Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Øggen

Totalt individuelt av skadeomfang og hvor du leverer bilen. Umulig å si :-[

blokhus

Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. desember 2013, klokken 12:55
Flott, takk for tips. Dette fungerte for øvrig perfekt uten innstilling på forhånd på bilen jeg solgte til fordel for Tesla``en.

Det må vel bedre at den enkelte kan tilpasse dette akkurat slik man vil ha det? Kjøper man en høyteknologisk bil som Tesla mener jeg man bør sette seg litt inn i funksjoner før man "klager".
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Muffinman

Enig i det så lenge brukerhåndboken har korrekt innhold. Det er visse avvik mellom beskrivelse og reelle funksjoner slik det står i dag, og da mister den en del verdi for meg.

Ellers synes jeg ikke Tesla``en er spesielt høyteknologisk - den bruker for en stor del teknologi som har eksistert lenge og kombinerer denne i nye konsepter. Jeg vil heller si at rent teknologimessig er dette en veldig basic og enkel (dog genial) bil som ikke har mye banebrytende ut over drivlinjen og styring fra touchskjerm - og begge disse er "gammel" teknologi som er tatt i bruk på ny måte. Ta for eksempel en 2013 S-klasse - DET er en høyteknologisk bil med utstyr og funksjoner som  de fleste Tesla-eiere ikke engang vet eksisterer. I tillegg er jo forbrenningsmotorene svært avanserte i forhold til elmotoren. Det er selvfølgelig ikke en fordel og jeg vet hva jeg selv foretrekker, men det er greit å holde begrepene adskilt :)

EDIT: Sorry for OT.

Leaf_2014

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 25. desember 2013, klokken 11:38
Tok ut barnesete idag og oppdaget en rift i skinnet like ved isofixen. Virker litt skjør i skinnet. Salmaker neste...

Andre som har problemer med at setet og skinnet "bretter" seg og tilsynelatende blir stygt ved bruk av isofixen?

Skal ikke bilen tåle isofixbarnseter? Står det i brukermanualen at det må brukes underlag under? I såfall er det vel en reklamasjon hvis ikke barnesetet ditt har spesielt spisse kanter?
Leaf 2014

Epleskreller

Alle seter kan bli slitt av barneseter som gnir seg, dette er ikke spesielt for Tesla.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TW838

Sitat fra: Skjervesbu på onsdag 01. januar 2014, klokken 22:34
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 25. desember 2013, klokken 11:38
Tok ut barnesete idag og oppdaget en rift i skinnet like ved isofixen. Virker litt skjør i skinnet. Salmaker neste...

Andre som har problemer med at setet og skinnet "bretter" seg og tilsynelatende blir stygt ved bruk av isofixen?

Skal ikke bilen tåle isofixbarnseter? Står det i brukermanualen at det må brukes underlag under? I såfall er det vel en reklamasjon hvis ikke barnesetet ditt har spesielt spisse kanter?

Har også lagt merke til en liten skade i skinnet like ved isofixen. Har en Cybex Sirona som dessverre har litt skarpe kanter i enden, så jeg må være veldig forsiktig med å ta den inn og ut.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Cecilie

Og da har vi oppdaget en steinsprut i panoramataket :(
Usikkert hvor lenge den har vært der, stirrer jo sjelden opp i taket ... Men det ser ut til å havnet endel skitt oppi selv om den er liten, så vet ikke om det er mulig å få det fikset pent lengre. Tesla Service gjør kanskje ikke sånne små steinsprut-fikser med mindre en hel rute må byttes? Isåfall får det bli en tur innom en bilglass-fikser...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

ELTesla

Øggen

Sitat fra: Madboy på mandag 20. januar 2014, klokken 13:52
Til dere med Iso-fix. Er det ikke mulig å montere en guide?

http://www.bambinokids.de/images/product_images/popup_images/2013_cybex_Isofix_Guides.png

Har samme problem i Volvoen.  Denne endrer ingenting desverre. Er montert.

Lille Lance

Shit, ass! .... etter 21 timer kom første skade  >:( ... lukeparkering langs fortauskant (granitt kantstein), fremre høyre felg kom bort i kanten og dermed en skrape på felgen  :'( Må skjerpe nå, huske at bilen er bred
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

stiantveitofficial

Sitat fra: Muffinman på onsdag 01. januar 2014, klokken 12:49
Enig i det så lenge brukerhåndboken har korrekt innhold. Det er visse avvik mellom beskrivelse og reelle funksjoner slik det står i dag, og da mister den en del verdi for meg.

Ellers synes jeg ikke Tesla``en er spesielt høyteknologisk - den bruker for en stor del teknologi som har eksistert lenge og kombinerer denne i nye konsepter. Jeg vil heller si at rent teknologimessig er dette en veldig basic og enkel (dog genial) bil som ikke har mye banebrytende ut over drivlinjen og styring fra touchskjerm - og begge disse er "gammel" teknologi som er tatt i bruk på ny måte. Ta for eksempel en 2013 S-klasse - DET er en høyteknologisk bil med utstyr og funksjoner som  de fleste Tesla-eiere ikke engang vet eksisterer. I tillegg er jo forbrenningsmotorene svært avanserte i forhold til elmotoren. Det er selvfølgelig ikke en fordel og jeg vet hva jeg selv foretrekker, men det er greit å holde begrepene adskilt :)

EDIT: Sorry for OT.

+1  :) Veldig enig med deg. Den mangler vesentlige finesser!
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Teslanewbie

Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 20. februar 2014, klokken 00:40
Når jeg var hjemme hos mor og far i Kragerø fikk jeg stå trygt i garasjen... Trudde jeg. I løpet av første natten bestemte lysarmaturet som hang i taket seg for å ta svingfart i strømledningen og treffe rett bak bakdøren på passasjersiden  >:(

Litt av ett syn og se armaturet henge i ledningen mellom bilene når jeg kom :'(

Har kun fått vasket. Noen flinke detailere som har håp om at dette kan gå vekk med polering?

Ahh , klassisk eldre elektrisk armatur misunnelse på tesla..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cra

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. februar 2014, klokken 01:40
Ahh , klassisk eldre elektrisk armatur misunnelse på tesla..

Å sette en Tesla i nærheten av et lysarmatur er omtrent som å prøve å ta maten fra en sulten hund, skjønner jeg?  ;) ;D

Surt å møtes av et slikt syn, når man har ordnet seg garasje for at bilen skal stå trygt. :(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Milzit

Vasket bilen i dag og oppdaget 2 steinsprutskader på panseret...urk, første skade på bilen >:(

Harlex

Fikk nr 2 idag. Også kantkjøring... Og den var konen som klarte det >:(
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA