Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE

Startet av DeadLock, fredag 08. november 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

DeadLock

Inne på Ålgårds Auto står det en maskert e-NV200 på lading.

Fikk ikke lagt opp bildet, men kanskje like greit.  De var tatt gjennom vinduet.

Fra i dag klokken 0900 er det mulig å komme og titte og ta på bilen sa en selger.

Jeg har ikke mulighet, men kanskje noen andre har?

Bilen er en varebilutgave som ser svært spartansk ut.

Dårlige mobilbilder her.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Ove H.

Lurer på når den kommer, og om den kommer som 5 og 7 seter samtidig som varebilutgaven.
Kia soul

valvolainen

Veldig spennende med denne som familliebil.
Er det kjent hva slags batteripakke den blir utstyrt med?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

jkirkebo

Sitat fra: MinTesla på søndag 03. november 2013, klokken 23:18
Fantastisk smart bil.

Men dessverre totalt utdatert sikkerhetsmessig. 3 stjerner i Euro NCAP er bortimot bunnplassering i disse dager.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DeadLock

Hei.

Jeg tittet gjennom en PowerPoint-slide-presentasjon som var på en pc.

Følgende specs:

• Batteripakke samme som Leaf
  • Motor / drivpakke samme som Leaf
  • Karosseriet er litt bredere enn NV200, og litt lengre pga "aerodynamisk tilpasning".
  • Leveres i tre utgaver, hvor den kjipeste ikke har den nye varmepumpeløsningen eller klimaanlegg

Prisene starter på rett rundt 160k.

Lansering i Januar eller Februar 2014 sa spanjolene som hadde kjørt bilen opp.

Det kommer en Evalia også, men den stod det lite om, annet enn at den var spekket opp med fullt utstyr over toppmodellen av e-NV200 + litt annet ustyr som er spesifikt for Evalia.

Jeg fikk prøvekjørt den på lørdag, og den var mye bedre å kjøre enn vanlig NV200 med Dieselmotor.
Bra bunndrag, smidig på styringen og bra dynamikk på brems/regen.

Var endel støy da det ikke var noe støyisolering i bilen. (Prototype direkte fra Japan)

Fant ikke chassis-nummer eller OBD-II-port.

Mvh,
Thomas

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Ove H.

Kia soul

Electra

Pris på toppspekket 7-seter er av interesse :)

Trenger en grunn til å bytte ut Diesel Sharanen ;) (Høres ut som ei fiskeskøyte etter å ha sust rund i Teknaen i noen uker :))

knuterik

Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. november 2013, klokken 00:34
Sitat fra: MinTesla på søndag 03. november 2013, klokken 23:18
Fantastisk smart bil.

Men dessverre totalt utdatert sikkerhetsmessig. 3 stjerner i Euro NCAP er bortimot bunnplassering i disse dager.

Har du kilden for den informasjonen?
Jeg finner nemlig bare at NV200 er testet (med 3 stjerner som du sier) når jeg Googler dette.

e-NV200 blir ikke nødvendigvis lik NV200 mtp sikkerhet, så derfor hadde det vært interressant å vite nærmere.

leaf-newbe

nå er euro cap betingelsene skjerpet veldig inn i år så strengt tatt en 5 er i fjor blir nok kun en 4 i år.
etter det jeg har forstått så må bilen ha auto brems for å kunne få 5.
så det vil nok si at leafen ikke ville fått mer en 4 om den hadde blitt testet i år.
så da skal en ikke se bort fra at den kunne fått en 4 er i fjor
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

sven erik

noen som har hørt noe mer om dene og når den kommer ?

Elmo

Nissans informasjonssjef stiller i Budstikka idag med e-NV200 så det bør vel bli snart (to Tesla uker kanskje) ;D
http://www.budstikka.no/nytte/motor/sjekk-disse-bilnyhetene-1.8366406
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

basar

Sitat fra: leaf-newbe på mandag 24. mars 2014, klokken 22:41
nå er euro cap betingelsene skjerpet veldig inn i år så strengt tatt en 5 er i fjor blir nok kun en 4 i år.
etter det jeg har forstått så må bilen ha auto brems for å kunne få 5.
så det vil nok si at leafen ikke ville fått mer en 4 om den hadde blitt testet i år.
så da skal en ikke se bort fra at den kunne fått en 4 er i fjor

Problemet er at det var i fjor den ble testet. Så i forhold til dagens er det vel en svak treer.

Ronny

"Bensinutgaven NV200 fikk hard medfart i EuroNCAPs sikkerhetstest, og oppnådde bare tre stjerner. Det betyr at norske veimyndigheter i utgangspunktet ikke anbefaler noen å kjøpe bilen.

Dette uroer ikke Bakkum som sier at den elektriske varianten er forsterket på mange punkter, og i tillegg vil bli testet som elbil av EuroNCAP før den settes i salg."
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA