Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe å gjøre en regnfull Oslo-dag

Startet av Catalyzator, torsdag 31. juli 2008, klokken 12:00

« forrige - neste »

Catalyzator

Hehehe Rio  ;D 
Da løser jeg mange problemer på en gang, kost, losji og sosialt samvær på dagtid Hehehe  ;D   

Vel... det var dette med komfort da... tror jeg går for en bil med fire hjul, tak, dører, ratt og nødvendig tilbehør av ymse kategorier.... men ideen har streifet meg, kan ikke nekte for det nei  ::)   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Boogie

Sitat fra: Catalyzator på lørdag 12. juli 2008, klokken 18:19
Boggie !  
Jeg har ikke behov for å sitte i rullestolen når jeg kjører... (og drivhus vil jeg helst ha i haven  ;D  ) trenger bare å få lasta den med meg så jeg slipper å bli sittende i bilen på parkeringsplassen å glo på alle butikkene jeg kunne blakka meg i liksom... å tenk på all kaffen jeg kunne drikke på kafé og sitte å preke skiiiit om forbipasserende om jeg fikk med meg rullestolen ut på tur  ::) JegVilJegVilJegVil.... NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Det er jeg fullt klar over!!! Det bare fallt en klaff ned når jeg hørte kombinasjonen rullestol og elbil. Og den er jo absolutt morsom!!!
Det er ikke så mange spesialbygde elbiler...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Catalyzator

Den minner jo litt om sånn "PaveBil"  ;D kunne følt meg ærefull liksom Hehehe

Men fra paintball til sprettert, det er en del å velge i men svært vanskelig å finne priser på nye biler og leveringsmuligheter osv, iallfall for meg som er relativt ny i dette konseptet... Om jeg skulle valgt meg en liten Fiat brødbil eller Kangoo mens jeg venter på Ox'n så virker det nesten som om jeg må ha en sekretær annsatt for å finne ut av ting  :o  Uhuuu... Jeg har på en måte travelt, skulle gjerne vært ute med rullstol NÅ, men samtidig god tid... hvem vet hva NAV svarer å da må jeg jo vente muligens 4-8 måneder på den avgjørelsen først... kjipt...

Går det an å leie en slik bil en plass ?
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Griffel

OXen ser jo fin ut men det kan nok bli en stund å vente på den, har du hørt med Enviro om mulighetene og de garantier de kan gi på en av sine Kangoo? Det er jo et godt stykke fra postmann Pat biler etter min mening-

http://elbilsalg.info/kangoo/

Enviro Elbilsalg AS
Losjeplassen 2 
3015 Drammen
Tlf.: 32 82 00 10
Faks: 32 82 00 11
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Catalyzator

Takk for detaljert kontaktinfo på Kangoo Griffel  8) 
Kangoo er jo en av førstevalgbilene hos NAV om de gir stønad også men da med diesel?tror jeg og det er det desidert værste jeg vet så jeg må nok kjempe litt å se om ikke det går an å få til en fornuftigere løsning på en slik El-kangoo isåfall. 

Jeg tror jeg sendte de en melding på det kontaktskjema på nettsidene der men det har vært så mye el-bil det siste døgnet så jeg går helt surr her  ;D   Kanske det er ferie der ? Vel... får prøve å sende en meil å se....

Catalyzator

Mer om El-bil og rullestol !

Tanker i fri flyt.....

Dersom man tenker seg innlastingen av rullestolen via bakdøren i en liten El-bil foreksempel
i en Buddy så kunne man "kjøre" frem til ratt og pedaler, klikkfeste stolen fast
(det finnes slike gulvfester) og kjøre bilen sittende i stolen og på den måten spare
plassen som en vanligvis må ha i form av en lang kassevogn for å medbringe stolen
i bagasjen....

Dette kunne bli en god løsning for mange rullestolsbrukere   ;D 

Alternativ for litt mer "Harry" rullestolsbrukere som har motorsykkelappen slik
som undertegnede har Hehehe er å ta en stykk Vectrix og montere på en sidevogn
som er utformet som en transportvogn for rullestolen (og samtidig gir rom for mer batterier og kapasitet?)
og VIPS så er en rullestolsbruker plutselig tilbake i sitt gamle miljø med nytelse
av friluftslivets gleder på motorveien..... 8)

El rayo

Sitat fra: Catalyzator på lørdag 19. juli 2008, klokken 12:53
Dersom man tenker seg innlastingen av rullestolen via bakdøren i en liten El-bil foreksempel
i en Buddy så kunne man "kjøre" frem til ratt og pedaler,

Dessverre sitter motoren, hjuloppheng og mye elektronikk bak der. Buddy er så kompakt laget at det ikke er noe ekstra plass noe sted. Under setet sitter halvparten av blybatteriet og den andre halvparten er plassert rett foran torpedoveggen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Catalyzator

Hmmm.... El Rayo    :(   
Så det er ikno "takhøyde" igjen mener du ? vel... det kreves jo litt om en skal
kjøre inn en rullestol ja... det betyr sideveis "innkjøring" via døra da kanske....
Da begynner det å ligne store ombygginger ja... "intet er umulig" men...

Eller en slik Buddy-van som de laget til det sykehuset ?  ::)   
Den så jo kjempesnærten ut og sikkert romslig baki også. 

Boogie

Fant denne bilen som er basert på en Peugeot.

http://www.theautochannel.com/news/2008/07/15/093088.html

Den har oså mulighet for rullestol håndtering :D

Men prisen er kansje litt drøy...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Catalyzator

Oiiiii Den var fin  Boogie     ;D 

Ja litt dyr kanske... men dette er jo en stor bil og:   SITAT "" give the electric E7 a range of up to 100 miles from a single charge and a top speed of 60mph ""  så det betyr at det er iallfall possitive ting på gang rundtomkring og det kommer nok mer  8)  men det var dette å
få norske importører til å få satt litt fart på sakene... trykke på litt....

Vil jo helst ha en norskprodusert jeg da...
En overdimensjonert Buddy vil jeg ha....  ::)

Catalyzator

Endelig fikk jeg tilbakemelding fra Buddy-Fabrikken idag på både meil og Telefon  ;D 
Pratet med en svært hyggelig fyr som desverre ikke gav meg stort håp om drømmebilen
min, Buddy-Van slik som Ullevåll har, men han sa jo heller ikke at det var umulig i fremtiden  ::) 
Ergo gir jeg ikke opp håpet.

Mitt primærønske om ny bil er El-bil og da i all hovedsak Norskprodusert.
Da eksisterer det ikke så mange alternativene....   8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA