Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av MinTesla, fredag 08. november 2013, klokken 09:11

« forrige - neste »

MinTesla

Hvilke løsning har dere fått forklart hertil?
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Blip

Det finnes ingen løsning. Bare masse spekulasjoner og forslag i tillegg til den vanlige hypen om at El-on fikser alt ;-)

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

KrW

I denne videoen forteller Elon Musk: "we do have a solution for skis for the Model X" ved 3:16. Blir spennende å se hva de kommer opp med. Kun takstativ eller skiboks. Virker som bilen vil ha så mye plass både foran og bak at det minsker behovet for oppbevaringsplass i en skiboks foruten for lange gjenstander. Vi har to barn, så om vi kjøper en Model X så vil vi kunne legge ned setet i midten for lagring av ski, brett og lignende. Men skiboks hadde vært kjekt.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øyvind.h

Som nevnt i en annen tråd er jo ett alternativ at en av bakdørene deaktiveres slik at man kan ha takstativ på halve taket? Ikke perfekt, men jeg tror det kan fungere greit for min del.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

espen1976

Hvis jeg skulle vurdere en model x er det nesten helt nødvendig at den kan ha en skiboks på taket. Skiboksen brukes til alt mulig på tur. På vedlagt bilde er boksen fullstappet med poser med klær, snøbelagte skistøvler, sko, kjeledresser, hjelmer og alt mulig. Utrolig praktisk med skiboks for å stasje vekk alt dette. sammenlignes med å ha en egen vaskeromsinngang hjemme som kan brukes av ungene. En "innendørs" skipose etc blir nødløsninger i mine øyne. håper de kommer med skikkelig skiboksløsning...

sigurdi

Husk at X blir ganske mye høyere en model S, dermed så er frunk mye dypere og du får mye mer oppbevaring i dette rommet.
Det samme gjelder helt bak, det er mye mer dybde i bagasjerommet en å S.

En skiboks på en suv er ikke like praktisk som en sportscupe, siden bilen er vesentlig høyere og gjør det mer knotet å hente eller putte ting i skiboksen.

Jeg håper på en lagringS løsning under setene, det er nevnt at det er plass mellom batteripakken og setene, som eventuelt kan brukes til å lagre ski, eller da andre ting.

På en mindre bil er det praktisk med skiboks, på en høy bil er det mer upraktisk pga tilkomst.

Jeg vil tro det også kommer smarte aero dynamiske tilhengere av typen skiboks, som en kan henge bak om en er 7 personer med full opp pakkning. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

akseln

Er enig med Espen1976. Etter Elons foredrag i Oslo, mistet jeg helt troen på at TMX kommer med en levelig løsning for norske ski-hytte-behov. Han var bestemt på dørene og snakket om en løsning under setene eller mellom bakdørene på taket.

Vi har behov for å ha opp mot 15 par ski (langrenn/slalom) og da er jeg helt avhengig av å ha en skiboks. Enig i at jo høyere bilen er jo mindre praktisk blir boksen. Jeg har en liten gardintrapp hjemme og på hytta som brukes til å fylle og tømme boksen. Har en Viano 4x4 som vel er noe av det høyeste som finnes...

Jeg endte opp med å avbestille TMX og bestille TMS i stedet for. Ved avbestilling fikk jeg beskjed om at designet ikke var spikret...., men jeg avbestilte likevel.

Trond Arve

Uavhengig av hva Tesla finner på kan en få med inntil 6 par på hengerfestet.

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

sigurdi

Lobster Trailer er også et alternativ dersom ikke skiene er lengre en 2.5 meter. (Største modellen)

http://www.lobster-trailers.com/produkt/

Blir spennende å se på tester om hvor mye en slik tilhenger bruker av energi sammenlignet med en standard.

Kommer nok mye mer aerodynamiske skibokser på hjul etter vert
Horten

espen1976

Sitat fra: sigurdi på onsdag 09. april 2014, klokken 23:54
Lobster Trailer er også et alternativ dersom ikke skiene er lengre en 2.5 meter. (Største modellen)

http://www.lobster-trailers.com/produkt/

Blir spennende å se på tester om hvor mye en slik tilhenger bruker av energi sammenlignet med en standard.

Kommer nok mye mer aerodynamiske skibokser på hjul etter vert

Har sett for meg en slik henger til Model X med egen batteripakke under, som kobles til bilen med en type2 kabel hun-hann, slik at tilhengeren også forer bilen med ekstra strøm. Kunne vært feks en 60Kw pakke under den der. Blir dessverre en dyr henger, men hadde vært artig.

sigurdi

Har sett prototype med agregat og tank. :-)
Men med tettheten av SC nå i Europa og ikke minst Norge kommer det sikkert leiemulighet dersom en skal til Finnmark, Nord Sverige eller Finland.
Øst Europa hadde er det billigere å ta fly og leie bil. :-)
Horten

sigurdi

Har sett prototype med agregat og tank. :-)
Men med tettheten av SC nå i Europa og ikke minst Norge kommer det sikkert leiemulighet dersom en skal til Finnmark, Nord Sverige eller Finland.
Øst Europa hadde er det billigere å ta fly og leie bil. :-)
Horten

Luring

Eg har bestillit denne til X'en og skal ha skiboks oppå den:

Slår da kjapt eit par-tre fluger i ein smekk!

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA