Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra Hi-Fi lydsystem vs ....lydsystem?

Startet av scoot, onsdag 13. november 2013, klokken 21:46

« forrige - neste »

Stiania79

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 07. november 2013, klokken 12:40
Sitat fra: Stiania79 på torsdag 07. november 2013, klokken 12:38
skal komme til bunns i dette, men gravde frem en mail fra Tesla hvor de bekreftet at per oktober 2013 så er alle EU bilene med alcantara i taket som standard. Så jeg får da bare sette min lit til at dette  kom i ettertid og dere som er så heldige å cruise rundt i TMS NÅ allerede ikke fikk det... :-(
Flott for alle som kjøper nå fremover da! Har selv panoramataket, så det er omtrent ikke noe alcantara jeg ville fått uansett :)

he he - har bestilt pano tak selv, så ja - blir ikke altfor mye alcantara.

Vel, snakket nå med Tesla Amsterdam og de kunne bekrefte at "alcantara headliner" ligger inne i bestillingen, men skulle dobbeltsjekke med Tesla i USA, samt få bekreftet dette med alu pedaler også 100%

ref "skinn" i dørene:

Jepp - dere har rett. Det som leveres - både til P85 og S85 er dette kunstskinnet. I USA kan man bestille NAPPA som tilvalg - da får man denne myke typen skinn som man har i setene. MEN - dørene er da samme på P85 som på S85 - iallefall hvis man har "leather" til kr 9 550.

Husk at kun pianosort inlays er standard i USA, mens man betaler ekstra for tre + ekstra for "matching Yatch floor". I Norge kan man velge kostnadsfritt (enn så lenge... hint hint)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

BMW850

"Jepp - dere har rett. Det som leveres - både til P85 og S85 er dette kunstskinnet. I USA kan man bestille NAPPA som tilvalg - da får man denne myke typen skinn som man har i setene. MEN - dørene er da samme på P85 som på S85 - iallefall hvis man har "leather" til kr 9 550."

Dette liker jeg dårlig. Motsatt av hva som ble svart fra Tesla Norge i en mail her inne hvor det ble nevnt nappadetaljer i dører osv. Har ikke tid til å leite den opp nå. Fake skinn på dørene altså på Performance, på dashboard også da?  :-\
Hadde vel håpet at vi fikk "Extended Nappa" som standard på Performance. Det verste er at vi ikke engang har mulighet til å velge å kjøpe dette som i USA.

Nei, det her er for dårlig...

Sitat fra: _Hans-Petter_ på onsdag 07. august 2013, klokken 00:42
Fikk svar på en del spørsmål for noen timer siden av Heidi.

Dashbord og dører kommer med syntetisk skinn slik som på de fleste biler, men fordi du har nappa interiør vil partiet under vinduet også være i nappa skinn material.

Du vil da også ha Alcantara i taket innvendig.

Jeg har full forståelse for at det kan være litt forvirrende inn i mellom. Vi jobber nå hardt med å forbedre My Tesla og våre programmer slik at det blir så enkelt som mulig for kundene våre. Dette er en liten transitt som tar litt tid. Vi takker derfor stort for forståelsen og tålmodigheten.

Det er så bra å høre at du gleder deg, det kan jeg love deg at vi også er.

I morgen braker det løs og vi er veldig spente. Heldigvis øker vi antall lokaler i norge og mer og mer plass er tilgjengelig. J

Gode nyheter er det også at Nokian Hakka har blitt bekreftet og det kan du velge å legge til din bestilling når du blir kontaktet av din leveringsspesialist nærmere levering
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

At det er samme kunstskinn både på dash og i dører på Perf og S85 har jeg hatt en mistanke om, men jeg har aldri sjekket dem side om side (og det har heller ingen ting å si for meg).

PS: bildet du linker til viser gammelt B-stolpe design. Det har kommet nytt med hardplast der. Tror det kommer på alle bilene fremover. Jeg beholder min B-stolpe så lenge som mulig (såfremt den ikke blir stygg), for jeg har ikke en seteposisjon som gjør at jeg subber inntil den når jeg setter meg inn.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 07. november 2013, klokken 12:21
Sitat fra: Brede på torsdag 07. november 2013, klokken 12:15
Fikk du alcantara i taket Laumb?
Svarer jeg :)

Nei, han har ikke skinnsetene og er fornøyd med det, akkurat som meg  :P

Riktig, ikke Alcantara i taket.

Forøvrig liker jeg at det er stoff der og ikke alcantara. Alcantara ser "møkkete" ut alt etter hvordan fibrene ligger; Lyse og mørke områder om hverandre.

Drømmer dog om å få farget tak og stolper sort.....

Også_Øyvind_H

Sitter i bilen jeg henta i dag kl 11 i Bergen.

I S85 medd pano er det stoff tak i allefall.

Ellers, kanonfornoyd med bil, overlevering, dekk, interior og hele pakka.
Tar meg selv i aa sitte her aa smil ::)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

AttackOfTheMac

Sitat fra: Stiania79 på torsdag 07. november 2013, klokken 12:38
skal komme til bunns i dette, men gravde frem en mail fra Tesla hvor de bekreftet at per oktober 2013 så er alle EU bilene med alcantara i taket som standard. Så jeg får da bare sette min lit til at dette  kom i ettertid og dere som er så heldige å cruise rundt i TMS NÅ allerede ikke fikk det... :-(

Om dette stemmer lurer på om det er alle som er produsert fra og med Oktober, eller bestilit fra og med Oktober.

fhovlan

I såfall må det vere produksjonsdato som gjeld. Det skulle tatt seg ut dersom bestilte bilar i 2013 skulle lage krøll for 2014 produksjonen - endre frå alcantara tilbake til stoff i produksjonslina -, fordi bestillinga var frå 2013. ;D

Alfa Bergen

Jeg hentet også min S85 i Bergen i dag. Ikke Alcantara eller alu-pedaler. Ellers alt ok ved levering.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

getor

Ad ineriøret så er det smak og behag som mye annet. For egen del så er det nettopp det enkle og oversiktlige som tiltaler og fraværet av nips og krams, knotter, brytere og lyskilder av ymse slag. Jeg er strålende fornøyd faktisk fordi interiøret henger sammen med eksteriørdesignet.

Det sagt, B-stolpen er en tragedie. Efter 1 dag og 5-6 ganger ut av døren så har hjørnet som det er lagt ut bilde av over, begynt å vise tegn til slitasje/misfarving. Den detaljen der kommer til å bli en stygg sak for all før heller enn siden. Jeg anser dette som en design flopp og tipper det kommer en endring her ganske snart. Vi som har fått våre biler må nok belage oss på kosmetiske løsninger... som en tape bit  ::)

BMW850

Jada...da fikk jeg svar fra Amelia (HQ Inside Sales Advisor) "Det er Nappa skinn på både på døren og dashbordet" på Performance.

Får gå ut ifra det da....men jaggu ikke sikker  ::) Blir sagt mye forskjellig...

Patosan

Sitat fra: BMW850 på torsdag 07. november 2013, klokken 20:38
Jada...da fikk jeg svar fra Amelia (HQ Inside Sales Advisor) "Det er Nappa skinn på både på døren og dashbordet" på Performance.

Får gå ut ifra det da....men jaggu ikke sikker  ::) Blir sagt mye forskjellig...
Trodde det bara var Signature som hade äkta skinn på dash och dörrar?
Min Performance har något som liknar skinn men som jag alltid trott var fusk.
Det ser helt enkelt lite för enhetligt ut; jag ville förvänta mig lite mer 'liv' i äkta vara.
Men har jag fel så är jag givetvis positivt överraskad :)
VIN 15026

LinkedIn

Stiania79

Det er iallefall kunstskinn på de P85+ jeg har prøvd på Skøyen. Nappa skinn er mykt som setet og det 'skinnet' i døra og dash på demobilene er vel ikke det samme?!

Total confusion indeed :-(

Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

toS

Når det gjelder interiør blir det mye smak og behag, men Tesla er bil 2.0, så det skal være litt forskjellig fra vanlige biler. Selv mener jeg den minimalistiske designen og fraværet av knapper det som virkelig gjør denne bilen kul og fremtidsrettet. Ratt og hendler kommer fra Mercedes så der trenger ingen bekymre seg. Og diskusjonen om skinnet er HELT likt eller like mykt som på BMW er jo litt pointless. Og midtkonsoll med koppholder kan man jo kjøpe seg hvis man vil. Min spådom er at etter noen måneder med 17" kontrollpanel vil man savne knottene og spakene lite lite som de fleste savner den gamle dampmobiltelefonen fra Motorola.

Jeg er altså ikke skuffet.

jkirkebo

Sitat fra: getor på torsdag 07. november 2013, klokken 19:34
Det sagt, B-stolpen er en tragedie. Efter 1 dag og 5-6 ganger ut av døren så har hjørnet som det er lagt ut bilde av over, begynt å vise tegn til slitasje/misfarving. Den detaljen der kommer til å bli en stygg sak for all før heller enn siden. Jeg anser dette som en design flopp og tipper det kommer en endring her ganske snart. Vi som har fått våre biler må nok belage oss på kosmetiske løsninger... som en tape bit  ::)

Nja, kanskje ikke for alle. Hvor mye slitasje det blir kommer nok mye an på teknikken når man går inn og ut av bilen. Min har gått over 6000km hittil og det er ingen synlig slitasje på det punktet. Men jeg er da heller ikke nær det ved inn- og utstigning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Sitat fra: toS på torsdag 07. november 2013, klokken 21:53
Når det gjelder interiør blir det mye smak og behag, men Tesla er bil 2.0, så det skal være litt forskjellig fra vanlige biler. Selv mener jeg den minimalistiske designen og fraværet av knapper det som virkelig gjør denne bilen kul og fremtidsrettet. Ratt og hendler kommer fra Mercedes så der trenger ingen bekymre seg. Og diskusjonen om skinnet er HELT likt eller like mykt som på BMW er jo litt pointless. Og midtkonsoll med koppholder kan man jo kjøpe seg hvis man vil. Min spådom er at etter noen måneder med 17" kontrollpanel vil man savne knottene og spakene lite lite som de fleste savner den gamle dampmobiltelefonen fra Motorola.

Jeg er altså ikke skuffet.

Det har ikke noe med HELT likt eller like mykt som BMW å gjøre. Men om det er kunstskinn (altså plast) eller skinn/lær. Til denne prisen ønsker ihvertfall jeg skinn. Ellers synes jeg minimalismen/designet er helt topp :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA