Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ford Focus bestilt

Startet av VigdisA, mandag 11. november 2013, klokken 18:53

« forrige - neste »

VigdisA

Hjemmefra og ut mot større vei er det 9 fartsdumper.
Til begynne med kjørte jeg ekstra forsiktig over disse, siden det jo er en ganske lav bil men har etterhvert sett at det går jo bra.
Dumpen som jeg må passe på å ikke komme for fort over med  Dieseldyret vårt, går strålende med TMS :-)

I dag tidlig ble jeg tatt igjen i 30-sonen av en nabo som nesten klistret seg til støtfangeren. Jeg gled over dump 1, 2 og 3 uten problemer, mens bilen bak meg som kjørte like fort, slo nedi med frontspoileren sin på alle tre..
Kjempefornøyd :-) verre for ham der bak som ikke lærte leksen og satte ned farten etterhvert.. Og jeg kjørte bare 30...
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

sindrej

Litt av grunnen til at jeg ville ha luftfjæring var muligheten til å heve bilen.  Kjører litt på skikkelige drittveier så det er en fin mulighet å ha, men siden TMS senker seg til standard med en gang en kommer over 30 så har jeg likevel skrapet nedi et par ganger  >:(  Skulle virkelig ønske Tesla kunne spare seg den barnepassermentaliteten og la oss velge i det minste nesten helt fritt.  Samme med at den legger seg i standard i stedet for low på strøkne 80-veier (riktignok ikke så mange av de her oppe da).  >:(

Fartsdumper går imidlertid fint ja. 

VigdisA


Sitat fra: sindrej på mandag 04. november 2013, klokken 20:11
Litt av grunnen til at jeg ville ha luftfjæring var muligheten til å heve bilen.  Kjører litt på skikkelige drittveier så det er en fin mulighet å ha, men siden TMS senker seg til standard med en gang en kommer over 30 så har jeg likevel skrapet nedi et par ganger  >:(  Skulle virkelig ønske Tesla kunne spare seg den barnepassermentaliteten og la oss velge i det minste nesten helt fritt.  Samme med at den legger seg i standard i stedet for low på strøkne 80-veier (riktignok ikke så mange av de her oppe da).  >:(

Fartsdumper går imidlertid fint ja.

Får håpe det blir mulig etterhvert med flere oppsett.
Det meste bør være mulig med en oppgradering.
Tro hvilke kombinasjoner som kunne vært supre å ha i Norge?

50-km/t veier med hull er kanskje verst da eller ?

Very high i lave hastigheter er supert i alle fall - kjekt å ha i skråninger, på hytteveier og enkelte oppkjørsler -har reddet meg et par ganger.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

gbzdoc

Må bare få si meg eng i at TMS sluker fartsdumper på en svært overbevisende måte! :-)

Leafen: not so much... ;-)

sindrej

Sitat fra: VigdisA på mandag 04. november 2013, klokken 23:28
Får håpe det blir mulig etterhvert med flere oppsett.
Det meste bør være mulig med en oppgradering.
Tro hvilke kombinasjoner som kunne vært supre å ha i Norge?
Jeg ønsker meg engentlig bare ett valg til ... AUTO.  Da kan den fungere som i dag, men gjerne senke til low i 80.  Så kan very high, high, standard og low være låste valg, dvs da justerer den ikke automatisk.  Det kan selvsagt legges inn noen ytterverdier som gjør at den ikke godtar very high i 100+ f.eks.  Poenget er å gi sjaføren valget for hva han vil gjøre med sin bil og ikke en programmerer på Tesla  ::)

kitern

"Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions."

http://www.teslamotors.com/blog/mission-tesla

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA