Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

ihlhaug

Fiks det hos Micropaint. Tipper det der kommer på 5-6000.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Teslaguten

Takk for tipset, da blir det å hente pris fra Mikropaint og DK. :)
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Muffinman

En liten trøst for de (oss) som har fått den første ripen eller bulken:

http://insideevs.com/tesla-buyer-takes-delivery-immediately-crashes-model-s/

Ikke mange som får det gjort så raskt  :P

cairnz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:43
En liten trøst for de (oss) som har fått den første ripen eller bulken:

http://insideevs.com/tesla-buyer-takes-delivery-immediately-crashes-model-s/

Ikke mange som får det gjort så raskt  :P

Les resten av artikkelen :) Det er ikke en "ny" bil..
Elbilist

nortrahof

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 16. mars 2015, klokken 20:27
Sitat fra: Pompel på fredag 13. mars 2015, klokken 20:41
Sitat fra: nortrahof på onsdag 11. mars 2015, klokken 11:53
Jeg mener at alle nyere biler med ACC har en form for varmetråder i frontruten selv om de ikke har valgt vinterpakke. Dette er heating for kameraet. Dette fremgår av el.skjema side 34.1 og denne heateren er på max. 7 A.
Da kan ikke ruter uten varmetråder brukes på slike biler, selv om man tror at ruten er uten varmetråder.

Det må bli temmelig upraktisk for Tesla å ha/ holde styr på alle varianter av frontrute til TMS når det må finnes minst 4 utgaver?
Det er fire utgaver, jeg så selv delelisten når jeg var hos Riis.

  • En for biler med vinterpakke, men uten autopilot
  • En for biler uten vinterpakke og uten autopilot
  • En for biler med vinterpakke og med autopilot
  • En for biler uten vinterpakke, men med autopilot

Rutene for biler med vinterpakke har varmetråder der hvor hvileposisjonen til viskerne er.

Byttet nylig ruta og Hurtigruta carglass hadde mottatt feil men allikevel montert rute med varmetråder. De påstod det ikke hadde noe å si.
Regner med at det ikke er noen måte for meg å nyttiggjøre meg av disse varmetrådene når jeg da altså ikke har vinterpakke eller autopilot?

Det burde være mulig å etterinstallere varme i frontruten?
Se etter om du har rele K4 og sikring F54. Har du det, kan du sjekke om releet aktiveres. Resten er "bare" ledningstrekking til ruten.
Det er mulig at vinterpakkefunksjoner er fjernet i SW? De burde det være lett for Tesla å programmere inn med en patch.
Koblingstegning finner du på side 23.1 i tegningsbunken.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Dennis

Er deaktivert i software og biler med vinterpakke har egent ledningsnett og sikringsboks for de funksjonene.

F_P

Sitat fra: petersv på mandag 16. mars 2015, klokken 20:00
Han eller du? Kjipt..

Definitivt han, og det var han tydelig på selv. Bare se...

(Dårlig kvalitet når man laster opp til face, men men..)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

nortrahof

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:34
Er deaktivert i software og biler med vinterpakke har egent ledningsnett og sikringsboks for de funksjonene.
Sikring F54 skal det være plass til på alle biler men den mangler sikkert på biler som ikke har vinterpakke? Den skal sitte sammen med sikringen til defroster som også styres av "body control module" (BCM).  Denne BCM har egen utgang for å kontrollere et rele K4 til ruten da strømmen er for stor til å kunne mates direkte.
- Ut fra de stiplede linjer som ellers er på opsjoner, så ser det for meg ut til at ledningsopplegget delvis er klart? Det ville være merkelig om Tesla kun har ledningsstammer som er spesialtilpasset hvilke opsjoner som er valgt?
På andre biler, er slike funksjoner gjerne koblet ferdig og ender opp i en kontakt som ikke er tilkoblet.
Det kan se slik ut fra tegningene (40.1 og 23.1).

- At funksjonen er fjernet i SW kan sikkert stemme. Den burde være like enkelt å legge inn som på andre biler med CAN-bus.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Dennis

Har ikke sjekket koblingskjemaet.

Men dette står i brukermanualen på sikringer:
SitatHvis Model S er utstyrt med pakke for kaldt
vær (tilleggsutstyr), er det en ekstra
sikringsboks (4) plassert under sidepanelet på førersiden


Men kan være at det er endret senere slik at det er likt.

kvp

Dette ser ut som en sprekk jeg har en den myke bak-fenderen..mer som en sprekk enn en ripe..hvofdan fikk du den bort ? Har også hvit bil


Sitat fra: laumb på lørdag 30. august 2014, klokken 01:02
Kjipt å finne disse, som jeg ikke aner hvor kommer fra:


Litt vask, clay, polering og voks etterpå har jeg ikke funnet dem igjen! Lykke!


Epleskreller

Sitat fra: F_P på tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:53
Sitat fra: petersv på mandag 16. mars 2015, klokken 20:00
Han eller du? Kjipt..

Definitivt han, og det var han tydelig på selv. Bare se...

(Dårlig kvalitet når man laster opp til face, men men..)

Den der var lei, store skader?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jazzwheel

Sitat fra: F_P på tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:53
Sitat fra: petersv på mandag 16. mars 2015, klokken 20:00
Han eller du? Kjipt..

Definitivt han, og det var han tydelig på selv. Bare se...

(Dårlig kvalitet når man laster opp til face, men men..)

Dashcam ftw! Forbikjøringen er jo på høyresiden så man skal ikke ta det helt for gitt at andre tar på seg skylda da.

B_Tesla

På en motorvei i høyresving, kan man ikke si at dette er en forbikjøring. Det er rett og slett bare det at veien er kortere for Tesla'n. Samt svak bevegelse relativt hverandre er jo helt normalt. Helt klart at det er skyld til yrketssjoføren. Jeg har opplevd liknende med en lastebil, med den modifikasjon at jeg akkurat unngikk ulykke ved voldsom akselerasjon.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Ebe

Ser vel ut som trafikken flyter tett i begge felt, da kan man vel følge køen lovlig?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

jazzwheel

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 17. mars 2015, klokken 18:08
På en motorvei i høyresving, kan man ikke si at dette er en forbikjøring. Det er rett og slett bare det at veien er kortere for Tesla'n.
Forbikjøring er vel definisjonen på det å passere et annet kjøretøy? Jeg tror vi har forskjellig opplevelse av virkeligheten og hvor mye en sving påvirker. For meg ser det ut som TMS'en har høyere hastighet før svingen begynner og at det er årsaken.

@Ebe, tror det er slik at hastigheten i begge felt må være bestemt av kjøretøy foran og at den da heller ikke må være høyere enn fartsgrensen. Vanskelig å si her, men syns ikke nødvendigvis det så helt slik ut. Om det er et kollektivfelt er saken en annen, men da er det rart at sementbilen svinger inn dit rett før et påkjøringsfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA