Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptere

Startet av sindrej, onsdag 13. november 2013, klokken 20:28

« forrige - neste »

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Li-Ion

Wow.... The Stig og Model S knuser Mercedes S 550 med over 3 sek på bane-testen  8)

Dette liker vi  ;D
Be afraid...

bb

At Top Gear skulle rose elbil så mye forventet jeg ikke. De som har sett den britiske Top Gear vet jo at hele gjengen der generelt misliker diesel og elektrisk. Og Top Gear er langt fra objektive når de vurderer biler. Engelske biler får alltid bedre skryt. Så det var vel ikke overrasket at Tesla skulle få bra skryt i US Top Gear.

Jeg så nettopp gjennom britisk Top Gear season 20. Det var det ingen Tesla å se. Etter hva de har gjort med Tesla Roadster tidligere så tviler jeg på at Elon Musk lar Clarkson og Co prøve en Model S gratis :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Djur1

Riktignok den amerikanske versjonen.

;D ;D

Finnes på torrents...
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

eledille

Men hvorfor i alle dager lar de the Stig kjøre den med bare 40 miles range igjen på batteriet? Det er jo helt vilt at den likevel tar knekken på mærsja :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

OddB

Sitat fra: eledille på torsdag 07. november 2013, klokken 01:12
Men hvorfor i alle dager lar de the Stig kjøre den med bare 40 miles range igjen på batteriet? Det er jo helt vilt at den likevel tar knekken på mærsja :)
"TV er juks"...
Dette , på linje med når Roadsteren kjørte tom for strøm, er et regissert underholdningsprogram, ikke noe offisielt bilrace.. Man redigerer det slik man vil ha det.
At et amerikansk bilprogram ønsker å vise fram Tesla fra sin beste side er jo ikke noe rart.
Programmet var utrolig morsomt, og klarte å sette alle fire bilene i et godt lys, på en humoristisk måte. På dette stadium er bare det å vise at det FINNES elbiler som er tilnærmet brukbare mer enn nok folkeopplysning. Tesla ble jo presentert på en utrolig bra måte. Litt bedre enn i FBI på NRK...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

eledille

Joa, men det virket ikke som om de var ute etter å rakke ned på MS i det hele tatt. Helt enig i at det var bra og artig. Jeg tipper at de rett og slett ikke visste at det går fortere med mer futt i batteriet.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

laumb

Der de sier noe sånt som "Its getting late, so we plugged in our cars for the night. At dawn we were fully charged and ready to go!" - med tilhørende klipp av at det er tidlig på morgenen understreker ett viktig poeng: Full tank mens du sover!

sindrej

Sitat fra: laumb på torsdag 07. november 2013, klokken 10:22
Der de sier noe sånt som "Its getting late, so we plugged in our cars for the night. At dawn we were fully charged and ready to go!" - med tilhørende klipp av at det er tidlig på morgenen understreker ett viktig poeng: Full tank mens du sover!
Ja, jeg var litt overrasket over at det var hele fokuset på ladingen.  Og det faktisk på biler som vitterlig har lav rekkevidde.  Jeg er ikke så overrasket over at de likte TMS, det er jo en amerikansk produsent.  Kan fort være det hadde snudd seg hos TG karene i England om Aston Martin hadde kommet med en bra elbil og.

laumb

Forresten, ser de setter bilen i Low på startlinja og at den holdt seg senket hele tiden.

Høres ut som Tesla faktisk kan åpne for dette - me wants!

jsu224

Sitat fra: cairnz på onsdag 06. november 2013, klokken 12:31
Sitat fra: taraquin på onsdag 06. november 2013, klokken 12:30
Det britiske utgaven er ikke akkurat kjent for å være spesielt seriøs. Folk bør kanskje ta hintet når de bygger om biler til båter for å krysse den engelske kanal, forsøker å ødelegge en Toyota Pick-up med å kollidere den, tenne på den, senke den i den engelske kanal og til slutt sette den på taket av en høyhusblokk som sprenges. Det programmet er laget som humorprogram alene. Såklart vil de slakte en elbil, akkurat som de slakter nær sagt alt av tyske biler fordi de ikke er engelske etc ;)

Den amerikanske utgaven er litt mer seriøs, blir spennende å se hva de sier.

Litt artig da at Clarkson var imponert over SLS AMG.. lurer på hva han hadde sagt om han fikk kjøre Rimac Concept One..

DET er en bil jeg kunne tenkt meg å ha ja.. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA