Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Harlex, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

frskby

Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

VigdisA

Huff, da var det min tur!
Hadde kjørt inn til OsloS for å slippe av noen til toget og klarte å ta den ene felgen på en høy kant i Bjørvika. Kjørte ikke fort, siden jeg forsøkte å navigere meg rett i forhold til omkjøringer, åpne veier, hull i bakken osv, men skade ble det.
Mistet litt lysten til å vokse resten av bilen som jeg egentlig hadde tenkt å gjøre :-(

Må få på alloygstors på sommerfelgene før disse kommer på etter påske i alle fall.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Tønsberg

Da var det dessverre min tur med ett innlegg her :'(
Hendelsen skjedde til alt overmål på selveste 17. mai, kun 11 dager etter levering av bilen  :-\

Med nyvasket bil parkerte jeg på skolen til min datter for å arrangere årets 17. mai. I forkant av denne parkeringsplassen var det ett gjerde av typen som blir plassert rundt anleggsområder. Gjerde var pyntet og alt så fint ut. Jeg hjalp til og med å sette det opp dagen før :o

Mens jeg stod å snakke med andre foreldre i skolegården så jeg at gjerde ble blåst over ende og landet selvfølgelig midt på panseret mitt. Argh!

Noen forslag om steder for å få utbedret skaden i Oslo/Asker eller i Tønsberg området?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

cairnz

Hvis du vil gjøre det dyrt, er lakkering av panser priset til ca 10500. Hvis de må fikse litt bulk og sånt først, så kan du sikkert legge på en lapp eller tre.

Hvis du vil gjøre det billig, og vente til en kar bulker det mer, og kan betale for det, så kjøper du en sort touch-up fra et servicecenter til 160,- og legger det på og tenker ikke mer på det.
Elbilist

Gusse

Sitat fra: Tønsberg på mandag 19. mai 2014, klokken 14:21
Hendelsen skjedde til alt overmål på selveste 17. mai, kun 11 dager etter levering av bilen  :-\

Med nyvasket bil parkerte jeg på skolen til min datter for å arrangere årets 17. mai. I forkant av denne parkeringsplassen var det ett gjerde av typen som blir plassert rundt anleggsområder. Gjerde var pyntet og alt så fint ut. Jeg hjalp til og med å sette det opp dagen før :o

Mens jeg stod å snakke med andre foreldre i skolegården så jeg at gjerde ble blåst over ende og landet selvfølgelig midt på panseret mitt. Argh!

Noen forslag om steder for å få utbedret skaden i Oslo/Asker eller i Tønsberg området?
Føler med deg :-\

Bmwi3

Har brukt de et par ganger på noen kjøpesenter riper/bulk.
Knall utført jobb og service , og jeg er jævlig pirkete og vanskelig:)
http://www.bilkosmetikk.no/kontakt-oss/oslo/
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

laumb

Om det ikke er bulk i metallet hadde jeg kjøpt touch up paint og lagt i, våtslipt toppene og polert opp.

Eventuelt om du ikke tør det selv så finner du en detailer som kan det og betaler h*n en liten lapp for arbeidet. :)

Er det bulk? Kjenner noen jeg kan høre med om det ikke er bulk.

frskby

skadevekk.no på Alnabru kan anbefales på det sterkeste. Ble 100% usynlig min lille skade (bulk+ripe) i støtfanger. Pris 2750,-.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

afitch80

Hadde min fossil hos MPS Micropaint to ganger for steinsprut i lakken. Kjappe og billige.
http://mps-micropaint.com/no/
Før amerikansk, nå tysk.

Foleson

Nevø springer rundt med et nøkkelknippe som han kaster i lufta og ikke klarer å fange og det smeller i panseret...

Bestemor forsikrer ungen om at det gikk heeeelt fint. Onkel var ikke like enig der han konstanterer sine første hakk i lakken.

Trenger en touch up pen..

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Tønsberg

Takk for mange gode forslag om steder for å utbedre skaden.
Jeg vil kontakte SkadeVekk og Bilkosmetikk på Hvalstad for å få pristilbud.
Vil komme tilbake med oppdatering om utviklingen i saken ;)
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

laumb

@Foleson; onkel trenger ny nevø.

VigdisA

@Foleson de har endelig fått touch up pen heldigvis, men utrolig kjedelig uansett.
Hadde en smell her forleden også :-(  Bilen sto parkert i oppkjørselen hjemme da vi fikk middagsgjester. Da de skulle reise, trillet bilen deres rett inn i Teslaen istedet for oppover - dårlig bakkestart :-(
Nosecone ble klemt inn og tilsvarende på deres støtfanger. Deres fanger spratt ut igjen, samme gjorde nosecone, men det ble flere hakk og merker i lakken. Heldigvis skal bilen til sjekk i neste uke for taklukeproblemer, så nå har vi avtalt at de ser på lakkskadene også, men dette var ikke noe gøy!
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Klykken

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:30
Min andre ripe kom i dag... >:(

Bilen sto parkert på jobben og en kjerring klarte å rygge inn i høyre forskjerm. Såg ikke dette selv, men en i 4. etg hørte (!) det og noterte reg nummeret. Jeg sjekket opp eier mot reg nummer og fikk tak i synderen. Hun hadde visst gått ut og sjekket, men kunne ikke se noe skade så hun kjørte videre... Damen trenger å sjekke synet, får skaden var godt synlig, men ikke stor. Uansett, frekt å bare stikke av!!!
Hun beklaget seg på telefonen og ønsker å gjøre opp, så jeg laget ikke et stort nummer av det, så vi hadde en god tone.

Er det noen som vet om et bra lakkeringsverksted i Grenlandsområdet?
Vet det er en stund siden skaden ble påført bilen, men dette ser ut til å være så lite at det må kunne poleres opp til samme standard igjen. Ved lakkering kan du få et tydelig skille i fargen. Hvis du ikke kan polere selv (med maskin uten å skape mer ugagn) anbefaler jeg deg å sjekke ut detailersclub.no og forumet der. Mange i ditt nærområde som kan hjelpe deg her, og iallefall ta en vurdering av det. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Foleson

Sitat fra: laumb på tirsdag 20. mai 2014, klokken 01:09
@Foleson; onkel trenger ny nevø.

En ripe må være den første, og å skjelle ut ungen er ikke aktuelt. Surt, men det er jo en bruksbil.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA