Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

frskby

Da ble min første skade et faktum. Skulle rygge, og "glemte" tydeligvis å sette den i R. Resultatet ble at jeg dunka inn i hengerfestet til bilen foran med dertil skade i støtfangeren min.

Er dette noe å fikse, eller må det byttes?

F*%! for en start på dagen...

Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

offpist

Det der skulle være en enkel sak å fikse for et lakk verksted.
Burde ikke være nødvendig å bytte hele fangeren.

Jeg ville startet med å polere og vaske flekken først.
Helt bra blir den nok ikke bare av å polere, men det vil neppe vises på avstand.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

cairnz

Er det bare meg eller er det litt "sunt" å få sin første ripe, kanskje man får et litt mer avslappet forhold til bilholdet? Jeg har etter en måned observert flere steinsprang-hakk rundtomkring på bilen, regner med det kommer se ut som dodraugen når jeg har kjørt ett års tid..
Elbilist

cra

Sitat fra: cairnz på mandag 10. mars 2014, klokken 09:27
Er det bare meg eller er det litt "sunt" å få sin første ripe, kanskje man får et litt mer avslappet forhold til bilholdet?

Tror du har helt rett! Du vet.... "First cut is the deepest" og alt det der.... :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

Sitat fra: cairnz på mandag 10. mars 2014, klokken 09:27
Er det bare meg eller er det litt "sunt" å få sin første ripe, kanskje man får et litt mer avslappet forhold til bilholdet? Jeg har etter en måned observert flere steinsprang-hakk rundtomkring på bilen, regner med det kommer se ut som dodraugen når jeg har kjørt ett års tid..

Helt enig. Personlig så er jeg ikke noe fan av den følelsen man har når man akkurat har fått en ny dyr dings og man er helt paranoid for at den skal bli skadet på noe måte.
Er litt sånn "tingene eier deg, ikke motsatt" greie. Som blir dempet etterhvert som tiden går og fasaden ikke lenger er perfekt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Anew

Jeg klarte å få min første ripe på episk idiotvis etter to uker.

Kom ruslende ut til bilen om morgenen, trøtt og jetlagget etter en uke på vestkysten, og presterte å dobbeltklikke på "baklukeåpneren". Med garasjeporten lukket. Ikke en god følelse å se garasjeporten bli dyttet opp innenfra, mens jeg hørte bakluken skrape oppover. Den ga seg ikke før den kilte seg fast i en del av låsemekanismen.  Facepalm.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

janmb

Au Anew, det der er definitivt en fubar jeg skal notere meg bak øret selv - noe lignende ville være rimelig katastrofe i garasjen min også
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Teslanewbie

Sitat fra: frskby på mandag 10. mars 2014, klokken 08:55
Da ble min første skade et faktum. Skulle rygge, og "glemte" tydeligvis å sette den i R. Resultatet ble at jeg dunka inn i hengerfestet til bilen foran med dertil skade i støtfangeren min.

Er dette noe å fikse, eller må det byttes?

F*%! for en start på dagen...

Trenger ikke byttes, en flink lakkerere fixer dette uten at du noensinne hadde sett forskjell. Hadde en stor rift i plast under dørterskel på min x5 med M pakke ( derfor plast spoiler)  , dette ble plastsveiset og lakkert, kan ikke se forskjell . Kostet 2500 kr med alt .. Billig..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frskby

Krommen er også blitt litt ripete, men kan leve med dette om resten blir fikset. Evt fikse en gang jeg skal ha den på service, men koster vel kanskje mer enn det smaker å få byttet den krommen der.

Har vært hos "SkadeVekk" og venter på tilbakemelding på om de kan fikse og evt pris.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Celter

Fikk antagelig min første ripe etter 5 mnd. Heldigvis er den under bilen. Hadde nettopp vasket bilen hos håndvaskerne i Underhaugsgaten. Da jeg kjørte ned mot rundkjøringen på Bislett lå det plutselig en stor brostein midt i gata. Den tok i under bilen og satt fast så jeg skjøv steinen 4-5 m fremover før jeg fikk stanset. Da var jeg glad jeg hadde luftfjæring. Satte bilen i "very high" og kjørte videre. Sjekket da jeg kom hjem, men så ikke noe under bilen. Men ripe, det ble det nok. Kan jeg velge sted for første ripe, hadde jeg nok valgt dette :)

Har forøvrig vært på ferie og var litt spent på energiforbruket i disse 14 dagene. Det var på 40km typical (210-170km). Bilen stod uten lading og med "energi save" på. 13,7V på 12V batteriet. Måtte imidlertid vente et par minutter før skjermen våknet. Bilen var tydeligvis i dyp søvn.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Sole

Hadde en morsom episode 2 dager etter mottatt bil. Rygget ut fra selvvaskestasjon, og var så opptatt av ryggekamera-bildet at jeg ikke la merke til spyleslangen som hektet seg rundt speilet på førersida. TMS'en er bred!! La merke til hva som foregikk og stoppet akkurat for sent, spylelansen rev seg nemlig løs og knallet inn i døra som prosjektilet fra en sprettert. 3-4 deilige bulker, og en fersk eier på randen til selvmord.
Min lokale oppretter vil gjøre et forsøk til kr 8.000,- mens Tesla's samarbeidsverksted insisterte på dørskifte til rundt 30'. Kul start på det bilholdet...

ebbrey

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 10. mars 2014, klokken 23:47
Så var det min tur.

Fant bilen min med "justert front" da jeg kom ut fra butikken i dag.

Ingen lapp.
Ingen vitner.

Men fant ut av hvem det var.

Kort historie -
19 år gammel jente, lånt pappas bil.......
ikke merket at hun hadde kjørt på noe....
men parkerte for en gangs skyld bilen i garasjen når hun kom hjem...
-visste det ikke, men hadde passert et kamera like før, og like etter bilen min fikk skade.
Og reg.nr. kunne tydes på opptaket.

Jeg dro på besøk til dem, fikk lov av pappa til å se på bilen...
den hadde skade som passet med skaden på min bil...
fotograferte skaden...
meldt til forsikringsselskapet...

Flaks i uflaks. Dette er grunnen til at jeg parkerer på bensinstasjonen og går over veien til butikken. Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på med slikt tull. Trenger bare en smell snart så jeg kan slappe av tenker jeg.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Teslanewbie

Sitat fra: ebbrey på mandag 10. mars 2014, klokken 23:54
Sitat fra: Sven-Erik på mandag 10. mars 2014, klokken 23:47
Så var det min tur.

Fant bilen min med "justert front" da jeg kom ut fra butikken i dag.

Ingen lapp.
Ingen vitner.

Men fant ut av hvem det var.

Kort historie -
19 år gammel jente, lånt pappas bil.......
ikke merket at hun hadde kjørt på noe....
men parkerte for en gangs skyld bilen i garasjen når hun kom hjem...
-visste det ikke, men hadde passert et kamera like før, og like etter bilen min fikk skade.
Og reg.nr. kunne tydes på opptaket.

Jeg dro på besøk til dem, fikk lov av pappa til å se på bilen...
den hadde skade som passet med skaden på min bil...
fotograferte skaden...
meldt til forsikringsselskapet...

Flaks i uflaks. Dette er grunnen til at jeg parkerer på bensinstasjonen og går over veien til butikken. Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på med slikt tull. Trenger bare en smell snart så jeg kan slappe av tenker jeg.

Enda et godt eksempel på hvorfor dashcam er godt å ha montert
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cra

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 01:39
dass cam?  ::)

For recording when shit happens. ;)

Alltid greit når det ordner seg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA