Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE

Startet av P85D+, fredag 08. november 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

P85D+

(Fant ikke noen tråd å legge denne inn på, derav ny)

Opplever i over 80% av tilfellene at når jeg setter bilen på lading så "teller" den ikke opp A men står på 0. Grønne lys lyser som de skal.

Hvis jeg tar ut Schuko kontakten og setter den inn igjen (ladekontakt i bil står i) så starter ladingen riktig.

Erfaringer?
P85D og 85D

Cirion

Min er noen ganger sånn, men jeg har begynt å bruke den røde reset knappen på "klumpen". Dette skjer kun når jeg har den plugget inn kontinuerlig. Har begynt å kjøre fra laderen siden jeg har sluttet å lade ute. Bruker Type2 kabelen eller SuperCharger om jeg skal langt.

Er først når jeg skal utenfor Type2 og SC at shuco laderen må med.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Talvern

Hei.

Opplever det samme hos meg, men kun i 50% av tilfellene.

Står alltid å ser at den har startet å lade, og ikke bare står. "Starting charging".
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Havebigfun

Fra å starte alltid i starten erjeg også på en feilrate på ca 50% nå- det er vel UMC- problemer som må løses før vi får de andre adaptere...

Balrog

Om lading er kritisk ("til i morgen") sjekk jevnlig på Tesla-appen. 2-3 ganger har jeg opplevd at den faktisk ikke lader, og fått "Leaf-følelsen" på tur, AKA Rekkeviddeangst.
Du ser også på UMCen om den lader (hvis bilen er synlig innefra).
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

OleJA

Etter at dette har fungert problemfritt i over en måned, så opplevde jeg akkurat det samme for et par dager siden.  :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Talvern

Klarer dere å åpne ladeporten ved å trykke på ladekabelen???

Dette funker ikke hos meg, må via app / infopanel i bilen.
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Havebigfun

Sitat fra: Talvern på fredag 01. november 2013, klokken 18:01
Klarer dere å åpne ladeporten ved å trykke på ladekabelen???
Stort sett ja- noen ganger hører jeg et klikk uten at porten åpner- venter da litt og trykker en gang til på UMC-knappen- da åpner den :o

P85D+

Sitat fra: Talvern på fredag 01. november 2013, klokken 18:01
Klarer dere å åpne ladeporten ved å trykke på ladekabelen???

Dette funker ikke hos meg, må via app / infopanel i bilen.

Ja, alltid.
P85D og 85D

Harlex

Ingen problemer verken hjemme eller på jobb.... Teller opp til 13A og lader greit... Testet lading på 60A hin dagen... Funker som faen... :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Øyvind.h

Etter to måneder eierskap har jeg opplevd problemer med lading en gang. Dvs at landingen ikke startet.

Videre opplever jeg at jeg får charge cable error om jeg låser opp bilen med nøkkelen. Tesla mener jeg må snu støpselet for å bli kvitt meldingen, men mitt inntrykk er at feilen oppstår fordi bilen låser opp ladekabel-låsen.  Har ikke tatt meg bryet med å bytte om på lederne i stikket foreløpig (er stikk med deksel, så støpselet kan ikke snus).

Umc'en døde på mandag. Fikk meg ny ved å stikke innom på Alnabru på torsdag. Den nye fungerer greit, men ikke like rå på å åpne ladeporten! Har måttet trykke flere ganger ved et par anledninger, men litt for tidlig å konkludere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Sitat fra: Talvern på fredag 01. november 2013, klokken 18:01
Klarer dere å åpne ladeporten ved å trykke på ladekabelen???

Dette funker ikke hos meg, må via app / infopanel i bilen.
Knappen fungerer kun når bilen er låst opp. Har du techpakken kan du vente til dørhåndtakene er ute, så virker den.
Eller så er det enklest å bare dobbeltklikke på fob'en for å løse ut, funker uansett om du bruker UMC, SC eller Type2 kabel.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

fredag

Sitat fra: TeslaSignature på fredag 01. november 2013, klokken 14:02
(Fant ikke noen tråd å legge denne inn på, derav ny)

Opplever i over 80% av tilfellene at når jeg setter bilen på lading så "teller" den ikke opp A men står på 0. Grønne lys lyser som de skal.

Hvis jeg tar ut Schuko kontakten og setter den inn igjen (ladekontakt i bil står i) så starter ladingen riktig.

Erfaringer?

Har en dobbeltkontakt ute, og opplever stadig at den ikke vil lade på en av kontaktene, men funker greit på den andre. Tilfeldig hvilken av de to som funker til enhver tid. (Har IT-nett.)

Teslaen virker mye mer kresen på strømmen enn i-Mieven, som spiser alt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

PeGe

Sitat fra: Talvern på fredag 01. november 2013, klokken 18:01
Klarer dere å åpne ladeporten ved å trykke på ladekabelen???

Dette funker ikke hos meg, må via app / infopanel i bilen.

Jeg trodde også jeg hadde dette problemet helt til at jeg fant ut at knappen på UMCen ikke hadde "løsnet" helt. Litt som gamle modellfly hvor plastdelene henger i en ramme. Nå går knappen lenger ned og jeg får åpnet ladeporten med å trykke knappen.

Det som derimot skjedde i går var at bilen plutselig ikke lader lenger selv om det begynner å blinke grønt når jeg setter inn UMC. Det står på Visible Tesla at den er koblet til med 234V og 13 Amps, men charge rate er 0. Har vært problemfritt den første uken... rart.
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

andvib

Siden august har jeg aldri hatt problemer med schukolading hjemme, men ladet kanskje 4-5 andre steder med schuko, og på to av de har det vært trøblete å få den til å starte lading. Alltid samme UMC. Tror dette henger sammen med den særnorske (og albanske?) lokale jordingen som jeg ikke kan noe om men som elektrikere og andre skjønner litt av. Så frem til Tesla klarer å håndtere den særnorske jordingen litt bedre blir det da litt flaks/uflaks om du har bra jord hjemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA