Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Hoppetussa, torsdag 07. november 2013, klokken 23:00

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Hoppetussa på torsdag 31. oktober 2013, klokken 14:44
Det er to ladeplasser på hele Tveita - og forøvrig et hav av vanlige gratis (og ledige) parkeringsplasser på senteret.. Er dette nødvendig? bilen ladet ikke engang..

vær litt snill med oss som trenger lading da, please

hei og hopp   :-[
Tror jeg så han poste på TOCN på Facebook, så han er sikkert mottakelig for innspill ift parkerings-høflighet og parkering når man ikke trenger strøm.

Jeg klarer ikke å få meg til å parkere på elbilplasser om jeg ikke trenger strøm. Opplever det som pinlig og egoistisk, men det er ikke sikkert folk tenker over det før de selv har vært i beit en gang :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: shb på torsdag 14. november 2013, klokken 15:09
Skulle lade på Flesland flyplass for 1 mnd siden. Det gikk ikke der sto også en svart Tesla uten å lade.
Sånn er det på Gardermoen også. Ladeplassene er alt for beleilig plassert, rett ved inngangsdøra :( Teslaer på rekke og rad som ikke lader. Pinlig pinlig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

NTesla

Kan rapportere om samme situasjon på Sola flyplass, Stavanger. Elbil-plassene er plassert nærmest terminalen og for å kjøre til flyplassen trenger du knapt mer enn 1kWh, så da blir resultatet en lang rekke med Teslaer uten ledning.

ebbrey

Dårlig skikk å parkere på ladeplass uten å lade.. Her kommer vel det store batteriet til MS litt dårlig ut siden vi sjeldent trenger smålading på butikken o.l
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

eledille

Lurer på hvorfor man ikke setter opp skilt om ladeplikt. Hvis man først skal benytte seg av en elbilplass så kan man i det minste gidde å finne frem kabelen.

Det er selvsagt irriterende å se en Tesla slik, men det er faktisk ganske mange Leaf og trillinger som ikke gidder å plugge inn heller. Utrolig irriterende.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

valvolainen

Ladeplikt og litt mer bortkomne parkplasser!!
Det hjelper ikke å ha de beste parkeringsplassene, da er de alltid de mest utsatte.
Synes allegorien med HC plasser og biler med akkutt ladebehov matcher ganske godt.
Begge grupper får de festeste parkeringsplassene, kun HC har faktisk behov for gode plasser!

Hadde elbilplassene lagt mer ukurant til enn vanlige plasser, ja så hadde jammen med folk med ladebehov fått stå der i fred også. Vi MÅ ikke ha plasser på første rad selv om man har elbil.
Ellers så tiltredes også det som nevnes lenger oppe i tråden, parkering kun for ladende biler!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cirion

Ikke nok med en råtten parkering, men bilen er jo full av skit! Den trenger en vask snarest!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

edyrli

Jeg ser dette går igjen over alt. Var innom et parkeringshus i Sandnes på kvelden. Parkeringshuset var nesten tomt. Flere hundre ledige plasser. Allikevel stod det en Leaf på en av de to ladeplassene som var her UTEN å lade. Dette var heller ikke nærmest inngangen.
Kan det være at folk tror de MÅ parkere på elbil plasser for å kunne parkere gratis?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Mr.Zero

Sitat fra: laumb på torsdag 14. november 2013, klokken 15:20
Bare for å si det sånn - hvis jeg skulle parkert der, og bilen måtte "stikke ut" halvannen-to meter fordi plassen er såpass kort, så hadde jeg også parkert sånn.

Vil heller oppfordre alle til å parkere sånn når plassen er knøttliten - så må nok eier sette på et par ekstra streker.

Ja da gjør du deg populær, gitt!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Leaf_2014

Syklet Karenlyst Alle her om dagen, og to av tre Teslaer var grovt feilparkert. Den nye klysebilen?
Leaf 2014

i_expect

Jeg har også tenkt at folk er helt idioter som parkerer på ladeplasser uten å lade (selv om det er lov). Synes for såvidt fortsatt at det er idioti.

Jeg har skjønt det i det siste at folk faktisk ikke har satt seg inn i parkeringsreglene. En her om dagen trodde at du kunne stå maks tre timer gratis med elbil uansett. En annen lurte på hvordan han kunne komme seg inn på den (gratis) parkeringsplassen når det var bom inn i parkeringshuset han hadde sett (Europark privat parkering...). En tredje mente bestemt at han måtte stå på elbilplasser for å ha gratis parkering. Måtte gå flere runder for å overbevise han om at han ikke fikk ilagt gebyr for å stå andre steder...

Har derfor funnet ut at en informativ lapp er eneste løsningen. For det er faktisk ikke slik i alle byer (iallefall ikke der jeg er) at om det er opptatt med fossilbiler eller biler som ikke lader så kan jeg bare kjøre til neste ladeplass noen kvartaler bortenfor for den finnes faktisk ikke...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Thomas Parsli

Sitat fra: Skjervesbu på fredag 15. november 2013, klokken 07:59
Syklet Karenlyst Alle her om dagen, og to av tre Teslaer var grovt feilparkert. Den nye klysebilen?

Sannsynligheten for at en som kjører Audi eller BMW kjøper en Model S er nok litt større enn at han kjøper en Leaf eller trilling :)
Når det er sagt synes jeg alle Model S som kjører E18 om morgenen oppfører seg eksemplarisk.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

larsleik

Sitat fra: laumb på torsdag 14. november 2013, klokken 15:20
Bare for å si det sånn - hvis jeg skulle parkert der, og bilen måtte "stikke ut" halvannen-to meter fordi plassen er såpass kort, så hadde jeg også parkert sånn.

Vil heller oppfordre alle til å parkere sånn når plassen er knøttliten - så må nok eier sette på et par ekstra streker.
LIKE

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Knotten

Ehhh - hvorfor er nummerskiltet sladdet?? :P

Kan du bli stilt strafferettslig til ansvar om du gjengir foto av en bil uten sladd, tro, det er jo veeeldig fristende?? :o
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

janmb

Det ser ikke ut som det er markert to plasser der. Da er parkeringen helt grei.

I tilfeller der det er plass til 1.9 biler er det bedre å parkere slik som vist her - så man unngår at en eller annen tror 1.9=2.1
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA