Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: LED Tåkelys

Startet av 2new, fredag 08. november 2013, klokken 12:10

« forrige - neste »

2new

Høsten er her og snart vil saltingen av veiene starte, hvis den ikke har startet allerede enkelte steder. Med snø, slaps og saltsluss, blir veldig dumt å måtte stoppe for å vaske av frontlyktene på Model S i tide og utide. Og hvem vil vel egentlig tørke av frontlyktene, med fare for at det blir riper i lykteglassene.

Er det noen som har tenkt på å ettermontere lyktespylere på Model S ? Er det mulig å ettermontere lyktespylere? Har Tesla uttalt seg om denne mangelen ?
--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

jkirkebo

Sitat fra: 2new på fredag 01. november 2013, klokken 11:24
Høsten er her og snart vil saltingen av veiene starte, hvis den ikke har startet allerede enkelte steder. Med snø, slaps og saltsluss, blir veldig dumt å måtte stoppe for å vaske av frontlyktene på Model S i tide og utide. Og hvem vil vel egentlig tørke av frontlyktene, med fare for at det blir riper i lykteglassene.

Er det noen som har tenkt på å ettermontere lyktespylere på Model S ? Er det mulig å ettermontere lyktespylere? Har Tesla uttalt seg om denne mangelen ?

Lyktespylere er etter min mening noe av det mest bortkastete man kan ha på en bil. Virkningen på lyktene er minimal, mens forbruket av spylervæske går i taket. Hadde det enda vært lykte_viskere_ så, men det er det ingen som har lengre.

Har lyktespylere på Touranen, men vi har uansett måttet stoppe og tørke av lyktene. Når det har satt seg et hardt lag med dritt som har tørket i varmen fra pærene hjelper spyling nada. Noen servietter i bilen fikser derimot saken glatt. Vurderte å koble ut spylerne på Touranen men kom aldri så langt.

Så personlig er jeg glad de mangler på TMS.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. november 2013, klokken 13:11
Har lyktespylere på Touranen, men vi har uansett måttet stoppe og tørke av lyktene. Når det har satt seg et hardt lag med dritt som har tørket i varmen fra pærene hjelper spyling nada. Noen servietter i bilen fikser derimot saken glatt. Vurderte å koble ut spylerne på Touranen men kom aldri så langt.

Som jkirkebo skriver er lyktespylere egentlig bare et unødvendig onde. Du ser "ikke en dritt" til slutt uansett.

tk74

Sitat fra: laumb på fredag 01. november 2013, klokken 13:36

Som jkirkebo skriver er lyktespylere egentlig bare et unødvendig onde. Du ser "ikke en dritt" til slutt uansett.

+2
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

shb

+1 Eneste positive er at de fukter glasset slik at en lattere kan tørke av. Men det sløser noe fryktelig med spylerveske. Synes det er bedre uten jeg også.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Cirion

Eneste som funker er en liten spruteflaske med spylerveske og mikrofiber klut. Gidder sånt bare på langtur, bilen spyles regelmessig før den parkeres i varm garasje.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

Eller ser ""bare en dritt" :P

Zneip

Sitat fra: tk74 på fredag 01. november 2013, klokken 13:50

+2

+3
Nord Trøndelag | X90D

Øyvind.h

Jøss - jeg er visst en av få som savner lyktespylere :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sn0le

Har lyktespylere på min nåværende bil. Er bare til irritasjon.
Må uansett innom bensinstasjon titt og ofte og vaske lyktene.
Bruker den svamp/svaber-greia som man bruker til frontruta.
Det hjelper litt med lyktespylere, men det går med forferdelig mye spylevæske.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

a72

Må være dårlige lyktespylere dere har på bilen deres.  Opplever at de har fungerert helt strålende på bilen min og kunne aldri tenkt meg å være foruten.

I tillegg kan man jo ha sterkere lys på bilen når man har lyktespylere. Tesla har jo satt inn svake lys på Europa biler for å unngå lyktespylerkravet. (Lysene lyser veldig smalt, lite gunstig på mørke vinterveier...)

janmb

Høres ut som oppgradering av effekten på lyktene er en god ide uansett, lyktespylere eller ei.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Hentet bil onsdag, og ble også skuffet over lysene. Kommer dog fra en bil med 35W bi-xenon med H7 lykter som hjelper til ved fjernlys. Lyskjeglen er veldig smal - om man skulle gjort den bredere med eksisterende lykter ville den kanskje ikke rukket langt nok. Kunne nok vurdert å oppgradere til 35W, men det vil nok ikke gi annet lysbilde.

valvolainen

Har idag en bil uten lyktespylere.
Her kan jeg kjøre noen få dager til/fra jobb (30-40 mil) før jeg ikke ser noenting på vinteren når jeg kommer inn på en gate uten gatelys. Fast kost hver mandag er vask av lykter og fylling av diesel.
Min gamle volvo v50 med lyktespylere, uten viskere, hadde strøkent lys til enhver tid, aldri behov for å vaske av lyktene.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

dkw_junior

Det enkleste (og mest skånsomme) når det er snø på bakken er å ta en neve med snø og vaske lykteglassene med det. Blir helt reine, samtidig ingen oppriping av glassene. Har gjort dette i årevis og klarer meg utmerket uten spylere.MEN...det må være snø tilgjengelig da... ::)
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA