Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: bompassering er gratis, ikke la dere lure av folk som hevder noe annet

Startet av pej, lørdag 09. november 2013, klokken 00:36

« forrige - neste »

cstromme

Inn med en Model S 85, ut med en Toyota Avensis Advance med automat 2012 modell. Og ja, jeg er klar over at å selge en bil etter 1,5 år ikke er det lureste, men nå var det vel ikke økonomien i det som gjorde at vi gikk for en Tesla. :P
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

odokka

Jeg selger en Mercedes R 320 CDI - og gleder meg voldsomt ny eier materialiserer seg! Hvis dere kjenner noen som er på jakt etter en slik bil (stor, 6 seter, 320 cdi, 4wd +++) - let me know! :-)

O.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MrDriveby

#108
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 07. mars 2014, klokken 22:58
Sitat fra: MrDriveby på fredag 07. mars 2014, klokken 22:54
Bmw 530DAT md alt utstyr, solgt etter 2 uker på finn i oktober for ønsket pris 8)
Velkommen til fremtiden. Du vil ikke savne fortiden :)

Har i mellomtiden ordnet meg en "leiebil", ser ut til å være et ganske lurt valg. Er kjøpers marked nå ser det ut som, hører også dette fra flere bruktbilforhandlere
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Havebigfun

Sitat fra: MrDriveby på søndag 09. mars 2014, klokken 12:40
Har i mellomtiden ordnet meg en "leiebil", ser ut til å være et ganske lurt valg. Er kjøpere marked nå ser det ut som, hører også dette fra flere bruktbilforhandlere
Spørs om det er enda mer kjøpernes marked om 2 eller 4 mnd når det gjelder de fossilbiler vi selger- ser dog ut til å være godt fordelt på aller merker/klasser slik at de få tusend tesla kanskje ikke betyr så mye allikevel.
Nybilsalget derimot har antakelig gått synlig ned for enkelte modeller.

MrDriveby

Sitat fra: Havebigfun på søndag 09. mars 2014, klokken 18:07
Sitat fra: MrDriveby på søndag 09. mars 2014, klokken 12:40
Har i mellomtiden ordnet meg en "leiebil", ser ut til å være et ganske lurt valg. Er kjøpere marked nå ser det ut som, hører også dette fra flere bruktbilforhandlere
Spørs om det er enda mer kjøpernes marked om 2 eller 4 mnd når det gjelder de fossilbiler vi selger- ser dog ut til å være godt fordelt på aller merker/klasser slik at de få tusend tesla kanskje ikke betyr så mye allikevel.
Nybilsalget derimot har antakelig gått synlig ned for enkelte modeller.

Enig med deg. Men blir her i stvg. Levert rundt 180 TMS i følge SC. Eneste jeg var innom Audi senteret her i uken som var og de sa de hadde solgt 170 nybiler gjennom januar og februar :o men tar alt med en klype salt ::)

Vet at Porsche senteret har hatt hard medfart i nybilsalget, da panamera og cayenne ikke går i samme kvantum som før etter TMS kom til byen
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på søndag 09. mars 2014, klokken 18:07
Sitat fra: MrDriveby på søndag 09. mars 2014, klokken 12:40
Har i mellomtiden ordnet meg en "leiebil", ser ut til å være et ganske lurt valg. Er kjøpere marked nå ser det ut som, hører også dette fra flere bruktbilforhandlere
Spørs om det er enda mer kjøpernes marked om 2 eller 4 mnd når det gjelder de fossilbiler vi selger- ser dog ut til å være godt fordelt på aller merker/klasser slik at de få tusend tesla kanskje ikke betyr så mye allikevel.
Nybilsalget derimot har antakelig gått synlig ned for enkelte modeller.
Det er ganske lett å spå hvordan bruktmarkedet for fossildrevne premium-biler vil bli i tiden som kommer. Det er så enkelt som at det selges et økende antall elbiler, og de som har eid elbil en stund vil i all hovedsak fortsette å kjøre elektrisk.
Blant de som kjører Model S er det ytterst få som noensinne kunne tenke seg en fossildrevet premium-bil igjen. Og med gode salgstall er det klart bruktmarkedet blir et kjøpers marked. Det er uunngåelig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Haldenser

Da var det min tur å føye meg inn i rekken med solgte fossilbiler. Eldgammel Ford Mondeo MK3 (stv) ble solgt 2 timer etter annonse var lagt ut. Så da er det kona sin Leaf som blir vår eneste bil de neste 3 ukene før jeg får bilen min.
Passer godt at det er rolig før jul på jobben, blir mye hjemmekontor de neste ukene  ;D
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

kjellsve

Citroen Xantia 1,8 2000 modell (svært komfortabel bil) og Audi A3 2008 modell (lettkjørt som en moped). Ser fram til å få begge deler i én og samme bil.
TMS85D - juni 2015

Øyvind.h

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 09. mars 2014, klokken 19:41
Det er ganske lett å spå hvordan bruktmarkedet for fossildrevne premium-biler vil bli i tiden som kommer. Det er så enkelt som at det selges et økende antall elbiler, og de som har eid elbil en stund vil i all hovedsak fortsette å kjøre elektrisk.
Blant de som kjører Model S er det ytterst få som noensinne kunne tenke seg en fossildrevet premium-bil igjen. Og med gode salgstall er det klart bruktmarkedet blir et kjøpers marked. Det er uunngåelig.
For å følge opp denne - Om Consumer reports undersøkelse er noenlunde korrekt vil ca 98% av Tesla-kjøperne velge Tesla også neste gang de bytter bil.
Supplert med TØIs undersøkelse som viser at bare 1% av elbil-eierne ikke vil kjøpe elbil igjen så ser vi hvilken vei markedet går.

Det er fossilbiler man burde være redd for å eie, ikke elbiler.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tommylor

Skal selge en GLK før en S85D mottas i april

Elbil fundamentalist

Skal selge vår 2004 XC90 2,5T turbobensin. Ikke populært hos kona. Beste familiebilen vi har hatt noen gang. Den blir kanskje solgt i morgen. Blir lenge å vente på Teslaen..
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

jkm

Inn: S85, blå, med alt utstyr unntatt vinterpakke, panorama og sete 6-7

Ut: Audi A6, blå, 2.8

Alternativ: Audi A7, blå, stor motor

Thoiby

Inn: S85D i april
Ut: 2011 vw Tiguan som legges ut for salg etter nyttår

Jaws

Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA