Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Legge opp lading på jobb for flere biler..

Startet av fredag, fredag 08. november 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »


petersv

Sitat fra: Cirion på mandag 04. november 2013, klokken 15:12
Sitat fra: petersv på mandag 04. november 2013, klokken 14:14
http://blog.widodh.nl/2013/05/how-i-built-my-3-phase-open-evse/

For interesserte.
Ble jo meget lekker installasjon det der...
http://zooi.widodh.nl/ev/tech/charging/building_open_evse_eu.pdf

Ikke sant, bruker man modulen i starten av tråden her istedenfor OpenEVSE-en så kan man be elektrikeren montere et slik opplegg for deg, helt lovlig, og til en billigere pris enn andre alternativer. Personlig synes jeg også det blir penere.

jkirkebo

Da har jeg bestilt settet fra ZCW. Fikk gratulasjon på epost for at jeg var deres første kunde utenfor EU ;)

Pris med frakt levert Strømstad ble i overkant av 2500,-. Jeg sparer 5% moms + 149,- i tollgebyr på å sende slikt dit. Det kommer godt med på Systembolaget :)

Jeg har også bedt min el-grossist om å bestille opp en topolet 40A modulærkontaktor fra Cenika. Vet ikke pris men tipper i underkant av en trehundrelapp. Totalsummen for deler havner altså rundt 2800,- (jordfeilautomat finnes alt i skapet).

Levering blir ikke før den 18/11 så det tar litt tid før dette blir ferdigstilt. Er litt avhengig av at elektrikeren har tid også.

Bilder og mer info kommer underveis i prosessen. Alt blir montert inn i eksisterende sikringsskap i garasjen, som står 50cm unna den blå 32A kontakten. Kobler alt på samme kurs men beholder CEE-stikket i tilfelle problemer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Veggen

Spennende, vurderer tilsvarende selv.
Du får holde oss oppdatert.  :)

NorwegianX

#50
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 06. november 2013, klokken 19:34
Da har jeg bestilt settet fra ZCW. Fikk gratulasjon på epost for at jeg var deres første kunde utenfor EU ;)

Pris med frakt levert Strømstad ble i overkant av 2500,-. Jeg sparer 5% moms + 149,- i tollgebyr på å sende slikt dit. Det kommer godt med på Systembolaget :)

Jeg har også bedt min el-grossist om å bestille opp en topolet 40A modulærkontaktor fra Cenika. Vet ikke pris men tipper i underkant av en trehundrelapp. Totalsummen for deler havner altså rundt 2800,- (jordfeilautomat finnes alt i skapet).

Levering blir ikke før den 18/11 så det tar litt tid før dette blir ferdigstilt. Er litt avhengig av at elektrikeren har tid også.

Bilder og mer info kommer underveis i prosessen. Alt blir montert inn i eksisterende sikringsskap i garasjen, som står 50cm unna den blå 32A kontakten. Kobler alt på samme kurs men beholder CEE-stikket i tilfelle problemer.




Da har min Mainpine Controller 32A ankommet 1165 Oslo.
Prisen ble ca 1350,- levert på døren og inkludert mva.

Har sporet opp koblingsskjema på twitter:

http://pbs.twimg.com/media/BYi3-miCUAAD8Gq.png:large

Riktignok for J1772 kabel, men prinsippet er likt.

Satser på å sette den inn i en portabel boks med uttak for Salto kabelen slik at jeg alltid har med meg mulighet for inntil 32A 400V.

Boksen får en 32A jordfeilbryter. Elektronikken i Mainpine Controlleren sikres med 16A.
Og Mainpine Controlleren styrer til slutt en 40A kontaktor på utgangen.

Type 2 uttak fra evconnectors.com er ventet på døren til mandag. Denne er også estimert til 1350,- inkl mva.

Sammen med egnet boks, inntaksplugg, jordfeilbryter, ekstra sikring og kontaktor blir det ikke spesielt rimelig.

Til andre som skulle få ideer basert på dette, så husk at det må en autorisert installatør inn i bildet for å kunne få samsvarsskjema. Og uten samsvarsskjema er ikke løsningen godkjent for bruk i Norge.


Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

D.O

Noen som har link til nettbutikker/grosister som leverer type 2 stikk med aktuator?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.



Olav78

Spent på fortsettelsen av denne! Vurderer å bygge en slik selv. Skal få lagt inn tre-fas i garasjen om noen uker. Angrer på at jeg ikke bestilte dobbeltlader..
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

Balrog

Har du prøvd å faå lagt det til ordren? Jeg fikk "etterbestilt" Performance uten problemer..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

D.O

#56
Sitat fra: petersv på søndag 10. november 2013, klokken 20:46
Sitat fra: D.O på søndag 10. november 2013, klokken 20:04
Noen som har link til nettbutikker/grosister som leverer type 2 stikk med aktuator?

Kremt... http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10232.msg137402.html#msg137402
Tenkte på noen andre... Har lest tråden. Fant evconectors imens :) her var det litt bedre priser. Men skal sjekke om grosist fører mennekes. Har salto lader og de bruker disse, og ser ut som bra kvalitet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Newbee

Hvorfor må dette gjøres så komplisert, når Tesla en anbefaler eks. 1-fas 32A blå kontakt hjemme som gir 7,4 KW (37km pr time lading) med bilens medfølgende utstyr? Da snakker vi kun om en "uintelligent" kontakt, på 32A sikringer.

Er det fordi dere vil ha noe ennå kraftigere?

Vh.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

D.O

Sitat fra: Newbee på søndag 10. november 2013, klokken 22:44
Hvorfor må dette gjøres så komplisert, når Tesla en anbefaler eks. 1-fas 32A blå kontakt hjemme som gir 7,4 KW (37km pr time lading) med bilens medfølgende utstyr? Da snakker vi kun om en "uintelligent" kontakt, på 32A sikringer.

Er det fordi dere vil ha noe ennå kraftigere?

Vh.
Adapter er ikke mulig å få enda.
Type2 er en tryggere løsning, med aktuator som låser ladekabelen og ikke gir ut spenning før kabelen er tilkoplet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

NorwegianX

Sitat fra: Newbee på søndag 10. november 2013, klokken 22:44
Hvorfor må dette gjøres så komplisert, når Tesla en anbefaler eks. 1-fas 32A blå kontakt hjemme som gir 7,4 KW (37km pr time lading) med bilens medfølgende utstyr? Da snakker vi kun om en "uintelligent" kontakt, på 32A sikringer.

Er det fordi dere vil ha noe ennå kraftigere?

Vh.

Blå/rød adapter er lovet en eller annen gang i Q1.
Jeg ønsker friheten til å lade raskere enn 13A innen den tid.
I tillegg gir denne mulighet for 22kW hvis man har tilgang på 32A 400V.
Det gjør ikke tesla sin ladekladd, den er begrenset til 16A 400V.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA