Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Quintilian

Sakset fra en artikkel om forbikjøring vs passering:

- Vi tolker regelverket slik at det er lov å passere på høyresiden av en som ligger "helt alene i verden" i venstrefeltet. Hvor grensen går mellom passering og forbikjøring vil i hvert tilfelle bli en skjønnsmessig vurdering, sier Engebretsen.

- Hva definerer du som passering?

- At man glir rolig forbi uten å bryte fartsgrensen, sier Engebretsen.

Trafikkreglenes paragraf 12 åpner også for forbikjøring i høyre felt.

Under punkt 1 c) heter det: "Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt."

http://www.klikk.no/motor/bil/article760133.ece

sn0le

Dette er et eksempel på hvorfor jeg misliker å ligge i blindsonen til lastebiler. Den er større enn du tror.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

F_P

Oisann ble det diskusjon av denne gitt   :)

Det dere naturligvis ikke ser av videoen er at jeg ligger sist på en rekke av 5-6 biler som alle ligger i høyre fil. Det hører også med til historien at feltet jeg kjører i svinger av E6 kun noen hundre meter etter at jeg blir påkjørt. Tunnelen der ser meg forlate er forøvrig Vålerengatunnelen på vei nordover. Kan også legge til at lastebilsjåføren først hevdet at jeg var i blindsonen, men etter å ha sett videoen kunne han ikke forstå hvordan han ikke så meg. Mulig han ble litt lurt av vidvinkelen på kameraet, men den observante titter vil også legge merke til at jeg aldri passerer han helt og vi ligger side ved side i 70-80m før han legger seg over. Litt usikker på om det er jeg som senker farta, eller han som øker den.

Sendt over bilder etc. til Drammen Karosseri i dag. Ikke noe estimat derfra enda naturligvis, men de bestiller deler ut fra bildene. Må nesten bare satse på at de ser hva som må byttes før jeg får tid for utbedring. Gjetter på mellom 50-80' avhengig av hvordan det ser ut under fangeren, og om noe må gjøres med bakluka.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Jaja, det er bare "blikk". Folk er hele, og da blir resten forholdsvis enkelt :)

laumb

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. mars 2015, klokken 14:49
Har ikke sjekket koblingskjemaet.

Men dette står i brukermanualen på sikringer:
SitatHvis Model S er utstyrt med pakke for kaldt
vær (tilleggsutstyr), er det en ekstra
sikringsboks (4) plassert under sidepanelet på førersiden

Men kan være at det er endret senere slik at det er likt.

Jeg satte inn rute med varmetråder sist jeg skiftet.
Har ikke vinterpakke.

Dette i håp om å finne en kontakt som jeg kunne koble meg på.

Fant ingen slik kontakt - selv ikke når jeg leita mens ruta var ute.

Kabelstumpen på ruta er typ 10-15vm lang, så det er ikke lange biten den kan vandre før den skal treffe en kontakt.

B_Tesla

Vel.... Da var det meg da. Parkeringskjeller med store fine stolper av betong. Rygget bilen inn på en ledig plass, og vips var jeg uten sidespeil. Pokker så kjipt. Ikke minst fordi jeg må ut på tur med bilen imorgen. Langtur. Kan virkelig ikke være uten bil, men kan heller ikke kjøre uten speil. Håper Tesla får presset meg inn her.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

cra

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 17. mars 2015, klokken 17:48
Dashcam ftw! Forbikjøringen er jo på høyresiden så man skal ikke ta det helt for gitt at andre tar på seg skylda da.

Tror nok feltskifte trumfer forbikjøring til høyre (som er tillatt når det er trafikkflyten som "forårsaker" det). Du får skylda for å rygge på en feilparkert bil også, om den stod aldri så ulovlig parkert.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

B_Tesla

Steike. Skade skjedde 08:56, bilen inne hos Tesla før kl 09:45. Riktignok er det Ganske krise om jeg ikke har bil til langkjøring imorgen (Tesla eneste bil), noe jeg sa til Tesla, men alikevel. Håper på et 4-sifret beløp. Hadde gjort seg.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

B_Tesla

Steike. Der var bilen fikset. Ulykke, skrekk, frustrasjon og reperasjon på en dag. Må kanskje få fikset noen små riper, men uansett. Tesla Trondheim er topp altså. Virkelig blitt bra etter at de fikk et eget service center her.

satheesh.net

Sitat fra: B_Tesla på fredag 20. mars 2015, klokken 13:40
Steike. Der var bilen fikset. Ulykke, skrekk, frustrasjon og reperasjon på en dag. Må kanskje få fikset noen små riper, men uansett. Tesla Trondheim er topp altså. Virkelig blitt bra etter at de fikk et eget service center her.

Pris? ::)

B_Tesla

Har ikke fått den enda. Men var snakk om ca 900 I arbeid. Ikke stort. Enten kunne mye av speilet brukes, eller så har de skiftet så mange speil at de nå gjør det fort. Tror et speil er ca 4000-5000 kr. Så regner med alt fra 3-8k. Avhengig av hvor mye av speilet de kunne gjennbruke.

Pompel

Jøss, det var da kjapt gjort :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

B_Tesla

Jepp. Var litt krise at det skjedde nå. Uten et speil er jo bilen ganske farlig. Skal på langtur imorgen, så relativt viktig. Filskifte på motorvei er ikke sundt uten. Greit å ikke misbruke det at man har hastverk, slik at det blir tatt seriøst de gangrene det er krise. Var jo litt flaks at de hadde et speil inne også da.

B_Tesla

Ble 5800. Så da vet dere prisen på nærkontakt med stolper i parkeringshus. Mulig det blir litt lakk på døren også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA