Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: Klykken på tirsdag 20. mai 2014, klokken 09:26
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:30
Min andre ripe kom i dag... >:(

Bilen sto parkert på jobben og en kjerring klarte å rygge inn i høyre forskjerm. Såg ikke dette selv, men en i 4. etg hørte (!) det og noterte reg nummeret. Jeg sjekket opp eier mot reg nummer og fikk tak i synderen. Hun hadde visst gått ut og sjekket, men kunne ikke se noe skade så hun kjørte videre... Damen trenger å sjekke synet, får skaden var godt synlig, men ikke stor. Uansett, frekt å bare stikke av!!!
Hun beklaget seg på telefonen og ønsker å gjøre opp, så jeg laget ikke et stort nummer av det, så vi hadde en god tone.

Er det noen som vet om et bra lakkeringsverksted i Grenlandsområdet?
Vet det er en stund siden skaden ble påført bilen, men dette ser ut til å være så lite at det må kunne poleres opp til samme standard igjen. Ved lakkering kan du få et tydelig skille i fargen. Hvis du ikke kan polere selv (med maskin uten å skape mer ugagn) anbefaler jeg deg å sjekke ut detailersclub.no og forumet der. Mange i ditt nærområde som kan hjelpe deg her, og iallefall ta en vurdering av det. :)

Det ble fikset på Star Bil i Skien. Bilen måtte lakkeres, da lakken hadde fått noen skraper.
Jeg er meget fornøyd med resultatet og kan ikke se noen forskjell i lakken. Hele forskjermen ble demontert og lakkert, felgen ble skiftet og hjulstillingen ble kontrollert.

Kan forresten nevne at Star Bil hadde kontaktet Tesla Motor for å innhente mer informasjon angående bilen slik at de kan bli et foretrukkent skadeverksted for TMS. Hvorden dette har gått vet jeg ikke.
Kan til slutt nevne at jeg verken jobber for-, kjenner noen- eller eier aksjer i Star Bil...  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

sisc1337

Hvor er det beste plassen å levere felgene mine inn? Har skrapt borti fortauskanter med 2 av de 21" felgene mine:( Bor i Haugeusund. Mener jeg har hørt det er noen dyktige karer i Oslo eller bergen, noen som har noen forslag eller erfaringer?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Drammen Karosseri

Hei Tesla eiere.

Vi er Drammen karosseri, Norges eneste Tesla "approved" karosseriverksted. Vi kan ta oss av riper, skader, kantkjørte felger eller en hvilken som helst skade på Tesla eller andre biler.

Vi har hatt samarbeid med Tesla siden starten, ja faktisk før Tesla startet opp i Oslo i april 2012 har vi lakkert og reparert Tesla Roadster. Jeg som skriver dette er selv tidligere Tesla ansatt og hadde helt fra begynnelsen et godt intrykk av Drammen karosseri og kvaliteten på det som ble levert.

Hva vil det si å være "Tesla Approved" bodyshop?

Vi vet alle at Tesla er en unik og spesiell bil. Alt fra hvordan Elon har tenkt, til de spesielle detaljene, ytelsen, valg av materialer er spesielt. Det fører til at Tesla har satt opp strenge krav på hvordan nettopp deres biler skal repareres. Dette gjelder både spesielt reparasjonsutstyr, kursing av teknikere, arbeidsmetoder og arbeidsmiljø etc. Dette er ting som er både tidkrevende, kostbart og utfordrende på mange plan. Likevel har vi fått til dette og er stolte over å ha noe av det mest moderne utstyret i hus samt fantastisk flinke medarbeidere, som vet hvor spesiell din bil er. Forresten så er Ferrari, Bentley, Aston Martin etc biler som vi ukentlig har innom vårt verksted.

Det finnes mange som kan lakkere og rette opp en bil. Men har det blitt gjort på riktig måte? I henhold til fabrikantens spesifikasjoner? Dette er ting å tenke på når man velger verksted for å utføre arbeid.

Alle større Tesla skader går til oss. Det gjelder for hele landet. Bor du langt fra Drammen/Oslo og lurer på hvem som skal fikse noe småtteri for deg? Ta kontakt med oss, vi har samarbeid med karosseriverksteder i andre deler av landet og "guider" disse i hvordan ting skal gjøres. I noen tilfeller sender vi også teknikere til stedet. Sjekk gjerne ut våre facebook sider. Ta kontakt hvis det skulle være noe.

Hilsen Drammen Karosseri

Car-El

AMATØRER!

Kjærringa! Ho kan dette med å ripe...  BIG TIME!  Å holde nesten 20km/t på tur ut garasjen...   "Gjør porten høy og døren vid" hjalp ikke.

Ny magnesiums ramme må til, en radiator, høyre hovedlykt, skjørtet og noen plast deler som vi ikke ser...   50 laken?  Utrulig at felg og forskjerm ikke fikk ei ripa.

Det værste, æ kan ikke annet enn å flire.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

tstens

Klarte selfølgelig å kantkjøre bakre venstre 21" felg,den mørke utgaven.Satans trange sluser på OSL parkeringene.
Hva sa madamen? "gudsjelov det ikke var meg"he he .Finnes det noen "touch up kit" for felgene,evt lakk koden for fargen.Noen som vet om felgene er pulver lakkerte?uansett ikke store flekken,men allikevel.Har også noen "paint chips"  på panseret.Regner med at Tesla selger touch up stifter?
Terje
P85,White

Tønsberg

Sitat fra: tstens på fredag 23. mai 2014, klokken 11:24
Klarte selfølgelig å kantkjøre bakre venstre 21" felg,den mørke utgaven.Satans trange sluser på OSL parkeringene.
Hva sa madamen? "gudsjelov det ikke var meg"he he .Finnes det noen "touch up kit" for felgene,evt lakk koden for fargen.Noen som vet om felgene er pulver lakkerte?uansett ikke store flekken,men allikevel.Har også noen "paint chips"  på panseret.Regner med at Tesla selger touch up stifter?
Terje
Du har denne til både lakk og felger:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-touch-up-paint
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

toS

Fikk tilbake bilen på fredag etter full CeramicPro behandling, og så fant jeg denne idag:-( Sannsynligvis min egen skyld selv om jeg ikke helt forstår hvordan. Har kjørt bare to turer!!. Det er ihvertfall typisk søyle/kant skade. Høres stress ut å kjøre nile til Drammen for noe slikt, men hvis det bare er de som har riktig lakk og kunnskap så kanskje? Akkurat nå er det vanskelig å nyte finværet tilogmed..
[img width=550 height=733]

VigdisA

Småskader kanskje, men dette skal liksom være gjort av proffer.. 

(bilde kommer så snart google, apple og microsoft-dingsene mine har blitt enige.. :P )
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

afitch80

Sitat fra: toS på søndag 01. juni 2014, klokken 10:47
Fikk tilbake bilen på fredag etter full CeramicPro behandling, og så fant jeg denne idag:-( Sannsynligvis min egen skyld selv om jeg ikke helt forstår hvordan. Har kjørt bare to turer!!. Det er ihvertfall typisk søyle/kant skade. Høres stress ut å kjøre nile til Drammen for noe slikt, men hvis det bare er de som har riktig lakk og kunnskap så kanskje? Akkurat nå er det vanskelig å nyte finværet tilogmed..

Tror du hadde merket det hvis du var borti noe på den måten. Sikker på at ikke noen har vært borti deg på butikken eller noe?
Før amerikansk, nå tysk.

VigdisA

Sitat fra: afitch80 på søndag 01. juni 2014, klokken 11:23
Sitat fra: toS på søndag 01. juni 2014, klokken 10:47

Tror du hadde merket det hvis du var borti noe på den måten. Sikker på at ikke noen har vært borti deg på butikken eller noe?
kjiip skade - irriterer meg jeg og - selv om skaden på vår er mindre
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

teslaman

Ikke ripe i lakken på utsiden men på det fine lysebrune skinnsetet! Midt i baksetet! Utrolig irriterende! At den første ripen skulle komme i setet hadde jeg aldri trodd! Ca 10 cm men ikke dyp! Likevel utrolig kjedelig! Ikke lett å polere bort heller vil jeg tro, for det er jo en klar ripe! Noen som har opplevd lignende og har noen gode tips uten å måtte bytte setet?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

toS

Jeg får trøste meg med at det er et typisk i-landsproblem og forsøke glemme det de neste par dagene. Men er det noen som har erfaring med reparasjon av skade på rød Multicoat lakk?

Charlie

Sitat fra: teslaman på søndag 01. juni 2014, klokken 12:43
Ikke ripe i lakken på utsiden men på det fine lysebrune skinnsetet! Midt i baksetet! Utrolig irriterende! At den første ripen skulle komme i setet hadde jeg aldri trodd! Ca 10 cm men ikke dyp! Likevel utrolig kjedelig! Ikke lett å polere bort heller vil jeg tro, for det er jo en klar ripe! Noen som har opplevd lignende og har noen gode tips uten å måtte bytte setet?
Har du prøvd med et hvitt viskelær?

Kallisman

Sjekk hva Multibil kan gjøre. De er visst gode på sånt, har jeg hørt.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA