Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

ihlhaug

Fikk denne i gave hos en eller annen som har vært dårlig å lukeparkere her om dagen. De har selvfølgelig ikke lagt igjen noen lapp, så har vel regnet med at et lite puff ikke skulle gi skade, eller rett og slett ikke brydd seg. Jeg er litt usikker på om det er stress med å få ordnet dette raskt, mtp rust osv, for bakfangeren er vel av plast? Pris jeg har fått for å ordne ripen er 3000kr + mva hos Micropaint, men bor i Bergen så får prøve å finne noen som kan ordne det her.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

snurrehue

Så var det vår tur. Riktignok ikke første ripe, men de forhenværende har vært i klassen "ubetydelig".

Dama ute på tur. Is under, flaksnø over. 2,2 tonn med Tesla. Slak oppoverbakke. Antispinn/-skrens hjelper ikke. Kommer seg ikke opp. Bilen begynner å sige bakover. Så roterer den. Dama står på bremsen, men hjelper ingen verdens ting. Ender opp med fronten først i ei snøfonn (som takk og pris ikke består av isklumper, og unngikk også å treffe autovernet 2 meter lengre til venstre). Klin umulig å få rygget bilen ut. Til tross for god hjelp fra forbipasserende er det klin umulig å dytte.

En hyggelig kar tilbyr seg å dra bilen opp, men naturligvis har jo ikke Tesla utstyrt Model S med mulighet for slepekrok bak  >:(
Siste utvei er å feste et slepetau til ene felgen. Prøver etter beste evne å feste på mest mulig skånsom måte. Dessverre ender det med noen irriterende riper i felgen. Men skal alltids overleve det.

Muffinman

Sitat fra: sangiovese på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:34
naturligvis har jo ikke Tesla utstyrt Model S med mulighet for slepekrok bak  >:(
Det er nesten ufattelig at det går an å gjøre en slik tabbe, og ikke rette den opp i produksjonen etter så lang tid. Man kjører gjerne av veien med fronten først ::)

sn0le

Kanskje de regner med at det er lite bil igjen når folk kjører av veien med en bil med 400HK? ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

petersv

Er vel bare der det faller snø man kommer opp av grøfta ved hjelp av tauing uten skader. Så er litt særnordisk fenomen.

Ingen bruker vel en Tesla i snøen ;)

Dennis

#275
Skulle vært tauekrok på D modellene slik at man kan hjelpe biler med 2wd opp bakker på glatta :P



overlay

Jeg tenker meg det er for å unngå at folk skal taue med den

Hyperstress

Fruens første tur endte i en annen bil utenfor garasjen. Hva kommer dette til å koste da?

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Dennis


Øggen

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 04. februar 2015, klokken 14:51
Fruens første tur endte i en annen bil utenfor garasjen. Hva kommer dette til å koste da?



Syns uhorvelig synd i fruen din Hyperstress. Om du lever opp til navnet, ble det vel ikke mindre "stress" av den grunn? !

Muffinman

Hvis dette skjedde på den aller første turen fruen tok bør prioritet nr. 1 være å sørge for at hun får selvtilliten tilbake.

...det er bare en bil :)


Beachboy

Klarte å rygge inn i en ishaug igår.

Vet noen hvor jeg kan få fikset dette?
Evt hvor mye det vil koste? :)
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

laumb

Ser ut som et klips som har løsnet og noe du kan klemme ut fra baksiden selv?
Ingen skarpe bretter i plastikken.

Muffinman

Ville prøvd med varme. Ofte kommer slike skader nesten helt ut av seg selv med litt oppvarming.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA