Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

frosken

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 10. mars 2014, klokken 23:47
Fant bilen min med "justert front" da jeg kom ut fra butikken i dag.

Ingen lapp.
Ingen vitner.

Men fant ut av hvem det var.

19 år gammel jente, lånt pappas bil.......
ikke merket at hun hadde kjørt på noe....

meldt til forsikringsselskapet...
Merket hun ikke at hun lagde den skaden? Enten så kjører hun helt i sin egen verden uten oversikt eller kontroll på hva som skjer rundt seg eller så løy hun deg rett opp i fjeset. Jeg holder en knapp på det siste.

Synes uansett du bør anmelde forholdet. Det er en enkel sak for politiet å oppklare med tanke på foto- og videobevisene du har. Viktig å ikke skape presedens på at det ikke er noe å tape på å prøve seg.

Om det ikke anmeldes er jo worst case-konsekvensen ved å stikke av det samme som om man er lovlydig og legger igjen lapp. Ikke rart mange prøver seg på en frekk en da. Ingenting å tape, masse å vinne.

sn0le

Jeg ville ha anmeldt.
Her er en som gjorde det, og personen som skadet bilen og stakk av ble faktisk dømt.
http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article7180061.ece
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Johnny

Tviler egentlig ikke på at hun ikke la merke til at det skjedde. Det er mulig når man er "programmert" slik. ::)

For noen dager betraktet jeg en kvinnelig sjåfør vrenge bilen sin oppetter en parkeringshussøyle i indignasjon over at jeg valgte å avbryte et parkeringsforsøk fordi jeg ikke var helt sikker på om det ville gå bra.

Trenger alle en erfaring om hvor ufattelig kjipt det er å skrive skademelding, eller må det flere til?
TMS og eGolf.

stianrod

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 10. mars 2014, klokken 23:47
Så var det min tur.

Fant bilen min med "justert front" da jeg kom ut fra butikken i dag.

Ingen lapp.
Ingen vitner.

Men fant ut av hvem det var.

Kort historie -
19 år gammel jente, lånt pappas bil.......
ikke merket at hun hadde kjørt på noe....
men parkerte for en gangs skyld bilen i garasjen når hun kom hjem...
-visste det ikke, men hadde passert et kamera like før, og like etter bilen min fikk skade.
Og reg.nr. kunne tydes på opptaket.

Jeg dro på besøk til dem, fikk lov av pappa til å se på bilen...
den hadde skade som passet med skaden på min bil...
fotograferte skaden...
meldt til forsikringsselskapet...

Gi tilbakemelding etter du har vært på karosseri, Sven-Erik. 

Når jeg var inne på karosseri som Tesla bruker i Trondheim (Toyota) klarte dem ikke å fremstille nøyaktig rødfargen på bilen.  Etter 2 uker med prøving, ble det alikevel en mørkere rødere finish på den delen som var lakkert.  Synes ikke det ble pent.  Men jeg ble lovet at de skulle lakkere den om igjen når de fant løsningen.  Dette gjaldt kun for de røde Teslaene og ingen andre farger. 

Flott om du deler erfaringen din. 
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Hyperstress

Jeg oppdaget noen dype hakk i lakken som åpenbart (for meg) må ha vært det ved levering. Har knapt åpnet den døra så ser ikke hvordan jeg skal ha laget de hakka.

Om Tesla tar det på sin kappe, vil en utbedring bli bra, eller er det like greit å drite i det?

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Quintilian

Du kan alltids droppe anmeldelsen og la "faren" ordne opp for dattera si... Men ta i tillegg med en iPad el lignende og vis han hvordan dattera kjører bil og oppfører seg.... Så får nok hun svi litt også, og du slipper å blande inn "kameramannen" din...

Newbee

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:25
Sitat fra: sn0le på tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:25
Jeg ville ha anmeldt.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Ringte politiet i Sandvika, og de anbefalte at jeg tok kontakt med synderen, "og ordnet opp i minnelighet".
Ringte IF og spurte om jeg burde anmelde, og fikk følgende svar:
"Vil du anmelde, får du snakke med politiet.  For oss spiller det ingen rolle."

Tok kontakt med bileier, og han virket oppriktig lei seg.
Han skjønte ikke / trodde ikke datteren ville latt være å si i fra om hun hadde merket at hun kjørte på bilen min.
Måten han ordla seg på, samt at han uten å blunke lovet å betale for skade og alle utgifter, tilsier at jeg kanskje bør være litt grei tilbake.

Men så fikk jeg i dag tak i en kopi av videoopptak fra samme sted.
Der ser det ut som jenta kjører seg fast i min bil, må rygge litt for å komme seg løs, svinger i litt større bue rundt bilen min, og fortsetter forbi bilen min.
Så ser det ut som hun "tørker støvet" av en annen parkert bil (BMW) med høyresiden av bilen sin, før hun forsvinner ut av bildet.

Så er det det at dette er en video jeg har fått tak i på ulovlig vis.
(Har ikke rettens kjennelse osv. og det er muligens ulovlig videoovervåkning.)

Så anmelder jeg, risikerer jo han som eier kameraet bråk, og jeg risikerer bråk for å ha tilegnet meg denne videoen.

Så som sagt; jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Er ikke sikkert videoovervåkningen er ulovlig, med mindre du vet det ikke er noe skilting om videoovervåkning, samt at den filmer offentligheten. Tror jeg i det minste ville vist filmen til "faren" sammen med datteren, så han selv kan vurdere om hun merket det eller ikke.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

jkirkebo

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:49
Du kan alltids droppe anmeldelsen og la "faren" ordne opp for dattera si... Men ta i tillegg med en iPad el lignende og vis han hvordan dattera kjører bil og oppfører seg.... Så får nok hun svi litt også, og du slipper å blande inn "kameramannen" din...

Støtter den løsningen. Tipper hun får mer enn nok bråk hjemme...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cato76

Min andre ripe kom i dag... >:(

Bilen sto parkert på jobben og en kjerring klarte å rygge inn i høyre forskjerm. Såg ikke dette selv, men en i 4. etg hørte (!) det og noterte reg nummeret. Jeg sjekket opp eier mot reg nummer og fikk tak i synderen. Hun hadde visst gått ut og sjekket, men kunne ikke se noe skade så hun kjørte videre... Damen trenger å sjekke synet, får skaden var godt synlig, men ikke stor. Uansett, frekt å bare stikke av!!!
Hun beklaget seg på telefonen og ønsker å gjøre opp, så jeg laget ikke et stort nummer av det, så vi hadde en god tone.

Er det noen som vet om et bra lakkeringsverksted i Grenlandsområdet?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

frskby

Har da fått igjen bilen etter rep hos SkadeVekk i dag. Veldig fornøyd med resultatet. I dagslyset som var ved henting kunne jeg ikke se noen skiller eller endring i det hele tatt. Håper på sol i morgen så det kan inspiseres nærmere, men så langt veldig fornøyd. Før og etter bilde nedenfor. Ulike lysforhold og dermed ikke så lette å sammenligne, men synes iallefall at skaden er utbedret.
Prisen var for øvrig kr 2750,-.

Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Quintilian

Sitat fra: frskby på torsdag 13. mars 2014, klokken 17:44
Har da fått igjen bilen etter rep hos SkadeVekk i dag. Veldig fornøyd med resultatet. I dagslyset som var ved henting kunne jeg ikke se noen skiller eller endring i det hele tatt. Håper på sol i morgen så det kan inspiseres nærmere, men så langt veldig fornøyd. Før og etter bilde nedenfor. Ulike lysforhold og dermed ikke så lette å sammenligne, men synes iallefall at skaden er utbedret.

Jøss. Det var imponerende synes jeg... Hadde forventet at hele panelet måtte byttes, evt. hellakkeres, og da hadde du jo slitt med evt. fargeforskjell.... Godt at det ordna seg!

Black P85+

Fruen hadde bilen i Oslo på Fredag 14.03.14. Mellom kl 20-23 stod den parkert utenfor rådhuset. Da rygget et ynkelig krek hengerfestet sitt rett i Teslaen! Og stakk selvsagt fra stedet. Nå blir det kamera installering asap!

Ps: &#%"/%/"#&¤/&"#!!!
Mx-5 (Svart)
Rx-8 (Svart)
M.L Evo8 (Rød(?!)
Hamann X3 3.0xd (Svart)
MB CLS (Svart)
P85+ (.....svart seff!.. ;)
Husquarna 350ccm bioklipper
Yardman 12hk snøfreser

sn0le

Rådhuset har masse kameraer. Ville hørt med de om de er villig til å sjekke om de har opptak av det.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Stig O

Sitat fra: frskby på torsdag 13. mars 2014, klokken 17:44

Er det pearl white du har?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA