Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stereobygg i TMS

Startet av Muffinman, mandag 11. november 2013, klokken 22:30

« forrige - neste »

Muffinman

Når jeg har telefonen liggende i innhengningen på gulvet mellom framsetene høres støyen fra GSM-senderen i mobilen i høyttalerene i anlegget. Dette skjer ikke når telefonen er plassert andre steder. Andre som opplever det samme?

mosko

Ja, det skjer nesten uten unntak når mobilen ligger i "trauet" nærme skjermen. Tar jeg den opp i passasjersetet eller i koppholderen er problemet borte. Om det har noe å si så er Samsung S4 det går i..
Morten Skoland, Lier

sebbamok

Samme her. Opplever også GSM-støy i hyllen under displayet og i passasjersetet (hvis setevarmeren er på). Fungerer fint når den legges i frontlommen på førersetet. Mobilen er en iPhone4.

Muffinman

Dette var jo utrolig irriterende siden det slår inn akkurat der - det mest logiske stedet å legge telefonen....

Balrog

Jeg tror ikke dette er GSM-støy. Det forsvnner hos meg om jeg skrur av bluetooth på telefonen (iPhone). Merket dette da jeg måtte "bytte telefon" i bilen.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

rklokk

Min DES har alt meldt inn dette som en "endringsanmodning" i systemet. Bedre elektronisk støyskjerming der det er mest logisk å legge telefonene. På et tidspunkt hadde jeg en 4g-ruter til paddene i baksetet i tillegg til min og min kones mobil der. Det endte med mange kreative forslag.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Øyvind.h

Får typisk mobilsignal-støy når jeg legger min telefon i den hyllen jeg også. Klønete av dem å ikke skjerme anlegget skikkelig der, men typisk en klønete glipp som kan komme når man er litt fersk :)

Løser dette selv ved å sette telefonen i koppholderen hvis jeg av en eller annen grunn må ta den ut av lomma.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tk74

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. november 2013, klokken 06:49
Får typisk mobilsignal-støy når jeg legger min telefon i den hyllen jeg også. Klønete av dem å ikke skjerme anlegget skikkelig der, men typisk en klønete glipp som kan komme når man er litt fersk :)

Løser dette selv ved å sette telefonen i koppholderen hvis jeg av en eller annen grunn må ta den ut av lomma.

Jeg legger telefonen i lommen i forkant av førersetet. Jeg får da ingen støy fra stereo anlegget.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

laumb

Min ligger i lommen i døra. Ingen støy derfra.
(Ja, den fungerer kanskje som håndtak, men hvis du sjekker bunnen og fasong så er den og tiltenkt oppbevaring)

Muffinman

Sitat fra: laumb på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:28
(Ja, den fungerer kanskje som håndtak, men hvis du sjekker bunnen og fasong så er den og tiltenkt oppbevaring)
Har faktisk tenkt den tanken. Hvis jeg ikke husker feil er det gummi i bunnen også.

laumb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA