Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en brann..

Startet av arnkl, mandag 11. november 2013, klokken 00:13

« forrige - neste »

leaf-newbe

det blir sakt på div forum at denne feilen skal være hovedsaklig på biler produsert i august og september.
grunnen til at det er litt leveringstid på ptc heater skal være at det skal være en forbedret versjon vi skal få når de bytter ptc heater.
det skal være veldig mange biler som er berørt av denne feilen.
vet at det også er side importerte biler som har samme feil.
det sies at nissan verksteder også bytter ptc på garanti på disse også. kan ikke dokumentere det.
fint om det er noen som har paralell importerte leafer med samme problem har fått det fikset på garanti i norge kan informere om det.
jeg har valgt å kjøpe en "norsk" bil da det er en del usikkerhet rundt garantier etc.
rent juridisk kan ingen nekte garanti reparasjon på en importert euro leaf da den skal være dekket av europa garanti. og med eøs/eu samarbeidet så skal ikke fri flyt av varer og tjenester forhindres.
men det er en kjent sak at alle merke importører gjør det de kan for å forhindre sideimport.
nå er det slik at alle paralell importerte leaf'er er i kategorien brukt import selv om de er som nye og i bun og grunn ikke brukt. og da kan ikke nissan norge gjøre noe uten å bryte reglene i eøs/eu samarbeids avtalen.
noe som vel i grun kan straffes med bøter om det kan bevises.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Electra

Har en artig historie angående import og dette med garanti:

En jeg kjenner hadde en gang en Toyota som fikk motor problemer. Bilen ble importert flunk ny fra Danmark. Vedkommende kontaktet Toyota verksted i Norge, men det ble litt fram og tilbake. Toyota  sa først at dette kunne de ikke ta siden det var en "import bil", hvorpå bileier sier forbauset "ååå jeg viste ikke at Toyota hadde fabrikk i Norge, hvor ligger den?"
Merkerepresentanten måtte vedgå at en slik fabrikk fantes ikke i Norge.
Bileieren konkluderete da med at alle Toyotaer i Norge var "importbiler" noe merkerepresentanten måtte fint bite i seg :)

Fyren som sa dette er temmelig skarp, men ved å gjøre seg dum fikk han skapt en fornøyelig og beklemt stemning rundt temaet. ;)

For ordens skyld: Toyota ordnet dette på garanti og saken endte veldig greit.

leaf-newbe

da har nissan bekreftet det jeg viste. at ptc heater var defekt.
ny og oppgradert er bestilt. leverings tid er ukjent.
de hadde gså inne en annen leaf med samme feil, så vi er nok ikke alene om å ha denne feilen.
det er nok mange fler en det vi ser her på forumet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Daeedor

:) Da er min bil levert på verksted , antatt ferdig i morgen ettermiddag. De hadde fått tak i PTC delen , utrolig nok ( ser ut som at "noen" har trykket på noen knapper her...) - jeg fikk fossil lånebil , men er veldig fornøyd med service på Hamar , det er helt klart. Anbefaler Skogveien Auto.  :P   Skal bli godt med skikkelig varme i bilen igjen.

knutgrr

Sitat fra: leaf-newbe på onsdag 06. november 2013, klokken 00:14
de hadde gså inne en annen leaf med samme feil, så vi er nok ikke alene om å ha denne feilen.

Jeg får levert min Leaf i slutten av November (Ålgårds Auto). Sannsynlig at denne også har dette problemet?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Daeedor

Sitat fra: knutgrr på torsdag 07. november 2013, klokken 15:41
Sitat fra: leaf-newbe på onsdag 06. november 2013, klokken 00:14

Jeg får levert min Leaf i slutten av November (Ålgårds Auto). Sannsynlig at denne også har dette problemet?

Jeg tror neppe din bil har dette problemet , den er produsert senere. Min kones nye Leaf ble levert forrige fredag og den virker helt tipp topp. Det er sannsynlig at dette kun gjelder en liten serie biler ,og at det ikke er veldig mange. ( men mange nok , da  - inkludert meg selv.)  Som du ser har vi kjøpt 2 stk splitter nye Leaf i høst , og jeg er ikke det minste redd for å anbefale bilen. (men jeg har kjøpt bil importert av Nissan Norge.... nettopp pga sikkerhet ifbm garantier.. noe som viste seg å være lurt nå.)  ::)

Jeg stenger denne tråden nå , pga at mitt problem er løst. Det er en annen tråd om generelle problemer mht varmappparat , så jeg foreslår at man beveger seg over til denne. Takk for at dere fulgte tråden ! 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA