Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dokumentasjon til Buddy

Startet av Stormfull, fredag 08. november 2013, klokken 09:42

« forrige - neste »

Stormfull

Da etter mye frem og tilbake har jeg endelig kjøpt og hentet min første elbil  :D
Avgjørelsen falt på en Think 2000 mod med nye batterier og byttet bremser + div. Hentet den i dag fra Ski og kjørte den til Drammen og var spent på om jeg nådde frem. Drøbak tunnelen er drøy men med god lading nedover var Think klar for oppover og ble veldig positivt overrasket. Vel fartsbot ble det akkurat ikke men holdt ca 60 opp bakken og hadde faktisk 25% igjen av batteriene etter ankommet Drammen :)
Gleder meg til å ta den i daglig bruk i byen og frm og tilbake fra jobb.
Er det noen som kan gi meg noen tips hvordan jeg bevarer dette "tyttebæret" på best mulig måte så takker jeg for tips.
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

#2
Det ligger talløse tråder om dette her på forumet om du søker litt. Og så er det mye bra info å finne her: http://www.elbil.no/wiki/Think

Ellers er den Classiske Think'en en genistrek av en bil. Rimelig ( omsider) bulkefri feit plastik som ikke trenger vask, nesten rustfritt galvanisert karrosseri, verdens beste varmeapparat, og omtrent bombesikker teknikk, men desverre feilprogramert batteristyring som gjør at brukeren selv må bruke hode og batteriovervåkning for å unngå batterihavari.

Det aller første du MÅ gjøre nå er å sjekke sist bilen hadde vannservice. Er det mer enn 2500 km skal du ikke kjøre en meter før dette er ordnet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Kjøpt på Ski og med mange nye deler. Kan hende den kommer herfra ?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44571225
Og da har de sikkert fylt vann før levering, mer viktig er vel hvilke intervall han har fått beskjed om. Reacc er dygtige på Think og batterier så dette er sikkert en god bil
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Stormfull

Ja den er kjøpt på Reacc og ja den har hatt full service. Hyggelig å gjøre en handel der:)
Da er det liksom mer betryggende og kommer også til å bruke dem når tiden er inne for service også.
Den skal inn nå etter 100 mil da batteriene skal sjekkes deretter 300 mil etter hva jeg forstod
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

hei dere. Etter en ukes bruk og det begynner å bli kaldt så er bruken av varmeapparatet mer i bruk. Sliter litt med å holde dugg unna? Har noen bra tips på bruken uten å ha full blås på anlegget da jeg tror det trekker litt ekstra strøm :D
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

elektrolux

Har lagt ut trikset her et sted, men du bruker de 4 dysene på dasj bordet mot rutene, og sender luft mot beina og fjeset.

Bruk gjerne varmekablene i vinduet framme og bak, og varmen såvidt på og viften på 2 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

Takker men hvor skrur man på varmen foran hvis du mente ruta?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

cra

Varmetrådene i ruta skrus på med en av bryterne øverst på midtkonsollet. Dersom det er dogg på ruta skal du se ganske snart når du har skrudd dem på at dogget begynner å forsvinne.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stormfull

okey dette skal testes. Trekker dette mye strøm?
En ting til. Hva er prisen på en slik vedlikeholdslading som skal taes hver 3000?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

torle

Sitat fra: Stormfull på torsdag 07. november 2013, klokken 19:27
okey dette skal testes. Trekker dette mye strøm?
En ting til. Hva er prisen på en slik vedlikeholdslading som skal taes hver 3000?

Dette er debatert i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2081.0.html
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Stormfull

Hei dere:) Da er vinteren her og er litt spent på min nyinnkjøpte Think. Er det noen her inne som har noen tips på hva som er lurt å gjøre på bilen før disse -15 slår til? Har til nå ingen problemer utenom at døra fryser litt i låsen og ser at kjørelengden er redusert noe som var forventet.
Ellers fungerer bilen helt topp og kjører nesten ikke min Audi lenger. Får bare håpe min kone holder seg unna he he
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

elektrolux

Sitat fra: Stormfull på søndag 24. november 2013, klokken 10:45
Er det noen her inne som har noen tips på hva som er lurt å gjøre på bilen før disse -15 slår til?

Åpne serviceluka under førerstolen og skru på lyset med tenning av. Mål spenning på 12V uttaket under girvelgeren mens lyset står på etter 1/2 t og etter 1 time. Skal ikke falle under 10,5V etter 1 time. Monter tilbake Testen er mest realistisk om den tas like etter en kjøretur eller en fullading. Monter tilbake serviceluka og lad gjerne opp 12V med en intelligent lader. ( Biltema / Ctek / eller aller best Sønnak )

Denne testen belaster 12V batteriet med ca 10 Ahr noe det minst bør klare om det er klart for vinteren. Bytt ut et dårlig batteri nå, og før du må gjøre det mens det snør, og etter å ha betalt for en dyr taxi tur.

Og lad så ofte som mulig, men kun før ny kjøretur, og ikke kjør under 20%, eller med maks effekt. Det betyr maks 60-70 km/t opp bakker
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

Takk elektrolux. Er det bare å lade selv om man har igjen 40% på batteriene eller må man vente til de er nede på 20%? Har hørt at de skal kjøres ned til 20% før man skal lade. Stemmer dette?
Sorry må bare spørre dere eksperter ;)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

elektrolux

Lad akkurat når du vil, men unngå at bilen blir stående fulladet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA