Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE

Startet av BadaBing, fredag 08. november 2013, klokken 14:18

« forrige - neste »

Vind

Tror ikke det skal være problemer med at det ikke sitter fast.

Har sjekket litt med Seasucker, og for at man skal få rimeligere pris for frakt så må man opp i litt volum. Med så mange alternativer så anbefaler jeg at man bestiller direkte intill videre.  Ikke superbillig , men virker bra.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

1970SurfDude

Bestilt og mottatt i går. Skal brukes til brett, så satser på at det går greit [emoji41]

TorleifS

Hvordan er erfaringene med takstativet? Er vel noen som har brukt det en stund nå?
Er det godkjent med takstativ på i3?
Sort/hvit i3

1970SurfDude

SeaSucker fungerer veldig bra. Setter ikke merker, lett å ta av og på, så dette fungerer utmerket til mitt bruk. Antar jeg laster mellom 10-12 kg. Setter stativet ganske nærme endene hvor det er stivest. En kjenning fikk godkjent takststiv på Leaf hos biltilsynet. Hva som gjelder i3 aner jeg ikke, men det oppleves hvertfall som stabilt og trygt å kjøre med. Sitter som  støpt med vacum.

Vind

Sitat fra: TorleifS på onsdag 20. august 2014, klokken 16:33
Hvordan er erfaringene med takstativet? Er vel noen som har brukt det en stund nå?
Er det godkjent med takstativ på i3?
Godkjent - vel det står 0 kg i vognkortet, men har ikke opplevd å bli stoppet nei.

Har brukt mitt skistativ feste til noen andre lange gjenstander (da det ikke er skisesong akkurat nå), og det sitter svært godt.  Eneste problemet med SeaSucker er at det et svært lett å feste, men også raskt å løsne.  Så jeg ville nok ikke stå parkert med det på hvorsom helst.

1970SurfDude

Enig med deg ift risiko for tyveri. Da det er svært enkelt å ta av og på, legger jeg det ofte inne i bilen når jeg er ute med brettet.

GelpMan

Sitat fra: Olemann på torsdag 19. juni 2014, klokken 00:24

Noen som har kommet videre med løsninger for transport av sykkel ?

Mvh Ole
Thule har kommet med en ny bakmontert løsning, http://www.thule.com/en/do/products/carriers-and-racks/bike-carriers/rear-door-mounted-bike-carriers/thule-raceway-991-_-991000 se videoen, hvordan den passer på bakluka.

Da BMW i3 ikke står oppført i lista  til Thule (at den passer?), har Bilextra bestillt både 991 og 992 slik at jeg kan teste de på min bil. Det gjøres i morgen Torsdag 28.08.14.

Hvis dette passer tar en med hjem og tar noen bilder, legger de ut her ;) NB Raceway stativet er på tilbud denne uken (uke 35) 2199,- 2 sykler 2499,- (mener jeg han sa) 3 sykler

Håper det passer, men er bekymret med tanke på bakluka i glass, hvordan denne håndterer de spenningene den vil bli utsatt for.

Vind

Sitat fra: GelpMan på onsdag 27. august 2014, klokken 12:38
Håper det passer, men er bekymret med tanke på bakluka i glass, hvordan denne håndterer de spenningene den vil bli utsatt for.
Tror ikke du skal være bekymret for spenningene på glasset.  Har brukt samme løsning på min A2 i mange år (den tidligere modellen).  Den modellen du henviser til ser ut til å fordele trykket noe bedre også.

GelpMan

Det passer jo det..... Måtte tilpasse de to øverste "gripe armene" og flate de litt ut.

Men den blir spendt opp i bakvingen eller hva man skal kalle det, som tydelig får mye av presset. Hvordan er denne festet da??

Liker ikke tanken på at halve bakluka og tre sykler muligens kan deise i bakken.

Rapid

Hengerfeste til i3 på gang. Kun for sykkelstativ vel og merke...

www.torkliftcentral.com/ecohitch

Rapid

M535i

Sitat fra: Vind på mandag 19. mai 2014, klokken 09:21
Da har jeg endelig fått prøvd mitt nye takstativ fra SeaSucker (navner skjemmer ingen)

Litt merkelig å kjøre rundt på årets varmeste dag med ski på taket.  Litt vindsus i starten, men flyttet stativet 20 cm bakover, og da fungerte det helt flott.  Prøvde også montering på bakluken.  Det fungerer fint for langrennski - men er nok ikke så optimalt luftmotstandsmessig.  Det går fint med 4 par ski. 

Stativet festes på under ett minutt og demonteres enda raskere.  Det er ikke mulig å løsne det uten å gjøre det på riktig måte.  Det er imidlertid svært raskt å løsne det om man vet hvordan, så direkte tyverisikkert er det ikke.

Det er en liten pumpe på hvert feste som man fester stativet med.  Denne er også hvit om sugekoppen har løsnet.  Så det er anbefalt å ta en rask titt før man begynner å kjøre.  Det følger også med ett ekstra feste - så om en skulle bli ødelagt så kan man raskt bytte.  Hele konstruksjonen virker svært stabil. 

Sykkelstativet deres ser også veldig bra ut, langt bedre enn Thule's bagasjeroms løsning.

Det ble ikke direkte billig - med ett stativ bestillt fra USA + frakt, MVA og tollgebyr.  Jeg er derfor i dialog med SeaSucker om vi kan bestille ett større antall stativer.  Er du interessert - send meg en melding.

Ser ut som en veldig proff universal løsning! Siden det er sugekopper/vakum vil de kunne slipp litt hvis de står lenge på? Tenker da at man setter de på i varm garasje ca 10 c og så drar til hemsedal og - 20 c. Lufta blir da tynnere? og evt. bør man da pumpe på nytt for å få de til å sitte bedre? Siste spørsmål er når du da tar de av i - 20 c og bilen står uten får is/rim over natten.. får du da festet de lett dagen etter? Ellers vil jeg si at det så ut som en veldig cool og proff løsning som jeg vurderer å kjøpe:)

Vind

Sitat fra: thorum på tirsdag 16. desember 2014, klokken 09:45
Ser ut som en veldig proff universal løsning! Siden det er sugekopper/vakum vil de kunne slipp litt hvis de står lenge på? Tenker da at man setter de på i varm garasje ca 10 c og så drar til hemsedal og - 20 c. Lufta blir da tynnere? og evt. bør man da pumpe på nytt for å få de til å sitte bedre? Siste spørsmål er når du da tar de av i - 20 c og bilen står uten får is/rim over natten.. får du da festet de lett dagen etter? Ellers vil jeg si at det så ut som en veldig cool og proff løsning som jeg vurderer å kjøpe:)
Har ikke hatt det på over flere dager - men observerte at det er en veldig stor fordel at taket er rent og tørt.  Prøvde å feste på skittent tak - og det går ikke.  Vakse i kuldegrader er heller ikke lurt.

Man ser umiddelbart på sugekoppene om de må pumpes opp - ved at "pumpen" blir hvit.  Så jeg ville sjekket dette hver gang før jeg kjører.

Ble sist nå brukt til Juletre - så de fungerer fint

LMOR

Jeg fikk fint juletreet inn i bilen, men en søppelsekk over toppen som kom lengst inn over de nedslåtte setene. Brukte 1min på å få treet inn og like lenge på å få det ut, inkludert tiden det tar å legge ned/sette opp setene.
Synes generelt i3 rommer MYE!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA