Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Tesla-man, søndag 10. november 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

hgs

Har sendt mail til Cinderella, blir spennende å se hva de sier.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

cra

Skilting burde uansett på plass, og den må være så entydig at selv den mest ihuga elbilmotstander ikke er i tvil om at de ikke har lov til å stå der.

Parkering forbudt med underskilt er ypperlig i så måte. Som nevnt får vi bare tro at de som parkerte der ikke visste at det var en ladeplass, og det må man evt. skylde på manglende/for dårlig skilting.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eclipse

Sitat fra: janmb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:50
Uholdbart at fossilbiler skal hindre elbiler å lade, uten at det nødvendigvis er fossilbilførernes skyld.

Poenget er jo at leieavtalen Tesla har med grunneier åpenbart må inkludere klausul om ekslusiv bruksrett samt skilting som følger opp dette. Ettersom dette tydeligvis ikke er tilfellet overalt ennå er det Tesla man må holde ansvarlig for dette, ikke den enkelte fossilbilfører.

Jeg mener det har noe med opplysning å gjøre. Det står ikke Parkering Forbudt ved bensinpumpene på en bensinstasjon heller. Men vi parkerer ikke her for det. Det sier seg selv at man ikke parkerer ved bensin pumpene.

Det bør være like naturlig å ikke parkere foran SC stasjonene, men folk vet ikke bedre og da må et skilt opp som opplyser om dette.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

hgs

Da fikk jeg nettopp dette svaret fra Cinderella:

"Takk for tilbake meldingen.

Vi jobber med å få opp et slikt skilt.
Skjønner godt at dette blir et problem.

Ha en fin dag."

Kjapp service! Da får vi anta at ting ordner seg.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

janmb

Sitat fra: eclipse på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:57
Jeg mener det har noe med opplysning å gjøre. Det står ikke Parkering Forbudt ved bensinpumpene på en bensinstasjon heller. Men vi parkerer ikke her for det. Det sier seg selv at man ikke parkerer ved bensin pumpene.

Det bør være like naturlig å ikke parkere foran SC stasjonene, men folk vet ikke bedre og da må et skilt opp som opplyser om dette.

Tildels enig, men det er ikke helt sammenlignbart heller. SC er ofte plassert som en del av en større parkeringsplass, mens arealet ved bensinpumper ofte ikke er noe attraktivt som parkeringsplass i det hele tatt.

Ser det var positivt svar fra Cinderella så da er tydeligvis holdningene riktig hos dem så da løser det seg sikkert.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Egentlig off-topic, eller Humor-og-kanari-materiale, men jeg tar sjansen:

Skilting for parkering av ymse slag er fullt mulig å få til, bare man går inn for det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

dotten

har ikke tesla kjøpt tomta de står på ? =.o hadde det intrykket.

Men da skal jeg legge inn en stropp i bilen da jeg får den, så kan jeg flytte på de :-) Lite problem, flott løsning! (Må bare huske at det ikke er tauekrok bak..)
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA