Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE

Startet av janmb, søndag 10. november 2013, klokken 15:53

« forrige - neste »

janmb

Hepp

Er det noen av de som har fått levert bil hittil som har noen erfaringer rundt å få Tesla til å registrere bilen med skilt uten nasjonalitetsstripe? Dobbelsjekket nettopp med satans vegvesen at dette fortsatt er fullt mulig. Ville vært greit å få bilen levert med riktige skilter i første omgang enn å måtte bytte selv i ettertid - koster dessuten mer.

Ang. skiltholdere - er skiltholderne til Tesla fri for tekst, eller har de sneket inn forhandlerreklame slik de fleste dessverre gjør?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Mr.Zero

Sitat fra: janmb på søndag 03. november 2013, klokken 13:29
Hepp

Er det noen av de som har fått levert bil hittil som har noen erfaringer rundt å få Tesla til å registrere bilen med skilt uten nasjonalitetsstripe? Dobbelsjekket nettopp med satans vegvesen at dette fortsatt er fullt mulig. Ville vært greit å få bilen levert med riktige skilter i første omgang enn å måtte bytte selv i ettertid - koster dessuten mer.

Ang. skiltholdere - er skiltholderne til Tesla fri for tekst, eller har de sneket inn forhandlerreklame slik de fleste dessverre gjør?

Skiltene er de samme, du monterer bare på refleksbelagte klistremerker. Dette blir registrert hos svv. Må være like skilt foran og bak på bilen.

Står vel å lese teslamotors.com på skiltplatene.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

janmb

Oki, mente faktisk det var slik selv, men formuleringen jeg fikk fra svv nå ga nesten inntrykk av at du kan få trykket nye skilter som er helt uten. Spørs om jeg får stikke innom skiltfabrikken i Drammen en tur snart og sjekke dette hos kilden. Et langt bedre alternativ til å klistre over er jo at dette mangler helt.

Ang skiltholderen betyr det no-go for meg på de. Da får jeg skaffe skiltholdere selv og levere til Tesla i forkant levering.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jimpec

Skiltholderen bak er litt crappy kvalitet på synes jeg. De burde kjøre samme kvalitet som de fleste andre bruker. De er vel produsert i Norge også tror jeg.

Jeg skal få produsert noen med J9 Detailing på tenkte jeg.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Mr.Zero

Måtte få opp statusen på batteribilen min... Dette hjalp betraktelig... ;D
Ski

www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

janmb

Synd at skillet synes såpass godt, men hvertfall langt bedre enn blå stripe ja.

Jeg skal også ha hvit bil - noe som er hovedgrunnen til at jeg bryr med dette i det hele tatt. Skiltet blir eneste innslag av blått og rødt på hele bilen og det er derfor et stort poeng å bli kvitt det.

Skal snakke med offisiell skiltprodusent i Drammen til uka og sjekke mulighetene for å få produsert skilt uten stripa i utgangspunktet.

Philip Marlowe

Du må huske på å klistre på en oval N bak på bilen når du skal utenlands da.  ;)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

fredag

Sitat fra: janmb på søndag 03. november 2013, klokken 13:29

Hva i all verden er poenget med bilskilt uten nasjonalitetsstripe?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

janmb

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 03. november 2013, klokken 18:06
Du må huske på å klistre på en oval N bak på bilen når du skal utenlands da.  ;)

Kjenner til reglene.

Som ikke på noen måte må forveksles med at jeg har tenkt å følge dem  ;D

Med unntak av en og annen harryhandel er det lite aktuelt også

janmb

Mr.Zero

Ski

Philip Marlowe

Sitat fra: janmb på søndag 03. november 2013, klokken 18:47
Sitat fra: fredag på søndag 03. november 2013, klokken 18:45

Det ser bedre ut...

Og eldre ut....
(gamle biler med skilt før 1.12.2006 har ikke nasjonalitetsstripe)  8)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

janmb

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 03. november 2013, klokken 19:37
(gamle biler med skilt før 1.12.2006 har ikke nasjonalitetsstripe)  8)

Å sier du det!? Det var nytt for meg! Eventuelt ikke....  ::)

De beste skiltene vi har hatt er forrige generasjon, men litt kantete font... Dernest generasjonen før det igjen. De vi har nå er det styggeste vi har hatt noen sinne.

janmb

Sjekket me satans vegvesen nå for fersk info angående kjennemerker uten blåstripe...

Dersom man har et eldre registreringsnummer fra før, dvs før eu-stripa ble innørt, kan man få produsert nye skilt i gammel utføring.

For nyregistreringer er dessverre eneste løsning eu-skilt med klistremerke over, slik du har.

Torpedo Ted

Sitat fra: fredag på søndag 03. november 2013, klokken 18:45

Hva i all verden er poenget med bilskilt MED nasjonalitetsstripe? De aller fleste av oss kjører jo kun rundt i Norge, og den ene gangen vi er i utlandet er det jo bare å slenge på en N i bakruten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA