Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Føler meg stemplet....

Startet av erot, torsdag 07. november 2013, klokken 12:52

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: MinTesla på tirsdag 26. november 2013, klokken 01:52
Mark Levinson ønsker jeg i min Tesla.

Må man strippe en LS 600 da?

Jeg ser ikke helt poenget. 80% av lydkvaliteten kommer fra god planlegging, montering og riktig justering. Merket man benytter har minimalt å si så lenge det er noe av OK kvalitet.

Grunnen til at mange er så opptatt av "merkenavn" på HiFi er at denne bransjen har i lang tid klart å hype opp produktene sine for å kunne selge til hinsides overpris.

erot

Hehe, har lang erfaring med hjemmehifiens mystikk og snake oil. Mange stakkarer som har brukt sparepengene på magi.

Prøver ikke å være negativ, men er det Lexusanlegget i det hele tatt ML? Sannsynligvis er det vel noe greier som er brandet? Og hvorfor ML?

hennla

Har kjøpt en Tesla med standard lydsystem. Skal oppgradere lyden og skal gå til anskaffelse av subwoofer og muligens oppgradere front dørhøytalere/forsterkere.
Er det noen som vet hva slags kvalitet det er på standard forsterker/høytaler-e?
Hvor sitter forsterker/delefilter?
Tesla S85: sølv metallic, tekstil, piano svart, dobbeltlader, tech, park, luft.

jazzwheel

Jeg kommer fra BMW med HK-anlegg og kan i hvert fall si at jeg var overrasket over hvor lavt volum standardanlegget faktisk spiller - det er et problem jeg ikke kan huske å ha hatt før. Lyden er ellers ok.

Jeg ville vært interessert i å få ettermontert noe bedre og kraftigere om det er tredjepartsfirmaer som gjør slikt med Tesla i Osloområdet.

sn0le

Har lydpakken i min bil, og ser egentlig ikke noe grunn til å endre på noe.
Men så er jeg ikke ekstremt kresen, bare det er trøkk i lyden så er jeg fornøyd.
Pleier å nyte musikken, ikke analysere lydkvaliteten. :)
Er garantert rom for forbedringer, og jeg skjønner at de som er mere kresen enn meg ønsker å ta det opp en knotch eller tre.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Lokführer

Sitat fra: jazzwheel på fredag 25. juli 2014, klokken 22:50
Jeg kommer fra BMW med HK-anlegg og kan i hvert fall si at jeg var overrasket over hvor lavt volum standardanlegget faktisk spiller - det er et problem jeg ikke kan huske å ha hatt før. Lyden er ellers ok.

Jeg ville vært interessert i å få ettermontert noe bedre og kraftigere om det er tredjepartsfirmaer som gjør slikt med Tesla i Osloområdet.
Jeg synes volum varierer utrolig fra fm til DAB til Internett radio til USB til iPhone osv. NRK spiller for eksempel usminket og med lav "Loudness" etter hva mine ører kan høre.
Futuradios Dance (en fransk internettkanal som sender 320kb) er den rake motsetning. Da spiller anlegget utrolig høyt og med stor imponeringsfaktor for folk som synes Loudness er "da shit."
Etter to uker med nye BMW 5 serie (HK-anlegg) så synes jeg faktisk lyden i det kan virke litt tam.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

petersv

Jeg har standard lydanlegg, har lånt bil med lydpakka, og det er bedre lyd med mer trøkk i bassen, men på normalt volum er det ingen eller liten forskjell.

Det begge systeme  slite med er lyd i baksetet. For oss foran er det godt med lyd, men bak er det nesten ingenting. Jeg skulle gjerne aktivert tweeterne i bakluka (de er der selv på biler med stabdardpakka.)

Kanskje fått inn noe bedre i dørene også. Ev. Sett om det er mulig å få til noe bedre i bakluka.

petersv

Fant denne veldig interessante videoen som viser lydanlegget godt, hvor man henter signal etc.

Nyttig info for selvbygg.

http://youtube.com/watch?v=q6ThmnMlYO8

FrederikC@Teslafied.eu

Jeg har selv opgraderet mit basic stereo, og har brugt små 20.000 dkk på det.
Jeg hjælper gerne med spørgsmål mv og laver nok også når jeg får tid en lille forklaring.

Jeg har indtil nu ikke brugt dsp, men det kommer nok.

Baghøjt. Er lidt specielle, jeg har ikke kunne bruge liniesignal fra baghøjt, men håber jeg finder en løsning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA