Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Poesi

Startet av Tesladaddy, fredag 08. november 2013, klokken 23:02

« forrige - neste »

Tesladaddy

Hvordan takler Model S dette? I Trondheim finnes det masse av disse djeveldumpene som kun er ca 1 meter brede. Min senkede S-Max takler disse greit uten at noe slår nedi. Noen erfaringer med Model S i low?

eledille

Min har taklet alt uten å skrape nedi hittil, inkludert en helt psyko fartsdump i nærheten. Men den har stålfjærer.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Gladtrd

Det er absolutt ikke noe problem med Model S og disse "djeveldumpene" i Trondheim. Med høyden på Standard-høyde er det ikke noe problem å kjøre over disse.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

valvolainen

HA med tommestokk i bilen. Ingen fartsdumper skal være over 10cm høye. Er det det er det bare å ringe veivesenet, så kommer de og høvler.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

a72

Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 10:05
HA med tommestokk i bilen. Ingen fartsdumper skal være over 10cm høye. Er det det er det bare å ringe veivesenet, så kommer de og høvler.

I Trondheim er 60% av fartsdumpene over 10cm.  Kommunen har ikke råd til å fikse dem så det er ikke noe poeng i å si fra.

valvolainen

Sitat fra: a72 på lørdag 02. november 2013, klokken 22:40
Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 10:05
HA med tommestokk i bilen. Ingen fartsdumper skal være over 10cm høye. Er det det er det bare å ringe veivesenet, så kommer de og høvler.

I Trondheim er 60% av fartsdumpene over 10cm.  Kommunen har ikke råd til å fikse dem så det er ikke noe poeng i å si fra.
Eskalèr til veivesenet?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

a72

Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 22:47
Eskalèr til veivesenet?

Hjelper ikke når det er snakk om kommunale veier som kommunen har ansvar for.

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN


MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Andrewas

Sitat fra: Tesladaddy på fredag 01. november 2013, klokken 22:36
Hvordan takler Model S dette? I Trondheim finnes det masse av disse djeveldumpene som kun er ca 1 meter brede. Min senkede S-Max takler disse greit uten at noe slår nedi. Noen erfaringer med Model S i low?
S ligger kun i Low på hastigheter over 70 eller 90 - ihvertfall høyere hastigheter enn du kan forvente å finne fartsdumper - selv i bartebyn. I standard går jeg fint over fartsdumper i 40-og-noe.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

larsleik

Spurte om ideel hastighet for passering av fartsdumper når jeg prøvekjørte en P85+ på Alnabru. Gutten i baksete mente det var 50 så det testet jeg menge ganger på den turen. Og det funket fin fint det. Merket de nesten ikke med luftfjærene.


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA