Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Legge opp lading på jobb for flere biler..

Startet av fredag, fredag 08. november 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Newbee på søndag 10. november 2013, klokken 22:44
Hvorfor må dette gjøres så komplisert, når Tesla en anbefaler eks. 1-fas 32A blå kontakt hjemme som gir 7,4 KW (37km pr time lading) med bilens medfølgende utstyr? Da snakker vi kun om en "uintelligent" kontakt, på 32A sikringer.

Jeg orker ikke å dra UMC ut og inn av bilen hele tiden og hadde tenkt å kjøpe en ekstra en med blått adapter for å ha fast hjemme. Nå er det helt i det blå både når blått adapter kommer og når vi kan få kjøpe en ekstra UMC. Derfor går jeg for en annen løsning istedenfor, som også blir billigere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rasmus.B

Hei jkirkebo. Har du fått satt sammen delene og testet lading enda?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jkirkebo

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 11. november 2013, klokken 09:38
Hei jkirkebo. Har du fått satt sammen delene og testet lading enda?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Nei, de blir nok ikke sendt fra UK før om en ukes tid. Det var litt leveringstid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rasmus.B

Ok. Følger spent med.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Muffinman

Salto tilbyr vel en UMC med Schuko som i følge en forumbruker fungerer gull. Det burde vel ikke være et problem for dem å fikse en tilsvarende med 32A enfas han? Vet at jeg ville kjøpt en forholdsvis kjapt om det var mulig.

Griffel

#66
Sitat fra: Muffinman på mandag 11. november 2013, klokken 19:00
Salto tilbyr vel en UMC med Schuko som i følge en forumbruker fungerer gull. Det burde vel ikke være et problem for dem å fikse en tilsvarende med 32A enfas han? Vet at jeg ville kjøpt en forholdsvis kjapt om det var mulig.
Denne var den en som viste til her om dagen:

Ladestation wallb-e.com -to go- 840€.
http://www.wallb-e.com/shop/

På denne skulle det være rimlig rett fram å få en elektrikker til å skifte Rød plugg mot enfas Blå
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Muffinman

Så ikke dum ut den. Bør vel gå an å lage overganger slik at man kan bytte mellom rød og blå kontakt også.

nofuelno

#68
Sitat fra: Muffinman på mandag 11. november 2013, klokken 20:38
Så ikke dum ut den. Bør vel gå an å lage overganger slik at man kan bytte mellom rød og blå kontakt også.

Vi har tatt inn noen av denne wallb-e.com ladeboksen nå ;)
Utført i svært robust låsbart metallhus - IP 67
Innkabel: 4m gummikabel 5 x6mm ² med CEE plugg 32A 3-fase
Ladekabel: 4m svart 5x6mm ² 32A Connector Type 2 AC 3-fase
Ladefart kan settes fleksibelt til 6A, 10A, 13A, 16A, 20A, 32A
Overopphetingsbeskyttelse
CE-merket
Mål: 30cm x 20cm x 17cm
Vekt: ca 5 kg m/kabler
Slik ser den ut inni:
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

valvolainen

Finner ikke prisene på dette på hjemmesidene deres, hva tar dere for de?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

nofuelno

Sitat fra: valvolainen på mandag 11. november 2013, klokken 22:06
Finner ikke prisene på dette på hjemmesidene deres, hva tar dere for de?
Foreløbig pris er 9.875,- inkl. mva. , men vil reduseres ved noe mer volum.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

NorwegianX

#71
Sitat fra: NorwegianX på søndag 10. november 2013, klokken 20:46
Sitat fra: D.O på søndag 10. november 2013, klokken 20:04
Noen som har link til nettbutikker/grosister som leverer type 2 stikk med aktuator?

http://evconnectors.com/Type-2-Electric-Vehicle-Charging-Cables-and-Sockets/Type-2-Connectors-32-amp/Type-2-32-amp-Charging-Sockets-Inlets?product_id=139

Type 2 stikket fra evconnectors.com ankom i dag. Dessverre ikke ce merket og mangler alle former for opprinnelsesmarkeringer eller sertifisering.
Dvs antagelig ikke lovlig å omsette eller montere innenfor EU/EØS området.

Mangler nå bare kontaktor før ladeboksen er klar.
I tillegg mangler bilen...
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Lanber


Griffel

#74
Sitat fra: NorwegianX på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:29
Type 2 stikket fra evconnectors.com ankom i dag. Dessverre ikke ce merket og mangler alle former for opprinnelsesmarkeringer eller sertifisering.
Dvs antagelig ikke lovlig å omsette eller montere innenfor EU/EØS området.

Mangler nå bare kontaktor før ladeboksen er klar.
I tillegg mangler bilen...
Dersom CE merking er et krav på dette produktet (usikker) er det den som importerer/fabrikerer i EU som er ansvarlig for dette. Et kjøp fra UK skulle derfor være uten bekymring når det gjelder slike ting.

Grunnen til at jeg er usikker er at dette jo ikke er et ferdig produkt men en komponent som inngår i et type 2 ladepunkt, og at det er produsenten av ladepunktet (ladestasjonen) som merker produktet. Den skal i såfall leveres med dokumentasjon som kan inngå i produktdokumentasjonen som produsenten av ladepunktet har som grunnlag for sin CE merking.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA