Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Tai

Jeg fikk en ung dame i en el golf i hekken for 2 måneder siden. Skaden var ikke stor men nok til at bakfangeren måtte lakkeres. Begynner etterhvert å angre på det nå.

Siden det var en forsikringssak måtte jeg velge mellom de 2 alternativene Tryg gav meg. Jeg valgte nok feil fordihar de lakkert støtfangeren 2 ganger uten å fått det skikkelig til. Første gang var det masse små partikler lakket inn i klarlakken og nå har jeg nettopp gått over etter jeg fikk bilen tilbake forrige helg og det er stygge kosmetiske skader rundt parkeringssensorene.

Synes det er frusterende å måtte gå tilbake for andre gang å klage på jobben som er gjort. Spørsmålet er om jeg heller burde kontaktet forsikringsselskapet og ta problemet med de?

Slik det er nå er det styggere skader på fangeren enn den opprinnelige skaden som skulle utbedres.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Havebigfun

Sitat fra: Tai på tirsdag 09. juni 2015, klokken 20:04
Synes det er frusterende å måtte gå tilbake for andre gang å klage på jobben som er gjort. Spørsmålet er om jeg heller burde kontaktet forsikringsselskapet og ta problemet med de?
Jeg var i samme situasjon med en Mercedes Viano som ble reparert hos MB- Trygg løftet ikke en finger. Ved den 3. reparasjonen skiftet de ut bagasjelokket (noe de hadde nektet tidligere- skal være billig vettu) og det ble som før.
Forsikringsselskapet er først og fremst interessert i at det blir billig- de purrer ikke. Jeg tror du ma mase selv- mulig løsningen hos deg er ny støtfanger som er nylakkert. Stå på og klag til reparateuren til det ser ut som før skaden.
Jeg ble så forbannet over den dårlige oppfølgingen at jeg skiftet selskap- er imidlertid ikke sikker at det blir bedre om jeg skulle ha uflaks en gang til.

audioboy

Fortjente strengt tatt min første  ripe/bulk i dag... Blir mobba for å ha mye flaks, men i dag må jeg vel si meg enig. Skulle rygge inn til en vegg i et parkeringshus. Mellom plassene kommer det ned et avløpsrør e.l. med jernramme rundt. Jeg rygget til sensor viste 33cm og satte bilen i P. Steg ut for å sjekk hvor mye lenger jeg kunne rygget... Jo, ca. 3 VISA-kort (den tynneste veien) lenger bak...   33 cm var til veggen bak, ikke til utskuddet av stål. Litt skummelt at sensor ikke så denne...
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

RaBalder

Sitat fra: audioboy på torsdag 11. juni 2015, klokken 22:34
Fortjente strengt tatt min første  ripe/bulk i dag... Blir mobba for å ha mye flaks, men i dag må jeg vel si meg enig. Skulle rygge inn til en vegg i et parkeringshus. Mellom plassene kommer det ned et avløpsrør e.l. med jernramme rundt. Jeg rygget til sensor viste 33cm og satte bilen i P. Steg ut for å sjekk hvor mye lenger jeg kunne rygget... Jo, ca. 3 VISA-kort (den tynneste veien) lenger bak...   33 cm var til veggen bak, ikke til utskuddet av stål. Litt skummelt at sensor ikke så denne...
Du har hatt griseflaks.

Men du må da ha sett noe på kameraet....



Primærkilden min ved rygging er kameraet.

  • Ser jeg ikke i kameraet, så rygger jeg ikke.
  • Har jeg bilde på kameraet, så er sjansen minimal for at jeg rygger på noe.

audioboy

Som nevnt så hadde jeg nok egentlig fortjent denne....  Dette var helt på siden så syntes ikke på kamera når jeg kommer nært nok. Stolte 100% på sensorene for siste gang.
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

zimba07

Jeg var uheldig og hadde en påkjøring bakfra (min skyld) i et travelt kryss i dag.

Nosecone ramlet av, riper og bulker i støtfanger og panser.
Fikk hektet på nosecone igjen, men det drypper noe vann/væske fra rett fra like under frontfangeren, venstre side. Mistenker at det er lekkasje på radiator/kjøleveske/klimaanlegg (?) av noe slag siden det er langt unna der jeg fyller på spylevæske.

Regner med at det bare er Tesla eller Drammen Karosseri som gjør taksering av Tesla? Bor på Lillehammer. Er bilen i kjørbar stand gitt nevnte lekkasje? Hvordan er ventetiden på reperasjon av kollisjonsskader?
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

RaBalder

Sitat fra: zimba07 på fredag 12. juni 2015, klokken 17:18
Jeg var uheldig og hadde en påkjøring bakfra (min skyld) i et travelt kryss i dag.

Nosecone ramlet av, riper og bulker i støtfanger og panser.
Fikk hektet på nosecone igjen, men det drypper noe vann/væske fra rett fra like under frontfangeren, venstre side. Mistenker at det er lekkasje på radiator/kjøleveske/klimaanlegg (?) av noe slag siden det er langt unna der jeg fyller på spylevæske.

Regner med at det bare er Tesla eller Drammen Karosseri som gjør taksering av Tesla? Bor på Lillehammer. Er bilen i kjørbar stand gitt nevnte lekkasje? Hvordan er ventetiden på reperasjon av kollisjonsskader?
Det beste er nå vel å høre med Tesla.

zimba07

Ja, må uansett ta det via forsikringen. Det gikk hardt utover den bittelille golfen som sto foran meg og bilen foran der igjen. Ble forholdsvis store skader på 3 biler dessverre. Heldigvis ingen personskader. Grønt lys, men førstemann i køen valgte å ikke kjøre fordi det var kork på andre siden av krysset...og det oppdaget ikke jeg før det var for sent. Grr. Bare min skyld.

Jeg vil bare velge den løsningen som gir kortest reperasjonstid (ringe Tesla Drammen eller DK i stedet for Tesla Skøyen, for eksempel?)
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

hookmaker

DK? Betyder det Danmark? På DAS karosseri i København er det fuldt. Min er i Hamburg ved Mkeles tesla bodyshop 8)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Goku

Da fikk jeg mine første riper på bilen min som er 5 dager gammel. Jeg vasket den mens ungene mine lekte i oppkjørselen. Jeg snudde ryggen til dem i 10 sekunder. Da jeg snudde meg så jeg til min forskrekkelse at guttungen på 2 år tegnet på fronten med en stein.

Heldigvis gikk ikke ripene igjennom klarlakken så jeg tror de kan bli nesten borte med maskinpolering.

Noen som vet om det blir bra resultat av profesjonelt utført klar foliering av deler av panser/langs nedre dører. Blir det en kant som skitt og voksrester samles eller blir overgang folie til lakk ganske nøytal?
Grå s85d

Tai

Sitat fra: Tai på tirsdag 09. juni 2015, klokken 20:04
Jeg fikk en ung dame i en el golf i hekken for 2 måneder siden. Skaden var ikke stor men nok til at bakfangeren måtte lakkeres. Begynner etterhvert å angre på det nå.

Siden det var en forsikringssak måtte jeg velge mellom de 2 alternativene Tryg gav meg. Jeg valgte nok feil fordihar de lakkert støtfangeren 2 ganger uten å fått det skikkelig til. Første gang var det masse små partikler lakket inn i klarlakken og nå har jeg nettopp gått over etter jeg fikk bilen tilbake forrige helg og det er stygge kosmetiske skader rundt parkeringssensorene.

Synes det er frusterende å måtte gå tilbake for andre gang å klage på jobben som er gjort. Spørsmålet er om jeg heller burde kontaktet forsikringsselskapet og ta problemet med de?

Slik det er nå er det styggere skader på fangeren enn den opprinnelige skaden som skulle utbedres.

Tai

Tenkte jeg skulle oppdatere saken min litt her, det har ikke gått spesielt bra siden sist.

Jeg dro tilbake og de la seg flate nok en gang. Bilen ble levert inn og de gikk over støtfangeren slik at merkene rundt parkeringssensorene nesten var helt vekke. Jeg godtok utbedringen fordi jeg ville ha saken ut av verden. Dette var tross alt 4 (!!) gang de hadde bilen inne for å fikse den.

I går gikk jeg og en kamerat over bilen for å klargjøre den til ferieturen vi skal på til helgen. Mens vi polerte utbrøt kameraten min  "Oi, dette var stygt" og ropte meg over. På området øverst på støtfangeren, det området som blir skjult av bakluken når den er nede er det enruglete og stygg kant som er overgangen mellom den nye lakken verkstedet har lagt på og orginallakk!



Mulig det er litt vanskelig å se på bildene men det ser for jæ**** ut! Man må da lakkere hele støtfangeren for at det skal se skikkelig ut, dette er jo dårlig flikkarbeid i beste fall!

Husker jeg spurte hvordan de utførte arbeidet, synes det var veldig raskt med en sånn jobb på 1,5 dag. Mottakeren på verkstedet kunne fortelle at de tok av støtfangeren og at lakken tørket veeldig raskt. Det stridet mot hva jeg trodde men det var jo fagfolk så jeg trodde på dem.

Synes det er så uendelig provoserende at de lyger meg rett opp i trynet og fortsetter å gjøre sjuskete jobb selv etter at jeg klager for 3 gang.
Sist jeg klaget gav jeg beskjed om at det var siste sjanse og at jeg ønsket at et annet verksted skulle utføre jobben om de feilet. Da fikk jeg melding tilbake at de aldri leverte fra seg arbeid som kunden ikke var fornøyd med men hvis jeg ikke var fornøyd kunne jeg få skaden utbedret for deres regning på et annet verksted.


Jeg har skrevet en mail til dem om hva jeg har funnet ut og at det er uakseptabelt. Videre har jeg sagt at jeg vil ta imot tilbudet om at de dekker fix på et annet verksted som jeg selv velger. I mailen gav jeg dem frist til torsdag for å svare meg og akseptere kravene mine før jeg gikk tilbake til forsikringsselskapet mitt og eventuelt trekker inn andre instanser. Egentlig har han allerede på mail lovet meg at de skal dekke utgiftene til reperasjon på et annet verksted men jeg vil ha det en gang til slik at det ikke er tvil.

Vanskelig situasjon men jeg håper verkstedet ordner opp og tar regningen slik som lovet. Har ikke lyst til å gå runden innom forsikringsselskapet, de har en tendens til å ikke bry seg nevneverdig om dårlig utført arbeid i forbindelse med forsikringsskader.

Uansett utfall må støtfangeren ordnes på, jeg klarer ikke å ha den slik.
Er det Micropaint på kokstad i bergen som er ledene autoritet på kvalitetsabeid? Vet at Tesla selv samarbeider med Fana Karosseri men har ingen erfaring med de.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

petersv

#372
Det var synd. Har du sjekket muligheten for å rubbe og polere? Hvis det er kun den matte kanten, så kan det hende at det går fint. Det er jo en sjanse for at det blir defekter ved nytt arbeid også.

Tai

Nå er det forsøkt fire ganger å få det skikkelig. Så lenge det blir pent må det nye verkstedet gjøre som de vil. Ønsker bare at støtfangeren skal bli fin igjen.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Mippen

#374
Så var det vel min tur da. Jeg klarte å rygge på med lånebilen til Tesla. Skulle parkere for å hente min bil. Mens jeg rygget sa samboeren til meg "Se der" da snudde jeg naturlig nok meg i refleks. Siden ryggesensorene ikke senset skiltet rett bak bilen min, det var sol på skjermen og bilen sto i creep mode gikk det som det gikk. Pang... Men det var jeg så kjørte så likevel min egen feil.

Kom noen pene gloser akkurat da. Heldigvis tok Tesla det fint. Ble et lite sår i lakken, et hakk i plasten nederst og et lite hakk i diffuseren. Skiltet bak ble helt bøyd. Heldigvis traff det ikke bilen på andre siden av skiltet. Var bare cm om å gjøre... Gjorde opp der og da. Betalte ca. 3800kr for skaden. De skulle betale for arbeidet og lakkfisk, så god service.

Som "plaster på såret" har jeg fått helt nye 21" felger og dekk på reklamasjon - så jeg kan overleve et lite tap.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA