Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Montering av Webasto dieselvarmer.

Startet av Høgis, onsdag 13. november 2013, klokken 07:55

« forrige - neste »

frekri

Før denne saken ville jeg aldri vurdert å måtte sjekke en bil for slike feil. Det gjorde jeg heller ikke når jeg tok imot min forrige nybil. Jeg har nå ihvertfall lært at det er lurt å skikkelig igjennom nye biler også før man aksepterer leveransen.

Konge at Tesla valgte den beste løsningen for å rette opp dette!
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Tesla-man

Hatten av for Tesla som løser dette på en forbilledlig måte.

Neppe noen andre merker som hadde gjort tilsvarende, og det kan heller ikke kunden kreve. Derfor er dette bare herlig å se, og selvfølgelig har de skjønt at det er god PR.  Win-win :)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

timingbeltkiller

Sitat fra: Tesla-man på fredag 08. november 2013, klokken 16:22
Neppe noen andre merker som hadde gjort tilsvarende, og det kan heller ikke kunden kreve. Derfor er dette bare herlig å se, og selvfølgelig har de skjønt at det er god PR.  Win-win :)
I og med det dreier seg om feil som ikke lar seg utbedre helt ut tilfredstillende,
står antakelig kunden sterkt i krav om omlevering = han KAN kreve.

Med det store antall nye biler som transportskades, er det nok relativt
vanlig å levere ut biler uten å gi kjøper beskjed om foretatt utbedring.
Men å levere ut slike biler med synlige skader i håpet om at kunden ikke ser de,
i stedet for å utbedre, forekommer neppe oftere enn hvert fjerde skuddår.

Så du kan like gjerne si andre merker hadde ikke begått denne leveringstabben.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

El-boy

Jeg vil tro kunden absolutt ville vinne fram med et slikt krav.
Tror ikke andre premium merker ville prøve seg med ett slikt stunt som dette. Å si vi er bortskjemte her på berget kan jeg være enig i på mange områder, men absolutt ikke når det gjelder bil. Det pga avgifts barrieren.
Vi har tre tyske ingeniører på jobben og dei møter Teslaen stort sett med ett skuldertrekk og viser til hvilke BMW,Mercedes,Porsche, Audi dei kan få for pengene en Tesla koster i Tyskland. Tyskere er iallefall petimetere når det gjelder bil i premium segmentet, så Tesla skal være glad dette stuntet ikke ble prøvd i Tyskland. Det ville ta lang tid å bygge opp igjen tilliten. Våre tyskerene er enig om at bilen er skikkelig stilig utvendig, langt mer skeptisk til innvendig standard, flott akselerasjon men er i tvil om rekkevidde og toppfart vil holde på Autobahn.

Edit: Må også legge til at de som fascinerer er teknikken til Tesla, den er skikkelig spennende.
Aller viktigst av alt er at dette er en fullelektrisk miljøvennlig framtidsrettet bil. Dette må ingen glemme. Jeg håper Telsa lykkes. Og ja, min bil var perfekt ved overlevering og har vært feilfri siden  c",)
Jeg er trygg på at det som skjedde med bilen til Høgis var ett engangstilfelle.

Tai

Sitat fra: scoot på fredag 08. november 2013, klokken 15:26
Har du noengang hørt om andre bilprodusenter som lar bilen rulle gjennom en kontroll med slike åpenbare feil?   ::)

Beklager, men jeg måtte nesten være krass.

Tesla er et 10 år gammelt selskap som kun har laget en bil tidligere. De har med andre ord ingen erfaring med masseproduksjon. Når verden nå skriker etter deres neste modell vil det før eller senere gå gale med kvalitetssikringen. Hadde dette skjedd med BMW``s nye 5 serie hadde det vært en annen sak. De har vært i gamet nesten hundre år og har grei kontroll på sakene.

Var dette en alvorlig feil hos Tesla? Ja. Løste de det på den absolutt beste måten de kunne? Uten tvil!

La nå Tesla være det det er, et nyoppstartet bilprodusent med en fantastisk ide og visjon. Så får vi heller tåle at det er litt rusk i maskineriet. Den dagen Tesla nekter å fikse opplagte produksjonsfeil kan vi sette igang klagekoret ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Kagex

Så du mener at pga de er ny så skal de slippe billigere unna?  Små feil er greit og produksjonsfeil forekommer.  At en sånn bil går gjennom kvalitetskontroll er dumt nok MEN at de tør å prøve seg å levere ut en sånn bil viser bare at de ansatte på alnabru enten er komplett inkompetente eller så har de fått beskjed av ledelsen å levere ut bilen.  Uansett så er det alvorlig. 

Hadde bilen vært uten avgift så hadde den kanskje kostet 1.3 mill.  Hadde du tolerert at en porsche eller en Ferrari som du hadde bestilt hadde kommet med lyserød dører,  riper i felgen og 300 km kjørt?  Du hadde nok vært like eller mer skuffa som Høgis.   Sitte her å si nei de er ferske i gamet så det går bra er tull.  Gjelder alle varer man har kjøpt og bestilt.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Tai

Jammen....Tesla slipper jo ikke billig unna? De lar Høgis få ny bil og lar han bruke den han fikk utlevert i mellomtiden. Klarer du å tenke deg til et bedre utfall i denne saken? Jeg har allerede sagt at dette er en alvorlig glipp men Tesla har håndtert det på en eksemplarisk måte. De skal de ha skryt for. Så får nok gutta på Alnabru passet sitt påskrevet ganske kjapt. Eller skrevet sitt påpasset ;D

Og ja, jeg mener vi må tåle litt rot fra dem siden de er et nytt selskap. Slik er det, man må krype før man kan gå ;)
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Teslafrank

Suverent!

Jeg må også si at etter mine litt uheldige opplevelser har Tesla Trondheim levert til fulle:)

De følger meget godt opp og har super holding!

Jeg er forberedt på at vi som kunder kan komme til å møte noen utfordringer med et nytt produkt, litt av risikoen på å være de første.

Tesla har faktisk fått en bedre standing hos meg etter at jeg har fått bilen.

timingbeltkiller

Sitat fra: Tai på fredag 08. november 2013, klokken 19:52
Og ja, jeg mener vi må tåle litt rot fra dem siden de er et nytt selskap. Slik er det, man må krype før man kan gå ;)
Alle er velkommen til å tåle det. But not in my backyard!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

cyber

Det er ingen av merkene som tilbyr biler i 100.000 Euro-klassen som hadde vært frekke / dumme nok til utlevere en bil med slike mangler.  ( BMW, Audi eller Mercedes, i motsetning til Tesla, hadde heller ikke villet vedkjenne seg å sende denne nybilen ut i trafikken til spott og spe... ).
Hvilken alternativ løsning på dette problemet fantes det for Tesla ?
Ingen.

Kagex

Det jeg sier tại er er tesla gjorde det fordi de var pent nødt til.  Dette var noe de stelte istad.  Ikke fordi de har så super bra service.  En super bra service hadde nok dette ikke skjedd,  ihvertfall når eieren sier at det er førsteinntrykket de ønsker å være best på det skal være en super opplevelse å få overlevert en tesla.  Quote Elon musk.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

toS

Denne tråden her gir f..... meg hylekor en helt ny mening. Hvis det er reelle Tesla kjøpere blant dere er det jo helt utrolig!

PHsigP85

Først og fremst veldig glad for at dette fikk en lykkelig slutt. Så er jeg helt enig i at det er fryktelig trist at bilen gikk gjennom (manglende) kontroller.

Selv fikk jeg prikkfri bil utevert fra Alna som nå har gått 6500km uten noen form for trøbbel.

Personlig har jeg også stort sett bare gode ord om de på Alna selv om organsasjonen som helhet knirker litt (vinterhjul først på plass i dag). Men folkens, er det annet å vente?

Sjekk: http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=Tesla&page=2&sort=0

Pr. d.d ligger det 27 posisjoner ute for jobb hos Tesla på Finn.no. Man kan ikke bemanne opp fort nok når suksessn er så voldsom, og man kan heller ikke gamble på dette i forkant.

Maner til litt edruelighet hva gjelder forventninger på responstid, samt at man selv filtrerer hva som er viktig å mase om og hva som kan vente. Da blir det kanskje litt greiere for de ansatte å proritere korrekt...

Synes tross alt Tesla har løst de store viktige sakene veldig bra (krav om andre typer vinterdekk, redusert pris vinterpakke med tilbakebetaling og nå denne fryktelig kjedelige saken for å nevne noe).

Stor stjerne til Tesla i nok en viktig sak :D
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Tai

Sitat fra: Kagex på fredag 08. november 2013, klokken 21:17
Det jeg sier tại er er tesla gjorde det fordi de var pent nødt til.  Dette var noe de stelte istad.  Ikke fordi de har så super bra service.  En super bra service hadde nok dette ikke skjedd,  ihvertfall når eieren sier at det er førsteinntrykket de ønsker å være best på det skal være en super opplevelse å få overlevert en tesla.  Quote Elon musk.

Da er vi rett og slett uenige da.  Og det er helt greit:-)

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

bosse

Veldig flott at Tesla ryddet opp og gjorde OP happy, men det beste med hele denne saken er at den fikk satt en del eyeballs på det som tilsynelatende har vært et varierende problem med QA på Alnabru. Dette tilfellet bør være noe ledelsen i Norge og Europa bruker tid på å lære av, ved å analysere hele leveransen i detalj, identifisere hva som gikk galt og gjøre de nødvendige tilpasninger for å redusere eller eliminiere sannsynligheten for at det skjer igjen. En slik avviksrapport kan det være svært nyttig å distribuere bredt internt i Tesla.

Som noen her sa, Tesla er et ungt selskap og har ikke noen særlig erfaring med denne typen masseproduksjon. De kommer seg, og de leverer i all hovedsak et bra produkt, men de må være i en kontinuerlig forbedring i alle deler av organisasjonen. Det tror jeg også at de er.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA