Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av lasse.johansen.88, søndag 10. november 2013, klokken 22:55

« forrige - neste »

lasse.johansen.88

så i dag at mitt venste kjøre lys bak er død, bremse lys funker.
noen som veit hva dette kan være?
er vell en garanti sak selv om den blei kjøpt hos sandvika bil som ikke er en nissan forhandler.

Lynet

Det er ikke kjørelys bak. Færreste nye biler har det, Leaf har aldri hatt det.
Du må skru på lysbryteren til parklys eller fullt lys da kommer baklysene på. De kommer også på sammen med hovedlysene hvis den står på auto og det blir mørkt ute.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lasse.johansen.88

ok,den staå altid på auto... da er det park lys da eller? er bare ene siden som virker så noe er vell galt?er øvre siden av lyset.

jkirkebo

Sitat fra: lasse.johansen.88 på søndag 03. november 2013, klokken 21:29
så i dag at mitt venste kjøre lys bak er død, bremse lys funker.
noen som veit hva dette kan være?
er vell en garanti sak selv om den blei kjøpt hos sandvika bil som ikke er en nissan forhandler.

Det er nok en sikring som er gått. Se foran så har du neppe parklys heller.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lasse.johansen.88

helt riktig at park lys er borte foran ja..... hvor sitter den sikringen? fransk bok i bilen se, hehe

jkirkebo

Sitat fra: lasse.johansen.88 på søndag 03. november 2013, klokken 23:03
helt riktig at park lys er borte foran ja..... hvor sitter den sikringen? fransk bok i bilen se, hehe

Ga opp å finne riktig sikringsboks selv. Jeg lot forhandleren bytte den for meg. Tok 2 minutter og kostet meg ingenting :)

Brukermanualen er bortimot ubrukelig når det kommer til sikringer. Det er skikkelig dårlig merket og dårlig forklart.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

leaf-newbe

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

lasse.johansen.88

noen som veit hvor den sikringa sitter? har leita men finner den ikke.....

TorC

Sitat fra: lasse.johansen.88 på onsdag 06. november 2013, klokken 22:54
noen som veit hvor den sikringa sitter? har leita men finner den ikke.....

Se i instruksjonsboken leaf-newbe lenket til. Der er det både bilder og tekst....

Forøvrig heter det ikke "sparebørse" men "sparebøsse". En sparesbørse noe HELT annet...med mindre du sparer på kruttet....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA