Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Montering av Webasto dieselvarmer.

Startet av Høgis, onsdag 13. november 2013, klokken 07:55

« forrige - neste »

Kagex

Meget hyggelig å høre.  Fint st forumpostene både her og tesla forum pluss alle mailene direkte til dem blir lest og de løser det på den ordentlig måten.  Selv er jeg nervøs for å hente bilen på alnabru.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Cato76

Utrolig bra Høgis!!! Den beste løsningen som Tesla kunne tilbydt. Jeg tenkte heller ikke at de kom til å strekke seg så langt - På den andre siden så tjener både du og Tesla best på denne løsningen! ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Viking

Dette er strålende Høgis. Gratulerer til deg og gratulerer til Tesla som går "the extra mile" for å rette opp et feilskjær.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Øyvind.h

Mtp. all støyen denne saken har generert på forumet og i organisasjonen vil jeg tro det var en enkel beslutning å bare gi kunden en ny bil. Det koster Tesla diddeli squat i det store bildet, men er god PR.
Det er fortsatt slik at en bil med 300km på telleren og to dører med forskjellige farger slapp gjennom alle kontroller helt frem til kunden, men det må være rimelig å anta at feilene oppstod ganske sent i kjeden. Dermed er det kun Alna som trenger en korreks (evt flere ansatte så de takler volumet!).

Er for øvrig enig med trådstarter - å få helt ny bil er mer enn man kunne forventet, men istedenfor å surre med avslag og sitte med en bil du alltid vil være bittelitt misfornøyd med, får du nå gratis bilbruk en god stund frem til en ny og feilfri bil ankommer!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jsu224

Sitat fra: Høgis på fredag 08. november 2013, klokken 08:56
Nå har denne kjedelige saken tatt en meget poitiv retning. Fikk først forslag om å få nye dører og det hadde vært en akseptabel løsning. I natt kom det mail om at saken har vært høyt oppe i systemet og de tilbyr nå ny bil med samme spec. og at jeg kan benytte bilen frem til den kommer.
Dette forslaget har ikke jeg kommet med, fordi jeg syntes det virket litt urimelig. Men når Tesla Motors løser saken på denne måten og kommer med forslaget, kan jeg ikke annet enn og la meg imponere enormt.
Noen ganger kan faktisk reklamasjoner vinkles til noe positivt. Nå ble hverdagen langt lysere  ;D ;D ;D ;D

Fantastisk!!

Dette er først og fremst veldig hyggelig å høre på dine vegne Høgis, dernest for alle oss andre og ikke minst Tesla som redder ansikt ved å TA TAK..og det fort!

Så kan man undres hvordan de kan tilby en så god løsning for kunden? Antakelig fordi de er meget sikker i sin sak på at dette kommer til å skje uhyre sjelden.

Brede

Jeg kjenner at godfølelsen i kroppen kommer tilbake ganger 3 når Tesla løser saker slik som dette.
Noen har gjort en tabbe, slik vil det bestandig være, men ikke alle løser det på en så glimrende måte.  :)

jsu224

Fikk du noe forklaring på alt dette da Høgis?

Ikke så viktig egentlig, men man er jo litt spent...

Otto

Gratulerer til Høgis for en lykkelig avsluttning av saken, og et veldig stort gratulerer til Tesla som løste dette på en ypperlig måte. Tror mange med dette fikk tilbake troen på Tesla :-)
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

nebbulk

Sitat fra: jsu224 på fredag 08. november 2013, klokken 09:31

Egentlig uinteressant, når de har lagt seg padde flate og ordnet opp på denne måten!

Det blir nok noen oppstramminger internt...

Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Thomas Parsli

Sitat fra: jsu224 på fredag 08. november 2013, klokken 09:29
Så kan man undres hvordan de kan tilby en så god løsning for kunden? Antakelig fordi de er meget sikker i sin sak på at dette kommer til å skje uhyre sjelden.

Saken fikk en del oppmerksomhet -også internasjonalt- så de så nok heller muligheten til å snu en heller dårlig sak.

Resultatet for kunden ble bra, men jeg sitter igjenn med dette inntrykket:

* dårlig kvalitetskontrollen i flere ledd
* dårlig kundeservice i flere ledd
* treg eskalering av "problemsaker" til noen med beslutningsmyndighet (og baller nok til å ta beslutninger)

Jeg er overbevist om at Elon Musk har fått saken presentert -og er ikke overrasket hvis det var han som bestemte at kunde skulle få ny bil.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cyber

Sitat fra: Høgis på fredag 08. november 2013, klokken 08:56
Nå har denne kjedelige saken tatt en meget poitiv retning. Fikk først forslag om å få nye dører og det hadde vært en akseptabel løsning. I natt kom det mail om at saken har vært høyt oppe i systemet og de tilbyr nå ny bil med samme spec. og at jeg kan benytte bilen frem til den kommer.
Dette forslaget har ikke jeg kommet med, fordi jeg syntes det virket litt urimelig. Men når Tesla Motors løser saken på denne måten og kommer med forslaget, kan jeg ikke annet enn og la meg imponere enormt.
Noen ganger kan faktisk reklamasjoner vinkles til noe positivt. Nå ble hverdagen langt lysere  ;D ;D ;D ;D
Da gikk det bra til slutt  ;D..
Tesla hadde egentlig ikke noe annet valg.

Høgis

Sitat fra: jsu224 på fredag 08. november 2013, klokken 09:31

Ikke foreløpig, men har spurt om det. Nå er det ikke så viktig lenger heller. Ca. 2 mnd. før levering ble bilen brått forskjøvet en uke, det kan hende det har skjedd noe i USA, for de er sikre på at bilen ikke er omlakkert i Norge.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

janmb

Tanken jeg sitter med i hodet er at bilen f.eks kan ha blitt brukt til en prøvekjøringsevent en dag eller to i statene før den har blitt shippet. Selvsagt ren spekulasjon, men kunne forklare en del.

Supert at det løser seg på en så bra måte - skulle egentlig bare mangle.

Så får vi håpe dette eksemlpet ikke er enestående og bare en imagegimmick, men faktisk er indikativt for den generelle servicen de yter fremover.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

satheesh.net

Jeg har fulgt med på dette innlegget med en skikkelig "uggen" følelse i magen. Har selv leveranse om ca.4 uker og "gruet" meg nærmest litt. :-\

Men jeg må si at jeg ble virkelig positivt overrasket hvordan det hele løste seg. Det skulle selvsagt bare mangle at Høgis fikk en ny bil, men tydelig at dette har gått noen runder i ledelsen da "løsningen" ikke ble presentert før nå. Vanskelig å si om de gir han en ny bil pga mye "syting og dårlig pr" på forumer eller om de genuint faktisk føler med han. Anyways - den nedturen du følte ved overlevering håper jeg snur ved neste overlevering. :)

Supert at dette endte godt og lykke til! ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA