Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

afitch80

Sitat fra: Harlex på søndag 06. juli 2014, klokken 18:06
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem?
HAr hatt BMW'en min der to ganger pga steinsprut i lakken. Flinke folk og ikke gale pris. Siden du har rød, så har du vel multicoat. Da blir det nok dyrere enn stjernen skriver. Jeg betalte kr 2250, tror jeg det var, for en steinsprut helt foran på panseret (nedenfor "knekken" helt fremme). Jeg hadde helt vanlig hvit lakk på min.
Ser ut som din er på en "bra plass", hvis alt er på hjulbue siden av den lille "knekken" i lakken. Da blir det mye enklere og billigere ble jeg fortalt på min skade.
Første gangen jeg var inne var jeg ikke fornøyd. Skaden var synlig etterpå. Da satte han opp en ny time helt uten diskusjon. Og tok den i løpet av noen timer mens jeg fikk låne bilen deres. Veldig god service.
Før amerikansk, nå tysk.

Harlex

Noen som vet hva det svarte dekselet under dørene koster å få skiftet? Tok det med en stein idag >:( >:( >:( Da er det 1-1 mellom meg og konen :P :o :-\ Noen som vet om dekselet har noen praktisk betydning eller bare et estetisk formål? Det ble en flenge på 5 cm under>:( :-\
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Kone og parkeringshus tok jomfruen på lakken.  >:( :-\ >:(
Støtfangeren foran.... Min ukvalifiserte bedømmelse er at det er en liten skade. Lakken er borte men det er ingen forskyvninger i støtfanger ol.
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem? Slengesol har jeg brukt tidligere og de er no flink....Tips taes imot med takk...
Så var det selve lakken da.... Tidligere var det visst et problem å rekonstruere denne lakken (red multicolor) men jeg antar at det var et forbigående problem?
Fargeforskjell kan jeg ikke akseptere
Er godt fornøyd med resultatet hos micropaint på Kokstad  :) ( se bilder av skaden lengre oppe i tråden)
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Johnny

Sitat fra: Harlex på lørdag 19. juli 2014, klokken 22:19
Kone og parkeringshus tok jomfruen på lakken.  >:( :-\ >:(
Støtfangeren foran.... Min ukvalifiserte bedømmelse er at det er en liten skade. Lakken er borte men det er ingen forskyvninger i støtfanger ol.
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem? Slengesol har jeg brukt tidligere og de er no flink....Tips taes imot med takk...
Så var det selve lakken da.... Tidligere var det visst et problem å rekonstruere denne lakken (red multicolor) men jeg antar at det var et forbigående problem?
Fargeforskjell kan jeg ikke akseptere
Er godt fornøyd med resultatet hos micropaint på Kokstad  :) ( se bilder av skaden lengre oppe i tråden)

Er godt fornøyd selv etter å ha sett dette resultatet! Har blitt skremt av det jeg har hørt og lest om hvor vanskelig det er å fikse lakkskader på denne bilen i alminnelighet, og denne fargen spesielt.
TMS og eGolf.

Harlex

Idag bestemte Teslaen seg for å hvile litt på baken da vi var på stranden.... Jeg rygget uproblematisk inn over en fortauskant og inn til bakhjulene traff kanten. Sjekket at alt var greit og gikk for å sleike sol. Da vi skulle kjøre fant jeg snart ut at bilen hadde bestemt seg for å sette seg litt ned. Den har sikkert vatret seg etter vi stoppet... :-/ Uansett... To av "finnene" under fikk seg en liten skramme.... Ingenting å bli dypt deprimert av men allikevel. Det virker som de "finnene" har en brekkekant 4-5 oppe... Kanskje det går an å skifte bare den.....? Mulig jeg klarer å lime det med epoxy også... Uansett... Hvilken funksjon har egentlig disse "finnene"? Ikke noe veldig sentralt innbiller jeg meg....
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sn0le

Er usikker selv, men mulig de hjelper til å styre luftstrømmer og bidrar til å forhindre turbulente luftstrømmer bak bilen.

Vet at Nissan Leaf sine lykter er spesialdesignet for å styre luftstrømmer, og dermed minske støyen i bilen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Pompel

De "finnene" er en diffuser som riktig nok brukes for å forbedre aerodynamikk/luftstrømmen.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

satheesh.net

Sitat fra: Harlex på mandag 28. juli 2014, klokken 22:34
Hvilken funksjon har egentlig disse "finnene"? Ikke noe veldig sentralt innbiller jeg meg....

Hehe ... Famous last words. ;)

Harlex

Sitat fra: Pompel på mandag 28. juli 2014, klokken 23:47
De "finnene" er en diffuser som riktig nok brukes for å forbedre aerodynamikk/luftstrømmen.
Ok.... Noen som mot all formodning har byttet disse? Er de en del eller løse.... Får se litt nærmere på hvor skadet de er... Tror epoxy og en liten skrutvinge fikser dem greit etter det jeg kunne se idag..... Slev om det er usynlig, lite og nette reduserer rekkevidden er det jo greit å fikse en ellers strøken bil..... Det frister imidlertid lite å kjøpe nytt hvis det er dyrt... Har hatt to utlegg i 3500,- klassen nå nylig og tenkte jeg skulle vente litt før jeg gjorde det igjen....
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Kan visst få ny diffuser i Carbon... 2000 amerikanske høvdinger pluss frakt og moms regner jeg med.... :-/
https://unpluggedperformance.com/catalog/products/rear-under-spoiler-diffuser-system/
Tøft men jeg får no se litt under hvor gale det er... Er visst 3 delt også dette diffusersystemet bak... Får finne ut om det er en eller flere deler som er skadet og om det lar seg fikse.... Ser på dette imorgen....
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sisc1337

Noen her som har noen anbefalinger på hvor jeg kan få fikset felgene mine? Har nå klart å kantkjøre 3/4 felger:/ Bor I Haugesund, men er ikke redd for en kjøretur!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

jkm

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 29. juli 2014, klokken 10:46
Noen her som har noen anbefalinger på hvor jeg kan få fikset felgene mine? Har nå klart å kantkjøre 3/4 felger:/ Bor I Haugesund, men er ikke redd for en kjøretur!
Prøv Oslo Felgretting.

BjornLo

Jeg hadde en anelse om at å rygge på en murkant koster en del kjipe kroner, men var ikke helt forberedt på prisen.

Har fått et "tilbud" på 21 000 ,- for utbedring av denne skaden.
Flere enn meg som synes dette var i overkant mye?

S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

B_Tesla

Det er litt vanskelig å si. Kommer helt ann på hvordan du skal ha det gjort. Siden du har vært så uheldig å ta to paneler, må muligens fanger av. Er det deformasjon? Øvre delen er også ufyselig stor. Skal jobben bli perfekt må hele panele lakkes.

Dersom de kun lakker lokalt, samt du ikke tar av fanger (ser ikke helt at overgangen blir fin da men), så burde dette komme ned i 7-8 tusen på et smart repair sted tipper jeg. Lakkes det uten demontering tipper jeg noe mindre. Men her er jeg usikker.

Så svaret er dersom det er full lakering av begge paneler og demontering så er prisen forsvarlig. Spesielt dersom det er deformering.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

It will buff off ;) Sjekk med smart repair ja, ala skadevekk etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA