Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: bompassering er gratis, ikke la dere lure av folk som hevder noe annet

Startet av pej, lørdag 09. november 2013, klokken 00:36

« forrige - neste »

Jejl

Det er vanvittig vanskelig å få solgt bilen med mindre man priser seg blant de aller laveste er min erfaring.
Kjenner til noen eksempler på biler som har stått til salgs i 10-15 år, uten å få solgt fordi prisen har hele tiden vært noen % høyere enn de rimeligste i markedet.

Selv var jeg heldig og fikk solgt raskt til prisant. men da satte jeg også prisen lavt.

El-boy

Sitat fra: Jejl på lørdag 02. november 2013, klokken 23:21
Det er vanvittig vanskelig å få solgt bilen med mindre man priser seg blant de aller laveste er min erfaring.
Kjenner til noen eksempler på biler som har stått til salgs i 10-15 år, uten å få solgt fordi prisen har hele tiden vært noen % høyere enn de rimeligste i markedet.

Selv var jeg heldig og fikk solgt raskt til prisant. men da satte jeg også prisen lavt.
Har samme erfaring som deg.
Derfor går min Citroën Xantia på fyllinga midten av mars 2014, gidder engang ikke prøve å selge for å tjene noen få tusenlapper ekstra. Gamle biler skal erstattes av nye miljøvennlige.
Teslaen har ovetatt garasjen...

christian1986

Etter å ha lest mye om hvor vanskelig det er å bli kvitt bilen sin la jeg min kjære Saab 9-3 -03mod ut for slag for en uke siden. La den blant de billigste i sin klasse, og en uke etter er den solgt for en ok pris.

Problemet nå er savnet etter den. Vanligvis veies det opp med å ha fått en ny bil, mens jeg nå må kjøre en Suzuki Baleno fra 99 de neste fire ukene...

janmb

Jeg bytter ut en Lancer Evo IX  ;)

En aaaanelse forskjell i driftsutgifter kan man si....
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

FruTesla

Etter rykter skulle det gå tregt å selge bil for tiden...... Etter 2 dager var bilen solgt  :D :D og vi la oss IKKE lavt i pris...... Men nylig hatt service og gode bilder på Finn.no. Håper tiden nå kan gå litt kjapt frem til til vi får Tesla´s - siden vi nå bare har en bil....... :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Olav78

Har hatt en del BMW og Audi. La ut Audi A7'n for en mnd siden, og den ble solgt etter ei uke. Får MS i begynnelsen av januar, men solgte den tidlig for å ikke bli skuffa over MS mtp. kvalitetsfølelse og interiør. Så nå kjører jeg Caddy, og gleder meg VELDIG til å få min etterlengtede Tesla! :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

sven erik

kvitta meg sor lenge siden med pasaten min  å kjører imive  er så fornøyd
å sparer så mye  st  snart blir det  tesla og tenker jeg

cyber

Sitat fra: Olav78 på lørdag 23. november 2013, klokken 15:10
Har hatt en del BMW og Audi. La ut Audi A7'n for en mnd siden, og den ble solgt etter ei uke. Får MS i begynnelsen av januar, men solgte den tidlig for å ikke bli skuffa over MS mtp. kvalitetsfølelse og interiør. Så nå kjører jeg Caddy, og gleder meg VELDIG til å få min etterlengtede Tesla! :)

Det blir interessant å høre om overgangen fra noen med relativt lik type bil som MS.
Med irrelevante referanser blir begrunnelsen for Teslagliset tvilsom for de med BMW-, Audi- eller Mercedesglis  :D

Muffinman

Sitat fra: christian1986 på søndag 03. november 2013, klokken 15:26
Problemet nå er savnet etter den.
Akkurat det er et forbigående problem ;)
Sitatmin kjære Saab 9-3 -03mod
Og jeg har min kjære 9-3 07 mod liggende ute sånn midt på treet prismessig. Selv om det er biler som er "dårligere" som ligger ute til 30% høyere pris går det utrolig tregt å få solgt den. Ikke det store problemet da jeg har bruk for den inntil Tesla somler seg til å levere ladeadapterene slik at jeg får brukt Tesla``en slik jeg har tenkt.

hoffa

Volvo V50 2011 solgt. Kona og jeg får bytte på gammelbilene, Ford Mondeo 2003 og Mazda 323 1999 frem til sommeren da TMS kommer i hus. På tide å pensjonere den mest problemløse bilen ever her i huset (Mazda'n).
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

bosse

2006 BMW 320D solgt i forrige uke etter over en måned på Finn, og kun tre interessenter. Måtte over tid justere prisen ned med 35.000,- for at den skulle gå.  >:(
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

kjellsve

2000 mod. Citroen Xantia. Regner med å bruke den opp mens jeg venter på min Modell x. Svært behagelig vil forøvrig, og billig å bruke.
TMS85D - juni 2015

Stig O

Leverte Audien i dag. Lå med høyeste pris på Finn og ble solgt etter 14 dager med 10000 i avslag. Fikk bud på 11000 kr høyere noen dager etterpå, men en muntlig avtale er en avtale, selv om jeg hadde to ukers leveringtid med første byder. Det var litt vemodig å selge den, da det var en bil jeg var veldig fornøyd med.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Djur1

Hadde Audi a4 quattro og automat pluss 200hk. Fra 2006,med 76k på tellern. Det gikk tregt, prisspennet var ca 60k på finn og jeg måtte ned i bånn for å få noe napp. Bensin sluker de lux. Du bare kjente det rant penger ut av lomma når en tråkka på gassen. Deilig å bli kvitt den!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

VigdisA

Har vært kvitt den en stund allerede, den nektet å starte omtrent på samme tid som vi kjørte "finalize"
Var en Volvo 460 fra 1995
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA