Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

madsskon

Poleres? Tviler på det gitt... all lakken er borte i såret..
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

lunitiks

hehe, når jeg skrev "poleres ned" mente jeg å skånsomt jevne ut såret, deretter legge ny lakk over.

Men høres ut som et skikkelig arr. I så fall sliter du med å få det reparert. Sjekk med tesla hva de skal ha for ny bakluke. Inklusiv arbeid gjetter jeg 30.000,-
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kavorka

Aluminium har en lei form for korrosjon under lakk. Det blir ikke korrosjon gjennom metallet, men den utvikler seg på overflaten og lakken bobler opp. Kan ta litt tid å starte, men beveger seg raskt når den er kommet i gang. Anbefaler å legge på noe voks mens du venter på utbedring. Holder man vann og veisalt borte fra såret kan man unngå at prosessen starter. Se ellers bilder av filiform corrosion på Google.

petersv

Hvis det er snakk om noe såpass lite så kan du jo prøve med aceton og lakkpenn fra Tesla. Så våtsliper du det etterpå forsiktig. Hvis du ikke har gjort det før kan du finne en detailer i nærheten som fikser det.

Er ellers sikker på at et micropaint-verksted fikser det for deg for en tusenlapp eller to.

Zephid

Hva slags farge har du? Om du har PPMR er vel et autorisert lakk/smart/micropaintverksted den eneste løsningen som kan gjøre deg fornøyd :) Noen av fargene er ganske kompliserte og vanskelige å få helt bra om man bare skal ta små områder :)

Vegard Winther

Hei.

Her om dagen da jeg var ute og kjørte, hørte jeg at bilen ble truffet av steinsprut fra en passerende bil.

Var nettopp og vasket bilen, og der ser jeg det, på venstre framdør. Ikke bare riper men fire-fem små hull tvers igjennom hele lakken.

(Fikk bilen i mars og fikk tefolonbehandla den i mai.)

Noen tips om hva jeg bør gjøre?

madsskon

Multicoated red. Får det fikset for 2500,-

petersv

@Vegard, lakkpenn fra Tesla nå, så venter du til sommeren med å ev. fikse det profesjonelt siden det fort kan komme flere ila. en vinter.

Vegard Winther

Takk for tipset.
Visste ikke at Tesla selger det, men da stikker jeg innom dem.
Hvordan fikser man dette når vintern er over da? Kan jo ikke lakke om halve bilen hvert år?
Er nye på dette, de tidliger bilene jeg har hatt har vært brukte og jeg har ikke vært så nøye på det. Og så har det også kun vært snakk om overfladiske hakk. Aldri opplevd at det har gått helt igjennom.
Er det lakken på Teslaen som er dårlig? Ser flere omtale den som "myk".

Klykken

Sjekk ut detailersclub.no og "jobb ønskes utført", så får du et prisoverslag fra noen som kan det i nærområdet ditt. Det er fort gjort å få ting fryktelig stygt om du gjør feil.

Ellers finnes det også guider på hvordan man fikser sår i lakken på samme side, hvis du vil gjøre det selv. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

madsskon

Sitat fra: madsskon på torsdag 24. november 2016, klokken 11:21
Multicoated red. Får det fikset for 2500,-

Skikkelig skuffende opplevelse hos Lakkeringsverksted i Drammen i dag. Drammen karosseri ved Bowling 1 i Drammen. Var blitt lovet lånebil og tok fri fra jobb for å levere bilen. Ingen visste noe om noen lånebil, og fikk dermed ikke fikset skaden heller. Elendig. Tesla skulle ta dette opp med dem.

Kavorka

Har klart å ripe bilen og det gjør vondt! Fra ladeluke til midt på bakdør har en sykkelbrems skrapet opp, noen steder inn til metallet. Metallet er ikke deformert, så det er kun snakk om lakk. Det var meg som rygget inn i garasjen, og det var meg som satte sykkelen der, så jeg har latt meg selv høre det ;)

Jeg ser for meg to alternativ:
1. Fikse det på kasko uten bonustap, og det skal da gjøres skikkelig.
2. Prøve meg hos noen som utfører smart repair, og spare meg for bonustap neste gang.

Noen som har erfaring med priser og resultat på små lakkskader i Stavanger og omegn?

Sole

Første ripe på nåværende bil (85D levert mars -16) ble ganske brutal. Parkerte bil i toppen av en snødekt oppkjørsel på ca 50 meter, gikk inn i huset med førerdøra åpen i noen minutter, og fant bilen seilende baklengs på vei ned bakken da jeg kom tilbake. Skader hele veien rundt etter kontakt med garasjevegg, carport-stolpe og søppelkassestativ. Døra vrengt framover, og bilen dermed ukjørbar.

100% egen feil selvfølgelig, men illustrerer hvordan man kan bli lurt av at 4hjulstrekken gir feste for alle 4 hjul under drift, men når bilen settes i Park er det kun bakre hjulpar som låser. Forhjulene ruller fritt, dette må man være oppmerksom på!!

Eller kanskje var det en straff ovenfra til Tide, som økte årspremien min med 80% et par uker før hendelsen...?

Cookie Monster

Kjipt :(

Tesla skulle lagt inn noe automatikk i sw at hvis bilen står i park men forhjulene begynner å trille skulle den satt på bremsene og sendt push varsel til mobilen ;)
2015 P85D

rmr

Sitat fra: Sole på onsdag 01. mars 2017, klokken 08:55
Første ripe på nåværende bil (85D levert mars -16) ble ganske brutal. Parkerte bil i toppen av en snødekt oppkjørsel på ca 50 meter, gikk inn i huset med førerdøra åpen i noen minutter, og fant bilen seilende baklengs på vei ned bakken da jeg kom tilbake. Skader hele veien rundt etter kontakt med garasjevegg, carport-stolpe og søppelkassestativ. Døra vrengt framover, og bilen dermed ukjørbar.

100% egen feil selvfølgelig, men illustrerer hvordan man kan bli lurt av at 4hjulstrekken gir feste for alle 4 hjul under drift, men når bilen settes i Park er det kun bakre hjulpar som låser. Forhjulene ruller fritt, dette må man være oppmerksom på!!

Eller kanskje var det en straff ovenfra til Tide, som økte årspremien min med 80% et par uker før hendelsen...?

huff , føler med deg :(

Hadde en lignende opplevelse. Hadde kjørt 20 mil , varme dekk , parkerte på frosset underlag , begynte å pakke ut av bilen. Så begynte bilen å skli , da dekkene hadde varmet opp "isen" , så frøs det igjen og all friksjon var borte....da forsvant bilen ned en bakke , stoppet i en snøfonn - min lykke var at det ikke ble en ripe.

Har ikke alltid hatt slik flaks dog
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA