitt fikset hjemme hadde de dekket transporten.

Fremtiden er elektrisk.

Smudsm

Først - Takk for all delingen folk driver med her inne!
Har akkurat kommet hjem etter min første bulking, dampende av raseri samt fortvilet av min egen idioti. Å lese at jeg ikke er den eneste i verden som har hatt uflaks/vært idiot (stryk det som ikke passer) har faktisk gjort kvelden litt lettere.

Til saken - var uoppmerksom når jeg skulle inn i en smal lomme for å sette bilen på lading og tok en høy kant med bakdøren. Farten var lav, men det ble en bulk på 3-4mm, samt et ekkelt "skrubbsår" i lakken. Har ikke bilde av det her og nå.

Har time for årlig service om akkurat to mnd. Bor i Bergen, så venter mye regn i tiden som kommer.
Er dette en skade jeg burde prøvd å få fikset så fort som mulig? Har ikke helt peiling på hva som er smart og ikke - men det er uansett kjedelig å kjøre rundt med en sånn skrape i lengre tid...

Så:
Er dette noe hvem som helst kan fikse, eller MÅ/bør man til Tesla for å få fikset det? Og - Noen forslag til hva dette kan komme til å koste?

Takker for svar!

petersv

Hør først med smart repair, kanskje den kan fikses enkelt. Søk litt på Google om hvem som gjør slikt der du bor.

drinden

Sitat fra: Smudsm på mandag 17. august 2015, klokken 22:26
Først - Takk for all delingen folk driver med her inne!
Har akkurat kommet hjem etter min første bulking, dampende av raseri samt fortvilet av min egen idioti. Å lese at jeg ikke er den eneste i verden som har hatt uflaks/vært idiot (stryk det som ikke passer) har faktisk gjort kvelden litt lettere.

Til saken - var uoppmerksom når jeg skulle inn i en smal lomme for å sette bilen på lading og tok en høy kant med bakdøren. Farten var lav, men det ble en bulk på 3-4mm, samt et ekkelt "skrubbsår" i lakken. Har ikke bilde av det her og nå.

Har time for årlig service om akkurat to mnd. Bor i Bergen, så venter mye regn i tiden som kommer.
Er dette en skade jeg burde prøvd å få fikset så fort som mulig? Har ikke helt peiling på hva som er smart og ikke - men det er uansett kjedelig å kjøre rundt med en sånn skrape i lengre tid...

Så:
Er dette noe hvem som helst kan fikse, eller MÅ/bør man til Tesla for å få fikset det? Og - Noen forslag til hva dette kan komme til å koste?

Takker for svar!

Hvis du har et bilde kan vi si mer :)

Trond.Strom

Første ripe på min 85D kom på ferge fra Jomfruland søndag 2 august. I det vi legger til land i Kragerø setter det seg inn en familie i en ny fin BMW, bilen min rugger litt men jeg regner med at det er ferga som beveger seg og at de som satt seg inn var forsiktige eller ville ha sagt ifra om de kom nær min bil.
Når jeg stoppet hjemme så jeg stygg ripe og bulk i hofta på bilen... tok desverre ikke reg nummer på BMW'en




weld77

Da har jeg fått en fin ripe i min Model S (grå metallic). Ikke så stort område, så satser på det går med spot repair. Hvem er det som er flinke i Oslo på slikt nå om dagen? Har søkt men ikke funnet noen helt konkrete som er anbefalt. Noen tips?

plvr

Ok, ikke min første ripe, men dog: kantkjørt 19". Noen som vet hvem som kan fikse dette i bergen nå som sommerdekkene skal av? Og hva koster evt en felg kjøpt fra tesla?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA