Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Pompel

Jepp, og jeg ringte Tesla fra bilen rett etter steinen tok ruta mi. Bare ta kontakt med Riis var svaret derifra.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

xy76

Da ble frontruta mi byttet i dag. Poengterte at jeg ikke kunne se steinsprut så jobben ble gjort som garantisak. Kontaktet Tesla i går og fikk jobben utført i dag. Veldig god service!

Men livet er ikke alltid så enkelt! Akkurat i det jeg parkerte bilen og gikk inn til Tesla, rygget en annen bil inn i min Tesla :( Nå passer dette innlegget utmerket med overskriften på tråden: "Min første ripe".

kos

Sitat fra: xy76 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 22:35
Da ble frontruta mi byttet i dag. Poengterte at jeg ikke kunne se steinsprut så jobben ble gjort som garantisak. Kontaktet Tesla i går og fikk jobben utført i dag. Veldig god service!

Men livet er ikke alltid så enkelt! Akkurat i det jeg parkerte bilen og gikk inn til Tesla, rygget en annen bil inn i min Tesla :( Nå passer dette innlegget utmerket med overskriften på tråden: "Min første ripe".

Hei har samme erfaring - en som rygget inn i meg - bagatellmessige skader - den andre fikk større skader. Var imponert over hvor mye bilen tålte. Men når man går fra en skade til den andre så føler man seg ikke god.
Ha en god bedring .

Sjøhyene

Sitat fra: AndreS på mandag 09. mars 2015, klokken 13:31
står at Autopilotbilene skal til tesla ved ruteskift i manualen faktisk

Tok kontakt med hurtigruta carglass (de storebrand henviste meg til) i går og de spurte om jeg har kamera i ruta. Er det autopilot utstyr de tenker på? Var jeg i hvertfall det jeg tenkte så svarte nei.
De kan bytte den til fredag så gikk overraskende fort å få tak i tesla rute gitt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Asarin

Sitat fra: xy76 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 22:35
Da ble frontruta mi byttet i dag. Poengterte at jeg ikke kunne se steinsprut så jobben ble gjort som garantisak. Kontaktet Tesla i går og fikk jobben utført i dag. Veldig god service!

Men livet er ikke alltid så enkelt! Akkurat i det jeg parkerte bilen og gikk inn til Tesla, rygget en annen bil inn i min Tesla :( Nå passer dette innlegget utmerket med overskriften på tråden: "Min første ripe".

Håper han/hun stoppet og du fikk tak på info?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

petersv

Sitat fra: xy76 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 22:35
Da ble frontruta mi byttet i dag. Poengterte at jeg ikke kunne se steinsprut så jobben ble gjort som garantisak. Kontaktet Tesla i går og fikk jobben utført i dag. Veldig god service!

Men livet er ikke alltid så enkelt! Akkurat i det jeg parkerte bilen og gikk inn til Tesla, rygget en annen bil inn i min Tesla :( Nå passer dette innlegget utmerket med overskriften på tråden: "Min første ripe".

Pix, or it didn't happen ;)

xy76

Skademeldingen er skrevet og undertegnet så det er i orden :) Det finnes fortsatt noen ærlige mennesker.

Jeg har ellers autopilot med kamera foran slik at Hurtigruta carglass ble tilkalt til Tesla hvor ruta ble byttet. Men det tok over 3 timer å bytte av en eller annen grunn.

nortrahof

Jeg mener at alle nyere biler med ACC har en form for varmetråder i frontruten selv om de ikke har valgt vinterpakke. Dette er heating for kameraet. Dette fremgår av el.skjema side 34.1 og denne heateren er på max. 7 A.
Da kan ikke ruter uten varmetråder brukes på slike biler, selv om man tror at ruten er uten varmetråder.

Det må bli temmelig upraktisk for Tesla å ha/ holde styr på alle varianter av frontrute til TMS når det må finnes minst 4 utgaver?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Pompel

Sitat fra: nortrahof på onsdag 11. mars 2015, klokken 11:53
Jeg mener at alle nyere biler med ACC har en form for varmetråder i frontruten selv om de ikke har valgt vinterpakke. Dette er heating for kameraet. Dette fremgår av el.skjema side 34.1 og denne heateren er på max. 7 A.
Da kan ikke ruter uten varmetråder brukes på slike biler, selv om man tror at ruten er uten varmetråder.

Det må bli temmelig upraktisk for Tesla å ha/ holde styr på alle varianter av frontrute til TMS når det må finnes minst 4 utgaver?
Det er fire utgaver, jeg så selv delelisten når jeg var hos Riis.

  • En for biler med vinterpakke, men uten autopilot
  • En for biler uten vinterpakke og uten autopilot
  • En for biler med vinterpakke og med autopilot
  • En for biler uten vinterpakke, men med autopilot

Rutene for biler med vinterpakke har varmetråder der hvor hvileposisjonen til viskerne er.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Pompel

Jeg vasket bilen i dag og denne gangen oppdaget jeg den første faktiske ripen (i motsetning til steinsprang på frontrute). Strengt tatt oppdaget jeg to, hvorav første var en liten lakkskade på panseret etter steinsprang. Den andre (bildet) var litt styggere og vises tydelig bak nå når bilen er ren.

Ser ut til at noen har skrapet borti støtfangeren mens jeg har stått parkert i Trondheim :(
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

F_P

Ripe ala nærkontakt med sementbil  >:(

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

petersv


Sjøhyene

Sitat fra: Pompel på fredag 13. mars 2015, klokken 20:41
Sitat fra: nortrahof på onsdag 11. mars 2015, klokken 11:53
Jeg mener at alle nyere biler med ACC har en form for varmetråder i frontruten selv om de ikke har valgt vinterpakke. Dette er heating for kameraet. Dette fremgår av el.skjema side 34.1 og denne heateren er på max. 7 A.
Da kan ikke ruter uten varmetråder brukes på slike biler, selv om man tror at ruten er uten varmetråder.

Det må bli temmelig upraktisk for Tesla å ha/ holde styr på alle varianter av frontrute til TMS når det må finnes minst 4 utgaver?
Det er fire utgaver, jeg så selv delelisten når jeg var hos Riis.

  • En for biler med vinterpakke, men uten autopilot
  • En for biler uten vinterpakke og uten autopilot
  • En for biler med vinterpakke og med autopilot
  • En for biler uten vinterpakke, men med autopilot

Rutene for biler med vinterpakke har varmetråder der hvor hvileposisjonen til viskerne er.

Byttet nylig ruta og Hurtigruta carglass hadde mottatt feil men allikevel montert rute med varmetråder. De påstod det ikke hadde noe å si.
Regner med at det ikke er noen måte for meg å nyttiggjøre meg av disse varmetrådene når jeg da altså ikke har vinterpakke eller autopilot?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Johnny

Sitat fra: F_P på mandag 16. mars 2015, klokken 19:50
Ripe ala nærkontakt med sementbil  >:(

Hadde en tilsvarende skade på bilen min. Kostet totalt 65K!
TMS og eGolf.

Teslaguten

Nærkontakt for første gong.. :(

Typisk parkerings skade, igjennom lakk og ned på plast. Er det framleis Drammen karosseri som gjeld for lakkering?

Nokon som har erfaring med kostnad på tilsvarande skade?

#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA