Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Tesla-man, søndag 10. november 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

Tesla-man

Var innom Cinderella i dag, og så at tre av plassene var blokkert av fossilbiler.  Etterhvert som flere Model S kommer på veien vil det nok til tider bli trangt om plassen på SC-plassene - og enda verre er det om alle andre også bruker disse plassene til vanlig parkering.
Er ikke plassene reservert?  Kunne ikke se noe skilt i farten på Cinderella.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Avh

Vi går nok inn i en tid hvor vi vil omfavne P-vakter...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

stianrod

Bør komme opp "Reservert Tesla"- skilt snart. 
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

frekri

Det er fritt frem å stå der for fossilbiler så lenge det ikke er skilting som sier annet.

Hvis jeg drev en kro som hadde fått Teslaladere, så hadde jeg ikke gått med på å gi bort så mange plasser til Tesla hvis de kun skulle vært reservert for Tesla.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Lanber

Du har tydelig vis ikke vært på Cinderella, plass er ikke et problem

Tesla-man

Sitat fra: frekri på søndag 03. november 2013, klokken 17:07
Hvis jeg drev en kro som hadde fått Teslaladere, så hadde jeg ikke gått med på å gi bort så mange plasser til Tesla hvis de kun skulle vært reservert for Tesla.

hmmm... vil snu på det og si at om jeg var Tesla hadde jeg ikke gått med på å legge til rette ved din kro om jeg ikke fikk reservere plassene.

Tipper at dette kan bli et irritasjonsmoment for el-hungrige på tur... >:(
Jeg stemmer for skilting. Hvem sender jeg mail til?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

valvolainen

Sitat fra: Lanber på søndag 03. november 2013, klokken 17:52
Du har tydelig vis ikke vært på Cinderella, plass er ikke et problem

Skulle akkurat til å si det!

Dette er ladere som ikke akkurat står på aker brygge. Alle hurtigladerene.
De bør få opp noe merking på asfalten og skilt i høyden. Ladestolpene går vel an å merke?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

arnehelge

Jo, plass kan være et problem på Cinderella. Har vært der flere ganger hvor plassen og ladestasjonene til Tesla har vært fylt opp. Sist jeg ladet der var det kun en ledig plass.  men det holdt jo til meg.....
Burde helt klart vært merket bedre.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Thomas Parsli

Sitat fra: frekri på søndag 03. november 2013, klokken 17:07
Hvis jeg drev en kro som hadde fått Teslaladere, så hadde jeg ikke gått med på å gi bort så mange plasser til Tesla hvis de kun skulle vært reservert for Tesla.

Du ville ikke latt Tesla investere millioner, fordi de forventet at de fire plassene ble brukt til å lade biler??
Hva jobber du med, om jeg tør spørre?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lanber

På Cinderella har du tilgang til samme lader fra begge sider av laderen, da dobler du muligheten.

Chlangum

På Aurland i helgen (lørdag ettermiddag) opplevde jeg at alle plassene ved SC var opptatt av fossilbiler med unntak av en plass hvor en TMS sto og ladet + plassen ved siden av den igjen.
Stilte meg opp ved siden av den andre TMS'en men her delte vi strøm og jeg fikk dermed dårlig ladehastighet.

Endte opp med å kjøre rundt på andre siden og lade derfra. Var sikkert noen som lurte på mistenklig oppførsel kan jeg tro c",)

Må forsåvidt si at hele parkeringsplassen var ganske full så jeg forstår at fossilene valgte å parkere der.

Ladet akkurat nok til å nå Gol og der var det ikke en eneste bil
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Norleif

Lade-"stolpen" til Tesla er jo et design-ikon som de "in the know" kjenner igjen, men for mormor og de 8 ungene i en sliten Caravelle minner de vel mest om litt forseggjorte rekkverk.

Et blått skilt med en stor hvit P, med undertekst om lading av elbil kan også lett bli misforstått/oversett.
Parkering forbudt -skilt med undetekst er ganske entydige men kanskje i overkant...?

cra

#12
Sitat fra: Norleif på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:15
Parkering forbudt -skilt med undetekst er ganske entydige men kanskje i overkant...?

Nei, det ville vel være helt ypperlig, og fullstendig entydig. Underskilt med teksten "Gjelder ikke Tesla som lader" e.l.

Parkering forbudt med underskilt hadde forøvrig vært en enkel og effektiv måte å skilte alle laderplasser på!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

toS

Å parkere på på en Superladeplass er det samme som å parkere ved en bensinpumpe. Ingen ved sine fulle fem gjør vel noe slikt, så man får tro folk ikke vet hva dette er for noe. Ergo bør det skiltes tydelig.

janmb

Uholdbart at fossilbiler skal hindre elbiler å lade, uten at det nødvendigvis er fossilbilførernes skyld.

Poenget er jo at leieavtalen Tesla har med grunneier åpenbart må inkludere klausul om ekslusiv bruksrett samt skilting som følger opp dette. Ettersom dette tydeligvis ikke er tilfellet overalt ennå er det Tesla man må holde ansvarlig for dette, ikke den enkelte fossilbilfører.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA