Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Legge opp lading på jobb for flere biler..

Startet av fredag, fredag 08. november 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Duzzy

Sitat fra: ebbrey på søndag 24. november 2013, klokken 16:10
Sitat fra: Duzzy på søndag 24. november 2013, klokken 15:57
Sitat fra: ebbrey på søndag 24. november 2013, klokken 14:31
Sitat fra: Duzzy på lørdag 23. november 2013, klokken 20:19
Da har delene kommet.
Koblet og montert i garasjen.
Registrert meg på ladekameratene ;D

Ser veldig bra ut!

Hva ble totalkostnaden?
Litt usikker.. Er elektrikker og plukker litt småtteri fra bilen.
Kontaktoren har jeg ikke betalt enda. Tok den ut fra jobben.Tror det var rundt 500,-
Boksen kjøpte jeg faktisk på clasohlson til 129,- (ofte billigere å kjøpe der en hos grosist...?)
Kit hos ZCW kom på 2500,- med frakt og omkostninger.
(Tittelen Bygg din egen type2-ladestasjon for under 2000kr er vel litt optimistisk...)
Blir fort 3500'- i tillegg kommer da jordfeilbryter, sikring og evt. Kabel i tillegg. Men dette hadde jeg montert tidligere.

Det var jo ikke ille.. fort det dobbelte for andre alternativer.

Sjekket kittet på ZCW, de skal ha 2870,- inkl frakt. Fikk du ikke toll og mva på toppen av dette inn til norge?
Kjøpte et sett til en kolega samtidig så jeg sparte litt.
Har ikke fått noe regning på toll eller mva enda i alle fall.
Er faktisk usikker på hvordan reglene er.
Har i allefall betalt VAT i UK ser jeg.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

jkirkebo

Sitat fra: ebbrey på søndag 24. november 2013, klokken 16:10
Sjekket kittet på ZCW, de skal ha 2870,- inkl frakt. Fikk du ikke toll og mva på toppen av dette inn til norge?

2870,- ? Kittet koster vel £200, pluss £37 i frakt. £237 blir kr. 2332,-. I tillegg kommer mva. og 149,- i fortollingsgebyr, til sammen kr. 3064,- om jeg har regnet riktig.

Selv henter jeg på postkontoret i Strømstad og sparer derfor ca. 265,- på det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

jkirkebo

Sitat fra: testO på søndag 24. november 2013, klokken 18:56
£67 for frakt til Norge!

Ojda, det var verre. Da sparte jeg over 550,- på å hente i Strømstad. Det er vel en grei løsning for alle som bor i Oslo-området, da får du en "harrytur" med på kjøpet. Er litt å spare på Systembolaget også ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

atta

Boksen kjøpte jeg faktisk på clasohlson til 129,- (ofte billigere å kjøpe der en hos grosist...?)

Kan dette monteres i sikringsskapet? Hadde vært kjekt å bare ha en plugg i veggen ute.
En slik f.eks:

a.

petersv

Sitat fra: atta på søndag 24. november 2013, klokken 23:25

Kan dette monteres i sikringsskapet? Hadde vært kjekt å bare ha en plugg i veggen ute.
En slik f.eks:

a.

Det må faktisk monteres i et skap el.lign. med DIN-skinner. ;) Så det går veldig fint.

Griffel

Sitat fra: petersv på mandag 25. november 2013, klokken 07:25
Sitat fra: atta på søndag 24. november 2013, klokken 23:25

En slik f.eks:

a.

Det må faktisk monteres i et skap el.lign. med DIN-skinner. ;) Så det går veldig fint.
Men altså ikke "kit siden den kablen bare har plugg i ene enden. Kommunikasjonsmodulen du skal ha, er ikke den som er i "kitet" siden den er beregnet for kabel fastmontert. De har også for ikke fast tilkoblet kabel. Og dessuten selvfølgelig en Type 2 til Type 2 kabel om det er til en Tesla.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

petersv

Det er to varianter, med og uten kabel. Med kontakt trenger man den uten kabel...

atta

Sitat fra: petersv på mandag 25. november 2013, klokken 07:25

ok, blir vel noen ekstra ledere bare? :) Men finner ikke noen veggmontert Type 2-plugg. Alt jeg finner må monteres i boks.

Maartensommer

Er det noen som kjenner til disse danske løsningene?

https://shop.clever.dk/solutions.aspx

Koster langt over 2.000,- som denne tråden egentlig handler om, men fant ikke noe bedre sted å spørre om dette.

ebbrey

Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 26. november 2013, klokken 12:58

Koster langt over 2.000,- som denne tråden egentlig handler om, men fant ikke noe bedre sted å spørre om dette.

:S de var dyre..
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Griffel

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 26. november 2013, klokken 13:16

:S de var dyre..
Dette er en abonnements avtale med en Dansk strømleverandør, inkludert installasjon, rabatt på strømpris, og tilgang til et dansk hurtiglader nettverk. Jeg tror det er vanskelig å si om dette er dyrt eller billig. Unasett kun relevant for Danmark.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Maartensommer

De har spurt om jeg er intr i et tilbud på en ladestasjon på jobben, i Sandvika.  Så jeg tipper de operer utenfor DK også.

fredag

Selve ladeboksene der er en rebrandet versjon av Keba KeContact. Okay design.

http://www.kecontact.com/en/
http://www.conrad.de/ce/de/product/431393/KEBA-86875-Heimladestation-KeContact-P20-Typ2-32-A-Ausfuehrung-Typ-2-Buchse-22-KW-32-A-Silber-Grau

I Danmark er det slik at ladebokser med egen måler kan få en egen rabattert strømpris. Ca 1kr tilbakebetalt pr kWt brukt til elbillading. Men de har vel litt dyrere strøm enn oss.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

rklokk

Sitat fra: testO på søndag 24. november 2013, klokken 18:56
£67 for frakt til Norge!

Var nettopp i kontakt med salgsjefen i ZCW ifbm en etterbestilling. De var klar over at fraktkostnadene var høye og de jobbet med ny leverandør. De tok ingen profitt selv så det var fraktselskapet som tok all avanse. Skulle hilse og si at etter jul skulle fraktkostnadene bli vesentlig lavere. Er det noen som kun skal ha EVSE Protocol Controlleren (eller andre småting som kan sendes som mail) så sender de det med Royal Mail til £15. Ta i så fall direkte kontakt med salgssjefen som heter Charles Roberts (dere skjønner sikkert emailadressen...) så legger han inn en midlertidig fraktendring på din konto før du bestiller varen.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA