Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Beachboy

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. februar 2015, klokken 11:18
Ville prøvd med varme. Ofte kommer slike skader nesten helt ut av seg selv med litt oppvarming.

Hvordan kan jeg "varme" opp?
Prøvde å trykke inn, men fikk ikke grep bak i plastikken-
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Muffinman

Prøv en kraftig hårføner og varm opp et stort område, men mest ved skaden. Bruk mye tid. Varmepistol blir vel i tøffeste laget, fort at det blir for varmt da.

På eget ansvar ;)

Beachboy

Men vet du om noen steder som kan gjøre det for meg?

Er litt redd for å gjøre det på eget ansvar:P
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Pompel

Da kom den første skade, selv om det "bare" er steinsprut.

Smalt skikkelig på tur hjem fra jobb i dag og en akkurat passe stor stein traff nederst på frontruta såpass hardt at den tok begge lagene i frontruta og det kom litt glassbiter på dashbordet
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

petersv

Dra innom riis og hør om de kan lime den  ;D

Pompel

Gjorde det :P

Han som så på den var overrasket over at steinen faktisk har tatt begge lagene. Frontrute bestilt og byttes forhåpentligvis tidlig neste uke.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Harlex

Sitat fra: Pompel på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:08
Da kom den første skade, selv om det "bare" er steinsprut.

Smalt skikkelig på tur hjem fra jobb i dag og en akkurat passe stor stein traff nederst på frontruta såpass hardt at den tok begge lagene i frontruta og det kom litt glassbiter på dashbordet
Den der var stygg.... Håper de steinene er borte når MC-sesongen starter :-\
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Beachboy

Er det slik at dersom man har kasko forsikring er steinsprut skader gratis å få fikset?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

frosken

Ikke alle kaskoforsikringer har gratis ruteskift ved skade. Mange opererer med 500-1000kr egenandel uten bonustap.

Pompel

Yikes. Fikk nettopp telefon fra Riis. Ingen rute å oppdrive i Norge så de må få tilsendt fra USA. Dette var visstnok veldig uvanlig og han hadde ingen forklaring på hvorfor det skulle være så tomt nå, men det blir et par uker med ventetid før det blir bytte av frontruta.

Jaja, har i alle fall fått teipet den så det ikke skal komme vann inn
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

drinden

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 04. februar 2015, klokken 14:51
Fruens første tur endte i en annen bil utenfor garasjen. Hva kommer dette til å koste da?



Før du svir av for mange tusen vill jeg sjekket hva en detailer får gjort med den der.
Bildet er ikke supergodt, men det ser dessverre ut til at den er så skadet at det kan bli 10-15.000 som Cookie Monster sier.

tstens

Sitat fra: Pompel på fredag 13. februar 2015, klokken 11:10
Yikes. Fikk nettopp telefon fra Riis. Ingen rute å oppdrive i Norge så de må få tilsendt fra USA. Dette var visstnok veldig uvanlig og han hadde ingen forklaring på hvorfor det skulle være så tomt nå, men det blir et par uker med ventetid før det blir bytte av frontruta.

Jaja, har i alle fall fått teipet den så det ikke skal komme vann inn

Har du hørt med Hurtigruta da ? jeg fikk byttet min der, på Hamar . God service.
P85,White

cra

Sitat fra: Beachboy på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:03
Er det slik at dersom man har kasko forsikring er steinsprut skader gratis å få fikset?

Reparasjon (hvis mulig) er som regel gratis, men om ruta må skiftes så er det som frosken sier ofte en liten egenandel, men ikke bonustap. Lange sprekker og steinsprut midt i synsfeltet kan ikke repareres.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Pompel

Sitat fra: tstens på fredag 13. februar 2015, klokken 12:34
Har du hørt med Hurtigruta da ? jeg fikk byttet min der, på Hamar . God service.
Nei, har ikke hørt med de. Jeg holder meg til den lokale Riis-sjappa, har brukt de ved rutereparasjon tidligere også og synes det er greit å støtte opp om de lokale i sentrum her. Dette er forøvrig et rammeverksted som også driver som bilruteverksted (som Riis Bilglass) og drives av et godt voksent ektepar. Kjempedyktige folk som jeg gjerne setter til denne jobben.

Klarer fint å vente et par uker nå som det er lagt på litt teip over skaden.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman

Sitat fra: Harlex på torsdag 12. februar 2015, klokken 22:15
Sitat fra: Pompel på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:08
Da kom den første skade, selv om det "bare" er steinsprut.

Smalt skikkelig på tur hjem fra jobb i dag og en akkurat passe stor stein traff nederst på frontruta såpass hardt at den tok begge lagene i frontruta og det kom litt glassbiter på dashbordet
Den der var stygg.... Håper de steinene er borte når MC-sesongen starter :-\
Da blir de erstattet av skruer og mutre som hagler fra H-D``er under forbikjøring  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA