Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE

Startet av BadaBing, fredag 08. november 2013, klokken 14:18

« forrige - neste »

snakkis

Sitat fra: Vind på mandag 19. mai 2014, klokken 09:21
Det ble ikke direkte billig - med ett stativ bestillt fra USA + frakt, MVA og tollgebyr.  Jeg er derfor i dialog med SeaSucker om vi kan bestille ett større antall stativer.  Er du interessert - send meg en melding.

Dette så interessant ut. Hva måtte du ut med?

Klykken

Dette ser jeg for meg at det blir merker i taket av.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på mandag 19. mai 2014, klokken 10:11
Nei det blir ikke det - det er myke gummi sugekopper.  Det er imidleretid viktig at det er rent når man setter det på.  De anbefaler faktisk en svakt fuktig klut, slik at det er litt fuktighet på taket når den festes.  Det blit ett merke etter sugekoppen, men denne tørkes lett bort.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Vind

Sitat fra: snakkis på mandag 19. mai 2014, klokken 09:47
Sitat fra: Vind på mandag 19. mai 2014, klokken 09:21
Det ble ikke direkte billig - med ett stativ bestillt fra USA + frakt, MVA og tollgebyr.  Jeg er derfor i dialog med SeaSucker om vi kan bestille ett større antall stativer.  Er du interessert - send meg en melding.

Dette så interessant ut. Hva måtte du ut med?
Stativet koster 320 $, så kommer frakt på litt over 100$ + norsk MVA og tollgebyr så nærmer prisen seg 3 600 kr.  Om man kjøper flere sammen kan man nok få ned både frakt og tollgebyr en god del.  Jeg vurderer å bestille sykkelstativet, og en annen i3 eier har allerede bestilt surfebrettholderen.  Det siste er jo mye mere riktig for årstiden.

Stativet passer foresten utmerket på mine andre biler, så sykkelholderen ser jeg for meg å bruke like mye på "diseldyret"

Klykken

Sitat fra: Vind på mandag 19. mai 2014, klokken 10:18
Sitat fra: Klykken på mandag 19. mai 2014, klokken 10:11
Nei det blir ikke det - det er myke gummi sugekopper.  Det er imidleretid viktig at det er rent når man setter det på.  De anbefaler faktisk en svakt fuktig klut, slik at det er litt fuktighet på taket når den festes.  Det blit ett merke etter sugekoppen, men denne tørkes lett bort.
Skeptisk! hehe :D Men, nå er jeg skeptisk til alt som berører lakken når det ikke er under vask.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på mandag 19. mai 2014, klokken 10:44
Skeptisk! hehe :D Men, nå er jeg skeptisk til alt som berører lakken når det ikke er under vask.
Som jeg sa i "testen" prøvde jeg også på bakruten, midt på helt oppe og helt nede ved fangeren.  Fungerer ikke med slalomski pga bindingene, men langrennski gikk fint.  Der er jo sugekoppen kun mot glass.  Noe høyere luftmotstand er det jo.  Skal legge ut et bilde av det senere.

svingen

Det her ser jo veldig bra ut! :)
Men hvordan tror man det her er på vinteren i -15?
ser får meg att det kanskje ikke er så sikkert da? plastik i - mister ofte litt av "kvaliteten" eller hva man skal si.

Rart ikke BMW har kommet med noen hengerfeste ording.
jeg har selv en Trilling og valgte og kjøpe sykkelfeste (er uten kule men kan montere det på selv tror jeg til min,ferdig montert får 4200 kr (får det i morgen)
den løsningen her er jo veldig kjekt hvis man av og til skal ha med seg noe,men henting/levering i skole/barnehage hver dag ser jeg får meg kan bli litt mere styr da man fort kanskje glemmer og sjekke det her.

Du får holde oss opptatert hvordan det blir med pris/bestiling mulig jeg og ønsker og kjøpe,ser jo veldig fint ut til ski som ikke er så tunge og ikke brukes så ofte.

Skal
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

pberg

BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

snippet

Jeg bestilte et stativ for brett fra SeaSuckers. Her er hvordan det ser ut med last
BMW i3 - Bergen

1970SurfDude

Interessant. Dette er en løsning som jeg også kunne tenkt meg. Det eneste jeg lurer på er hvorfor det er satt 0 kg på taket. Kan det være et reelt problem for bilen / medtraffikanter evt ved en kontroll?

Olemann

En ting er jo ved kontroll, noe annet ved en ev. ulykke der lasten på taket får konsekvenser for person/kjøretøy.....høres ut som en meget ubehagelig situasjon både mht. straffe-ansvar og regress.

Mvh Ole

Sitat fra: 1970SurfDude på fredag 30. mai 2014, klokken 15:55
Interessant. Dette er en løsning som jeg også kunne tenkt meg. Det eneste jeg lurer på er hvorfor det er satt 0 kg på taket. Kan det være et reelt problem for bilen / medtraffikanter evt ved en kontroll?

Vind

Sitat fra: svingen på tirsdag 20. mai 2014, klokken 12:22
Det her ser jo veldig bra ut! :)
Men hvordan tror man det her er på vinteren i -15?
ser får meg att det kanskje ikke er så sikkert da? plastik i - mister ofte litt av "kvaliteten" eller hva man skal si.
I følge produsenten er det ikke noe problem, men får se, jeg går mye på ski om vinteren, Slo ned ett sete i vinter og la langrennski - men det fungerer ikke så bra med alpinski eller daglig bruk.

I følge Seasucker er det mye i bruk i US om vinteren - og der er det også kaldt.  Det er veldig tykk gummi, og alt virker veldig solid.

snippet

Jeg for min del kan i hvert fall si at det fungerer veldig godt om sommeren. Jeg kjørte rundt med to brett og annet utstyr på taket hele helgen uten at noe skjedde. Bilen stod ute i solsteik og "nattefrost" her i Bergen. Veldig fornøyd så langt. Effektmessig koster det nok noe å ha så mye på taket, men ikke så mye at det gir noen praktiske problemer for meg. Jeg kjører 9 mil for å seile og regner med jeg kan gjøre det hele året uten problemer.
BMW i3 - Bergen

Olemann

Noen som har kommet videre med løsninger for transport av sykkel ?

Mvh Ole

snippet

BMW i3 - Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA