Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Legge opp lading på jobb for flere biler..

Startet av fredag, fredag 08. november 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Patosan

Nu har jag fått nog av den lite brukbara UMC...  >:(
Har någon lyckats finna ett ordentligt datablad för Mainpine Protocol Controller?
Skulle gärna vilja granska det innan jag sätter igång med eget bygge.
VIN 15026

LinkedIn

ELsvein

2018 X100D

TS

Sitat fra: ELsvein på onsdag 20. november 2013, klokken 19:21
http://salto.no/produkter/emh1-type-2-vegg/

Denne passer rett inn i bilen uten noen adapter?

Ja, type 2 passer rett inn i Model S kontakten og boksen kommuniserer med bilen.
Snakket med en elektriker som Prosjekterer ladeopplegg for oss på kontoret, og prisene på nettsiden til Salto er det samme de får.
Man må opp i kvanta for å få rabatt.

Disse er produsert av ABL , og Bosch lanserer de samme typene ser det ut ti .

Hva med gruppekjøp på 230v IT 32A 1fas?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

P85_Norway

Sitat fra: Patosan på onsdag 20. november 2013, klokken 19:13
Nu har jag fått nog av den lite brukbara UMC...  >:(
Har någon lyckats finna ett ordentligt datablad för Mainpine Protocol Controller?
Skulle gärna vilja granska det innan jag sätter igång med eget bygge.
Ikke datablad men koblings-skjema.
Ha nå fått denne i hus, men mangler 40A kontaktor jeg har bestillt.
http://ecatalogue.schneider-electric.no/ProductSheet.aspx?productId=45235&groupid=31044&navid=25515&navoption=6
Har også fått 32A kombivern i hus.
http://ecatalogue.schneider-electric.no/ProductSheet.aspx?productId=746260&groupid=118584&navid=25295&navoption=6
Tesla M3 Performance

petersv

#94
Noen som vet hva spenningen på styresignalet fra ladekontrolleren er?

EDIT: Mener signalet til kontaktoren for å starte/stoppe ladingen.

Patosan

Tack P85_Norway, själv har jag titta lite på http://www.eibmarkt.com/cgi-bin/eibmarkt.storefront/528f753a0262616427604debae500693/Product/View/NS0653157 för contactor.

När det gäller styrsignaler mot bilen så antar det är compliant till http://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling
Men petersv du menade kanske den signalen som man kan ge som input till 'protocol controller' för att styra det som den 'presenterar' för bilen som max tillgängligt?
Det lurar jag också på!
Vet inte hur jag ska hantera detta bäst om man pluggar in där det inte är 32A tillgängligt?
Det ville vara elegant att kunna ställa in det på boxen man lagar, och på så sätt kontrollera vad bilen kan tappa från nätet.
Dt enklaste ville utan tvekan vara att bara reducera det på skärmen i bilen innan man pluggar in.
Tyvärr kan jag se att det kan bli bortglömt av och till, med resultat att man trippar säkringen för kursen.
Vi får se vad det blir...
VIN 15026

LinkedIn

Patosan

Sitat fra: petersv på fredag 22. november 2013, klokken 16:14
Noen som vet hva spenningen på styresignalet fra ladekontrolleren er?

EDIT: Mener signalet til kontaktoren for å starte/stoppe ladingen.
Om du ser på kopplings-schema så är den 230VAC.
VIN 15026

LinkedIn

Rasmus.B

Nå har jeg akkurat montert inn dette i sikrings skapet mitt i garasjen. Fungerer utmerket. Nå starter lading hver gang, men er software begrenset til 26A i bilen. Herlig å slippe den ladekladden som følger med bilen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Gladtrd

Er det noen grunn til at det på nesten alle forslagene på montering her er med 4-polet relé på 1-fase 32A/230V?

For å spare plass i evt. sikringsskap/koblingsskap kan man vel like så greitt montere et 2-polet relé?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Rasmus.B

Du greier deg helt fint med en to polet kontaktor, det bruker jeg på mitt anlegg.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

petersv

Sitat fra: Patosan på fredag 22. november 2013, klokken 19:45
Sitat fra: petersv på fredag 22. november 2013, klokken 16:14
Noen som vet hva spenningen på styresignalet fra ladekontrolleren er?

EDIT: Mener signalet til kontaktoren for å starte/stoppe ladingen.
Om du ser på kopplings-schema så är den 230VAC.

Kontaktoren ja, men jeg lurte på kontrolleren ;) Men den er altså 230? OpenEVSE har 5V styresignal, så ser egentlig ute etter kontaktor med 5V styresignal, men må nok ordne noe elektronikk foran, transistor og relé f.eks.

Rasmus.B

Kontrolleren åpner for 220V ut til spolen på kontaktoren etter at den har gjort en handshake med laderen i bilen. Har du kjøpt ett kit fra OpenEVSE ?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Gladtrd

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 22. november 2013, klokken 21:53
Du greier deg helt fint med en to polet kontaktor, det bruker jeg på mitt anlegg.

Har du bilde/informasjon rundt dette?

Send på PM...  ;)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Patosan

#103
Sitat fra: petersv på fredag 22. november 2013, klokken 21:57
Sitat fra: Patosan på fredag 22. november 2013, klokken 19:45
Sitat fra: petersv på fredag 22. november 2013, klokken 16:14
Noen som vet hva spenningen på styresignalet fra ladekontrolleren er?

EDIT: Mener signalet til kontaktoren for å starte/stoppe ladingen.
Om du ser på kopplings-schema så är den 230VAC.

Kontaktoren ja, men jeg lurte på kontrolleren ;) Men den er altså 230? OpenEVSE har 5V styresignal, så ser egentlig ute etter kontaktor med 5V styresignal, men må nok ordne noe elektronikk foran, transistor og relé f.eks.
Ok, ser vad du menar nu...
Vet inte om du finner en contactor som drar med 5V?
Finns i alla fall de som funkar på 24V.
Kanske se på en 'solid state' relä som tar TTL in, som 'försteg'?
VIN 15026

LinkedIn

petersv

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 22. november 2013, klokken 22:15
Kontrolleren åpner for 220V ut til spolen på kontaktoren etter at den har gjort en handshake med laderen i bilen. Har du kjøpt ett kit fra OpenEVSE ?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Nei, bruker et dev.kit jeg har liggende. Ser det er folk som har brukt Arduino-kit og. Finnes ferdigkompilerte fw for de. Litt gøy å kunne bruke display for å vise info om lading osv. Mange muligheter om man har litt elektronikk- og programmeringserfaring. Arduinokit koster nesten ingenting, så det kan gjøres billig. Se likt jeg har postet tidligere i tråden for eksempel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA