Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

kristin1

Slo til med steinsprut i frontruten på min andre kjøretur. Grenseløst irriterende!

Har siden fått skrapet en av felgene i et latterlig trangt p-hus i Tigerstaden. Enda godt det var mannen som sto for det, ellers hadde jeg vel fått høre det. Om og om igjen...

VigdisA

Sitat fra: kristin1 på mandag 23. desember 2013, klokken 13:18

Har siden fått skrapet en av felgene i et latterlig trangt p-hus i Tigerstaden. Enda godt det var mannen som sto for det, ellers hadde jeg vel fått høre det. Om og om igjen...
Tjihi.. - ja er ikke det typisk..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Cato76

Say no more... :( :( :( Skjedde på julaften!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øggen

[/quote]

Hva?? Fått sladd eller?? Akevitt inne i bildet??
Forøvrig "synd" å se at så mange har fått sine første "riper"

Cato76

Sitat fra: Øggen på onsdag 25. desember 2013, klokken 01:39

[/quote]

Et gjerde som sto i veien når jeg skulle rygge. Kamera var tildekket av søle og jeg kunne verken se det i inne- eller sidespeilet. Får sjekke med skadeverkstedet i Drammen hvor mye dette kommer på. Uansett, skjedelig at dette skulle skje... Akevitten var ikke i bildet før senere på kvelden, og bilen parkert!
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øggen

[/quote]

[/quote]

Et gjerde som sto i veien når jeg skulle rygge. Kamera var tildekket av søle og jeg kunne verken se det i inne- eller sidespeilet. Får sjekke med skadeverkstedet i Drammen hvor mye dette kommer på. Uansett, skjedelig at dette skulle skje... Akevitten var ikke i bildet før senere på kvelden, og bilen parkert!
[/quote]

Surt. Men park sensor ga heller ikke beskjed??
Ps: det med akevitt var ment som en spøk :-)

Cato76

Sitat fra: Øggen på onsdag 25. desember 2013, klokken 01:57

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Parksensoren ga ikke beskjed. Rygget rolig også, men når først 2,2 tonn treffer et lite gjerde så vinner bilen over gjerdet. Bremsepedalen var ikke inne før 20-30cm av gjerdet var "innkjørt"...

Lacaixxa

Tok ut barnesete idag og oppdaget en rift i skinnet like ved isofixen. Virker litt skjør i skinnet. Salmaker neste...

Andre som har problemer med at setet og skinnet "bretter" seg og tilsynelatende blir stygt ved bruk av isofixen?
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Muffinman

Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. desember 2013, klokken 02:06
Sitat fra: Øggen på onsdag 25. desember 2013, klokken 01:57

[/quote]

[/quote]

Parksensoren ga ikke beskjed. Rygget rolig også, men når først 2,2 tonn treffer et lite gjerde så vinner bilen over gjerdet. Bremsepedalen var ikke inne før 20-30cm av gjerdet var "innkjørt"...
[/quote]
Surt. Var speilene nedblendet (svarte) pga lys bakfra, eller var gjerdet bare ikke innenfor synsfeltet? Du har sikkert fått med deg at jeg rygget på en annen bil (se lenger fram i tråden) - mørke speil og ingen varsel fra sensorer.  For øvrig er jeg ikke veldig fornøyd med hvor mye speilet tiltes ned når man setter i revers. På min bil er det så lite at funksjonen er helt ubrukelig, og jeg bruker å stille speilet ned manuelt ved rygging istedet.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. desember 2013, klokken 12:14
For øvrig er jeg ikke veldig fornøyd med hvor mye speilet tiltes ned når man setter i revers. På min bil er det så lite at funksjonen er helt ubrukelig, og jeg bruker å stille speilet ned manuelt ved rygging istedet.

Øh, dette må du stille selv. Sett bilen i revers og still speilene der du vil ha dem. Lagre innstillingene. Neste gang går de til samme posisjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Flott, takk for tips. Dette fungerte for øvrig perfekt uten innstilling på forhånd på bilen jeg solgte til fordel for Tesla``en.

TesLars

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 25. desember 2013, klokken 11:38
Tok ut barnesete idag og oppdaget en rift i skinnet like ved isofixen. Virker litt skjør i skinnet. Salmaker neste...

Andre som har problemer med at setet og skinnet "bretter" seg og tilsynelatende blir stygt ved bruk av isofixen?

Jeg tenkte å bruke et pledd eller noe lignende når basen skal monteres med isofix. Ellers får man kjøpt underlag til barneseter i ulike babybutikker.
Oslo
Black Model S

sn0le

@Cato76:
Kondolerer. Sånt er så inni hampen surt.  >:(
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. desember 2013, klokken 12:55
Flott, takk for tips. Dette fungerte for øvrig perfekt uten innstilling på forhånd på bilen jeg solgte til fordel for Tesla``en.

Hva som er perfekt instillling vil nok variere fra sjåfør til sjåfør, så det er nettopp derfor bilen lar oss lagre dette som en del av førerprofilen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

JonI

Ble rygget på mens jeg skulle se å oppskytning av raketter i kveld. Fått skrevet skademelding og alt ok men veldig redd for å miste bilen i en periode. Det noen med erfaring på hvor lang tid det tar å fikse en skade på støtfanger som ripet opp  og trykket inn ved hjulbue :-X :-X
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA