Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Montering av Webasto dieselvarmer.

Startet av Høgis, onsdag 13. november 2013, klokken 07:55

« forrige - neste »

OddB

Sitat fra: janmb på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:23
Sitat fra: a72 på tirsdag 05. november 2013, klokken 21:19
Hadde aldri i verden godtatt levering på denne!

Det er vel forøvrig ganske vanlig at dører tas av bilen ved lakkering på fabrikken, så høres ikke usannsynlig at noe har gått feil på fabrikken her nei.

Korrekt, dørene lever sitt eget liv parallelt med resten av bilen gjennom de ulike stasjonene på samlebåndet. De lakkeres også separat så antar at muligheten for slike feil kommer nettopp derfra.

Det er like fullt totalt ufattelig hvordan dette har gått gjennom kvalitetskontrollen på vei ut av fabrikken.
Her sitter dørene på bilen når den blir lakkert...
http://youtu.be/ESAAmlmKMn8?t=38m13s
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Høgis

Sitat fra: El-boy på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:22
Reist hjem uten bilen! Døren, panseret og felgen... det med panseret var suspekt.
Hvor langt hadde bilen kjørt ved din overtakelse?
Min hadde bare 28km på telleren.
min hadde over 300
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

JohanH

Dette var en stygg sak og jeg er lei meg på dine vegne Høgis, men det kommer å løse seg bare gi dem litt tid.

Jeg kom å tenke på frimerker med feiltrykk som 50 eller 100 år senere blir verdt en formue... :) Men jeg ville tatt en nylakkert bil.

Høgis

Sitat fra: sven erik på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:59
dette er en såpas  feil at det budre en kunne se på fabrikk når en ser det så tydlig på bilde  jeg hadde nekta å tatt i mot en sån bil  hadde forlangt omlevering av bil / dør  for tydlig den er lakert  å hva har da skjedd  felgen du sier er ikke på samme side vel ?

Jo, det var bak på høyre side.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Epleskreller

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:08
Reist hjem uten bilen! Døren, panseret og felgen... det med panseret var suspekt.
min hadde over 300

Dette er merkelig. Min hadde ca 40km.

Den bilen kan ha blitt brukt til noe før du fikk den..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bmwi3

min hadde over 300

Jeg har kjøpt NYE biler ved flere anledninger og ingen av de hadde gått over 60km, så her har vel noen gjort en blemme. Og den gråfargen er utrolig vanskelig å matche resten så det blir vel å fade lakken ut på bakskjerm og forskjerm. Så blir morsomt når du skal krangle med de om lakkering, jeg vet om flere som har fått omlakkert HELE bilen fordi lakkverkstedet ikke kan matche fargen selv ved fading og kunden ikke blir fornøyd med resultatet. Jeg hadde aldri godtatt så mye feil på en bil jeg hadde betalt 700.000kr for. Det er helt latterlig..
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Bmwi3

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:13
dette er en såpas  feil at det budre en kunne se på fabrikk når en ser det så tydlig på bilde  jeg hadde nekta å tatt i mot en sån bil  hadde forlangt omlevering av bil / dør  for tydlig den er lakert  å hva har da skjedd  felgen du sier er ikke på samme side vel ?

Bare å kreve ny felg, enkelt og greit.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Kagex

Beklager språket men fy Faen.  Da jeg kjøpte Toyotaen var den perfekt.  Jeg regner ikke med helt perfect tesla men satan.  Jeg hadde bedt om kompensasjon som feks vinterhjul gratis for å kjøre ut med den der.  Han som kvalitetssikra bilen og de ansatte som overleverte deg denne må ha meget dårlig syn.  Lei meg på dine vegne og håper de har lært

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

janmb

Sitat fra: OddB på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:41
Her sitter dørene på bilen når den blir lakkert...
http://youtu.be/ESAAmlmKMn8?t=38m13s

Ja, jeg blander tydeligvis med en eller annen fabrikant... Har sett rundt 20 MF fra bilfabrikker og har ofte sett at dørene går separat. Mente det gjaldt Tesla også, men tydelig minnet er dårligere på eldre dager.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

VigdisA

min hadde over 300
Det var jo ganske mye ..
Om den så har kjørt fra Drammen til Alnabru på "egenhånd" er jo ikke dette lange turen, sammenlignet med det din har kjørt.
Jeg ville nok følt det ubehagelig jeg og ja - og med riper i panser og på felg, sånn skal det ikke være når man mottar en ny bil fersk fra fabrikken..
Jeg håper det ordner seg!
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Jejl

Dette minner meg litt om en gang vi var en gjeng på restaurant der vi bestilte karamellpudding til dessert. Alle fikk fine desserter, bortsett fra meg som fikk en som noen andre (på kjøkkenet) tydeligvis hadde smakt på.
Fikk selvfølgelig en ny.

Tobo65

min hadde over 300
Over 300!??
Jeg kommer ikke til å godta min bil med over 50 km på telleren, uten en meget god forklaring samt diverse Tesla-produkter som kompensasjon. Gummimatter, trekk, frunk-bag, hjul-bagger, dekkreparasjons-kit osv.
Nå er det nesten slik at jeg gruer med til overleveringen 28. november.  :(
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

sven erik

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:13

jeg  tror denne har hatt transport skade   å bare blitt lakka i full fart da ville jeg spurt om  hvor mye det har hvert og jeg ville skjekket  hvor mye sparkel  det er på døren  og med en sån skade på felgen ville jeg bade forlangt nye felger  men å både bak å foraksel  test på et annet verksted  og som tesla  betalte men dokenterte   om jeg ikke ville  bett om omlevering av hele bilen  jeg har drevet med bil å ja det kan ha gått  bra men har de treft feil kan bakaksel eller forstilling være skjev   for meg ser det ut som den er kjørt feil av eller på traansport bil

D.O

Du bør ta dette opp med Tesla Alna og få svar på km stand, samt skadene og lakk feilen. Og hørt om de virkelig mente det var slik overlevering skal være. Etterpå burde du kontakte Tesla i Amsterdam eller USA, hvis Alna ikke har en kjempe god forklaring og løsning. De bør få mulighet å svare for seg. Hjelper ikke det, er vi flere her på forumet som har vært i kontakt med ansatte høyere i systemet og kan fomidle hvem du kan ta kontakt med. Tipper dette ordner seg :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

el-fanboy

Hvis bilen din så sånn ut ved overlevering så må selvfølgelig Tesla ordne opp! Legger du ut en videosnutt av lakkeringsjobben også, med litt ulike vinkler?

Jeg forstår nedturen ved overlevering, men håper likevel du snart vil oppleve at du har en av verdens råeste biler i ditt eie :) Dør, panser og felg vil bli fiksa!
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA